Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Åer midtjylland

 Besvar Besvar
Forfatter
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Åer midtjylland
    Sendt: 07 Jan 2011 kl. 17:37
Hej, jeg melder mig nu ind i Viborg Sports Fiskerforening(er ikke å-fisker pt), og så regner jeg med at fiske i åen juni juli august,september, efter havørreden.
Mit spørgsmål går på hvad udstyr som er optimalt ved vandene som jeg vil koncentrere mig om, jeg vil fiske i Jordbromølle å, Skals å, og Simested, mere når jeg vist ikke i år, når man skal passe fjordfiskeriet samtidigt.Smile Jeg regner med at fiskeriet hovedsagligt bliver efter havørred, og bækørred samt steelheads(regnbue), men
hvilke fluestang vil i anbefale??. På kysten bruger jeg Sage xi2 #6 og 8, men vil en mere flexibel stang ikke være at fortrække ved åen, til præsionskastene,hvilken klasse skal jeg vælge.
Jeg regner med at fiske med større rørfluer som "Sidste udkald" og tilsvarende. Mit fiskeri vil forgå tidlig morgen og sen aften, skal jeg fiske dybt eller højt i disse åer??. Jeg regner osse med at prøve tørflue med mega tørfluer. Er der nogen input, til dette fiskeri. Jeg er godt klar over at det tager 5-6 år at blive en habil fisker i åen, men med den rette rådgivning fra start, er man jo godt hjulpet.
Altså hvilken type stang og hvilken klasse, skal man fiske med synk, eller flydende, med rørfluen i disse åer??
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 19:33
Hej Carsten
Loop laver nogle rigtig gode stænger til åén
har selv netop købt en Loop multi 9´#7
og de er på bud flere steder da der snart kommer nye

har brugt deres 2håndsstænger gemmen flere sæsoner

vh. Tommy
Tommy
f**k google...ask mee:)
Til top
Damsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hanfisken

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hanfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 19:47
Hej nu må du endelig ikke glemme karupå og haderis å ... det er super flot deroppe og hvis man går lidt væk fra p pladser er der ikke mange fiskere... jeg plejer et se 2 eller tre  på en aften eller morgen tur hvilket vel ikke er så slemt .
 
 
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 22:59
Hej, tak for svarene,  jeg overveje Loop Multi, men jeg tror jeg starter med hvad jeg har og så må jeg se hvad andre bruger på strækkene.
att Damgaard: a, det kan godt ske det bliver til en enklt tur til Haderis Å, men tiden skal også være til det.
Til top
brian christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
obhbc1970

Tilmeldt:: 04 Okt 2010
Geografisk: tjele
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obhbc1970 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 23:20
hej carsten
VSF holder nogle kend din å arrangementer af samme årsag.Mød op på disse aftner og du vil få svar på alle dine spørgsmål. Ellers bare kom en aften ved vejsvinget ved simested å. Der er masser af hygge snak og de lokale øser gerne af deres erfaringer. Jeg bruger en g-loomis 10 fods klasse 6 med intermeditate line i simested. 
vh Brian
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 23:53
Citat: hanfisken

Hej nu må du endelig ikke glemme karupå og haderis å ... det er super flot deroppe og hvis man går lidt væk fra p pladser er der ikke mange fiskere... jeg plejer et se 2 eller tre  på en aften eller morgen tur hvilket vel ikke er så slemt .
 
 
Mig bekendt har Viborg ikke vand ved Haderis å??
Envidere ville jeg vælge en anden forening hvis det er Karup å du vil fiske, Viborg har noget af det ringeste vand i Karup å.
Envidere vil jeg lige nævne at der er STOR forskel på Jortdbro å i sammenligning med Simmested og Skals.
 
/frede
 
 
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2011 kl. 00:05
Citat: obhbc1970

hej carsten
VSF holder nogle kend din å arrangementer af samme årsag.Mød op på disse aftner og du vil få svar på alle dine spørgsmål. Ellers bare kom en aften ved vejsvinget ved simested å. Der er masser af hygge snak og de lokale øser gerne af deres erfaringer. Jeg bruger en g-loomis 10 fods klasse 6 med intermeditate line i simested. 
vh Brian


Ja kom ud til søndermølle nogen after der er nok at snakke med der har gådet et Halv/helt liv ved de Åer, de har helt sikke, en masse fif at dele med dig. Fisker selv Kun i Skals og Jorbroå når turen ikke går til Mariager Fjord..

MVH
Glen Rasmussen


Redigeret af Glen - 08 Jan 2011 kl. 00:07
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2011 kl. 00:07
Masser af læsestof om netop din situation:
Håber, at linket virker
Mvh JB
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2011 kl. 05:42
Brian: ja jeg har godt nok set de holder de der kend din å arrangementer, og det lyder som en super ide.
 
att Frederiksen: ja det er rigtigt foreningen har ikke vand i Haderis å, men der er vel mulighed for en enkelt tur på dagkort.?
 
Glen/Jb: tak for tippene, det er noteretWink
 
 
 
 
Jeg går ikke efter at fiske Karupå, selvom det var oplagt da den ligger yderste tæt på og er godt klar over Viborg Sports Fiskerforening ikke har de bedste stræk. Men samtidig ved jeg at Karupå havørred er svære at overliste end andre, jeg har hørt om en fisker der har fisket 8 år ved Karupå, uden en fisk over målet, det har jeg ikke lyst til.Confused Men skal da ikke sige mig fri for at prøve på dagkort en dag.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2011 kl. 09:10
Citat: limfjord

Brian: ja jeg har godt nok set de holder de der kend din å arrangementer, og det lyder som en super ide.
 
att Frederiksen: ja det er rigtigt foreningen har ikke vand i Haderis å, men der er vel mulighed for en enkelt tur på dagkort.?
 
Glen/Jb: tak for tippene, det er noteretWink
 
 
 
 
Jeg går ikke efter at fiske Karupå, selvom det var oplagt da den ligger yderste tæt på og er godt klar over Viborg Sports Fiskerforening ikke har de bedste stræk. Men samtidig ved jeg at Karupå havørred er svære at overliste end andre, jeg har hørt om en fisker der har fisket 8 år ved Karupå, uden en fisk over målet, det har jeg ikke lyst til.Confused Men skal da ikke sige mig fri for at prøve på dagkort en dag.
I givet fald vil jeg råde dig til at købe dagkort til Skive eller Aulum-Haderups stykker. Jeg er ikke klar over om der stadig kan købes dagkort til Haderis å, men skal du derud må du ikke snyde dig selv for den!
Men du har helt ret, Karup å er svær.
K&B
Frede
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2011 kl. 09:25
Citat: ljf

Citat: limfjord

Brian: ja jeg har godt nok set de holder de der kend din å arrangementer, og det lyder som en super ide.
 
att Frederiksen: ja det er rigtigt foreningen har ikke vand i Haderis å, men der er vel mulighed for en enkelt tur på dagkort.?
 
Glen/Jb: tak for tippene, det er noteretWink
 
 
 
 
Jeg går ikke efter at fiske Karupå, selvom det var oplagt da den ligger yderste tæt på og er godt klar over Viborg Sports Fiskerforening ikke har de bedste stræk. Men samtidig ved jeg at Karupå havørred er svære at overliste end andre, jeg har hørt om en fisker der har fisket 8 år ved Karupå, uden en fisk over målet, det har jeg ikke lyst til.Confused Men skal da ikke sige mig fri for at prøve på dagkort en dag.
I givet fald vil jeg råde dig til at købe dagkort til Skive eller Aulum-Haderups stykker. Jeg er ikke klar over om der stadig kan købes dagkort til Haderis å, men skal du derud må du ikke snyde dig selv for den!
Men du har helt ret, Karup å er svær.
K&B
Frede


Helt sikker er Karupå en superå. Men fiske Preset er også stort især på Aulum-Haderups stykker. jeg har fler gange været der der ude, for at køre igen da folk gik som sild i en tønde hvor man gik efter hinanden med et melerum på 10-15 meter for at fiske over det samme stykke og når man hade fisket stykket igemen gik man bag i køen igen "HADER KØ FISKERI"
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres