Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

spørgsmål til fluebindings matrialer

 Besvar Besvar
Forfatter
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: spørgsmål til fluebindings matrialer
    Sendt: 21 Jan 2011 kl. 14:33
hejsa på 123nu  jeg er så heltig at jeg lige har overtaget en stort fluebindingssæt af min far , hvor jeg så faldt over 4 sprit nye uåbnet nakker . på de 3 af nakkerne står der metz hanenakke

mit spørgsmål er hvad bruger man disse metz nakker til kystfluer ?? eller ?? prisen på nakkerne sidder stadigvæk på og går fra 500-675kr pr nakke ? vildt dyrt , 

Redigeret af fiskeren321 - 21 Jan 2011 kl. 14:34
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 15:43
Metz er prima kvalitets nakker til tørfluer, men de større fjer kan sagtens bruges til kystfluer, laksefluer, havørredfluer eller større fluer i det hele taget.

Og ja, de er dyre, men der er også fjer til hundredevis af fluer.

Lars
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 15:44
Hej Kenneth.
 
Du har fået adgang til nogle meget fine nakker, som for det meste bruges til tørfluer.
Dog kan de store fjer sagtens bruges til kystfluer.

Pas godt på dem! det virkelig kvalitets nakker!
 
Skulle du have lyst til at få lidt at vide omkring Hoffmann - kontra Metz nakker, så kig forbi de link her:
 

http://www.lwnn.dk/catalog/index.php?cPath=82_89

 

http://www.kystfiskeren.net/index.php?option=com_content&task=view&id=591&Itemid=84

 

Jeg brugte igennem mange år Metz og Hoffmann nakker i stor stil, og har dem stadig, men idag, er de, i de fleste tilfælde overhalet af Whiting nakker, som er helt specilet udviklet til fluebinding, og Whiting fjer er normalt flere gange længere i fjerene + nøjagtig teamet til krogstørreslerne, men prisen ja det koster stadig en bundegård, men det er en fornøjelse at binde medWink

 

Mvh

P.K.

Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 15:54
ok dem må jeg hellere gemme så ..
takker for nogle  gode svar 

og tråden står stadigvæk åben vis der skulle være andre inputs
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres