Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket metal til støbning af blink...

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Karlsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TKarlsen

Tilmeldt:: 14 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TKarlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilket metal til støbning af blink...
    Sendt: 23 Jan 2011 kl. 22:23
Hejsa..

Jeg går med en overvejelse om at begive mig ud i at prøve at støbe lidt blink selv.. Men efter lidt søgen på google, er det eneste jeg rigtig kan finde, hvordan man laver støbeformen.

Mit problem ligger i hvilke metaller man skal bruger, og hvor man evt kan købe disse (meget gerne med et par links)..

Håber der er et par eksperter som kan hjælpe mig.

/Thomas
Til top
Michael Boysen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Boysen Avatar

Tilmeldt:: 10 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Boysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 22:29
Hej Thomas

Ole Rådhede har en glimrende side om emnet:
http://www.stevnsfisker.dk/blinkfremstilling.html

Mvh.
Michael
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 22:35
hvidmetal uden bly i
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 00:16
hvidmetal eller tin.
loppemarkeder, der kan du finde gammelt tin meget billigt.
Christian M. larsen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 06:13
Hej.
 
Jeg har rodet med støbning i mere end 40 år, og er villig til at hjælpe dig over mail.
 
Jeg har et større arkiv over leverandører og andet, og via mail finder vi ud af noget.
 
Mvh
P.K.
Til top
Thomas Karlsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TKarlsen

Tilmeldt:: 14 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TKarlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2011 kl. 10:56
Mange tak for svarene, må se om jeg kan finde ud af noget :)

/Thomas
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2011 kl. 11:55
Læs  Lær gør det selv grej af Niels Vestergaard hvor bla den legendariske John P giver sine fiduser fra sig
/Søder
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2011 kl. 17:00
Til top
Mads Gylling Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mkgylling

Tilmeldt:: 04 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mkgylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2011 kl. 21:36
[QUOTE=PK]Hej.
 
Jeg har rodet med støbning i mere end 40 år, og er villig til at hjælpe dig over mail.
 
Jeg har et større arkiv over leverandører og andet, og via mail finder vi ud af noget.
 
Mvh
P.K./QUOTE]
 
Jeg ville tage imod det her tilbud, PK har rigtig stor erfaring med at støbe. 
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 16:55
Hej, jeg bruger en færdig blandet hvidmetalslegering. Legeringen køber jeg hos et firme der hedder Boliden Bergsøe, Hvidovre. Legeringen jeg bruger hedder enten Bera G eller Bera X
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum