Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskepladser nær Gedser?

 Besvar Besvar
Forfatter
Carsten Borglund Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CarstenB Avatar

Tilmeldt:: 06 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskepladser nær Gedser?
    Sendt: 06 Feb 2011 kl. 21:43
Hej alle
 
Jeg skal snart på ferie i et sommerhus nær Gedser.
 
Er der nogen af jer som kan anbefale et eller flere steder til kystfiskeri?
 
 
Mvh.
Carsten Borglund
Til top
Christian Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cjfarum Avatar

Tilmeldt:: 03 Okt 2010
Geografisk: Farum
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjfarum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2011 kl. 09:21
Hej Carsten

Jeg er barnefødt dernede, så jeg burde måske fiske mere på Falster end tilfældet er p.t... men et par forslag:

Hvis du kører igennem Gedser by ud mod fyret og parkerer dér hvor vejen slår et skarpt knæk til højre (mod Frisenfeldt), da har du et ret godt stræk foran dig mod fyret. Lad dig ikke narre af at det på det sidste stykke ser lidt sandet ud, det er her jeg har fået de største. Hele sydspidsen rundt, om til hvor bunkerne fra krigen ligger i vandet er også godt. God strøm og fiskene står ved høfterne.

Ellers er det omme på Birkemose stykket at det sker. Lad være med at vade ud (mange gør det fejlagtigt her), for fiskene går ofte ind i badekarret. Det er svært at pege på et egentligt hotspot, da kysten hele tiden ændrer sig dernede. Det er klassisk vad-og-kast fiskeri og for nogle lidt monotont.

Fiskeriet svinger sig normalt op nu her i marts / april.

Hvis vinden er i øst plumrer det op, men så kan du prøve omme ved Skelby eller oppe ved Stavreby (gå sydpå mod Skelby). Deromme er det fint med flue.

Når jeg skriver "godt" så er det sådan med Falster at der kan være vildt gang i den i et par dage og herefter dødt i ugevis. Det er ihvetfald min erfaring. Måske andre kan bidrage med andet.

Mvh
Christian
Til top
Christian Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cjfarum Avatar

Tilmeldt:: 03 Okt 2010
Geografisk: Farum
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjfarum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2011 kl. 09:22
Og nu skrev jeg højre ovenfor, mente venstre... sorry.

Mvh
Christian
Til top
Carsten Borglund Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CarstenB Avatar

Tilmeldt:: 06 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2011 kl. 15:59
Hej Christian.
 
Tusind tak for din grundige instrukser. Jeg vender tilbage hvis det giver pote.
 
 
Mvh.
Carsten Borglund
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres