Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bombarda stang

 Besvar Besvar
Forfatter
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: bombarda stang
    Sendt: 04 Jan 2011 kl. 05:32

hej  kære med fisker jeg har tænkt  mig at anskaffe mig en bombarda stang da jeg ikke har fisket meget med bombarda vil jeg lige høre jer til råd pt. bruger jeg mine medestænger til bombardafiskeri men de kan ikke tåle saltvand og de virker ikke helt optimal så derfor har jeg kigget lidt på diverse stænger men kan ikke helt finde ud af hvilken jeg bør vælge så hvis i vil give lidt råd så vil jeg være glad

mvh
christian tramm
Til top
René Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Homer

Tilmeldt:: 25 Feb 2008
Geografisk: Gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Homer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 07:44
Hej Christian,
 
hvis det er muligt, så prøv at lede efter en Fenwick HMG av, med en kastevægt på op til 32 gr.
 
Det er en super stang til bombarda og iøvrigt også til blink, men jeg tror desværre at du får problemer med at finde en, tror den er blevet lidt kult-agtig???
 
mvh.
Homer
Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 08:12
Hejsa Christian,
 
Jeg bruger Shimano Speedmaster 10 fod 7-21 gr.
 
Fungerer efter min mening kanon godt.
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 08:38
Har en 14 fods fenwick bombardastang enten til salg eller bytte med andet grej
Brugt en gang - kommer m. pose og rør
Til top
Morten Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Jørgensen

Tilmeldt:: 09 Nov 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 09:08
Hej Christian!
 
Glem alt om de såkaldte bombarda-stænger på 12-14 fod !!
 
Det er i mine øjne fuldstændig galimatias at gå rundt på kysten med så lang en stageOuch. Den er både tung og bøvlet at have på slæb en hel fiskedag og de ekstra fod tjener intet positivt formål !!
 
Nej, en hvilken som helst spinnestang på 9-10 fod med kastevægt fra omkring 10-25 gram er mere end rigeligt og vil fint kunne dække dit behov.
 
Jeg fisker selv med en 9 fods (Shimano Lesath) stang med kastevægt ca. 8-20 gram.
 
Køb evt. en Fenwich Ironfeather - her får du virkelig noget for pengene !!
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 09:49
speedmaster 9fod 
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 10:19
speedmaster 10fod kastevægt 10-30g bruger jeg.... bruger meste bombarda omkring fra 20g til 30g på Kysten og det funger skide godt.
Til top
Nicolai kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fish4ever

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fish4ever Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 10:43
Hej Christian
 
Her er også en fed stang til en god pris 599,-
Og som er udviklet til bombardafiskeri.
 
 
Og en mere her som koster lidt mere, men som så også er rigtig lækker.
 
 
Mvh
Nicolai K


Redigeret af fish4ever - 04 Jan 2011 kl. 10:53
Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 12:11
Citat: Morten Jørgensen

Hej Christian!
 
Glem alt om de såkaldte bombarda-stænger på 12-14 fod !!
 
Det er i mine øjne fuldstændig galimatias at gå rundt på kysten med så lang en stageOuch. Den er både tung og bøvlet at have på slæb en hel fiskedag og de ekstra fod tjener intet positivt formål !!
 
 
Jeg har heller ikke forstået meningen med det. Dem jeg har haft i hænderne synes er ekstremt tunge bla. en guideline 12-13 fods. Efter en hel dag på kysten burde det ikke være nødig at bukke sig, for at klø sig under tæerne. Den er Tung!!Ouch
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 17:06
Hej
 
En meget let bombada stang som er udviklet til formålet kunne også være den her fra savagear stangen vejer ca 200 gram.....hvad flere af de anbefalede stænger vejer mere end...Wink
 
 
God fornøjelse med jagten med din nye kæp
Mange hilsner
Kent Bille
 


Redigeret af kent bille - 04 Jan 2011 kl. 17:08
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 18:41
hey christian Scierra har lavet en stang til bombarda
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 18:51
Hej Christian
Jeg bruger berkley skeletor series one 10 fod, den er jeg glad for.
TC
Til top
Jan Hollænder Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tyvfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 65
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tyvfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 20:26
Shimano Speedmaster 10-30 er en super Bombardastang.
Til top
Kurt Nøttrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nøttrup

Tilmeldt:: 25 Feb 2009
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nøttrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 20:37
køb en rigtig bombardastang der er let.den er også nemmere at kaste langt med,rigtigt langt
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 22:48
Citat: Morten Jørgensen

Hej Christian!
 
Glem alt om de såkaldte bombarda-stænger på 12-14 fod !!
 
Det er i mine øjne fuldstændig galimatias at gå rundt på kysten med så lang en stageOuch. Den er både tung og bøvlet at have på slæb en hel fiskedag og de ekstra fod tjener intet positivt formål !!
 
hmmm, uden at ville starte en vild og blodig diskution så er jeg absolut ikke i denne påstand.
 
Der findes masser af lette og velafbalancerede stænger på 12-13 fod på markedet og efter min mening giver de nogle fordele.
For det første så kan man fiske med rellativ lange forfang uden at landingen af fiskene giver problemer og tilmed så har man en super kontrol med linen.
Hvis man samtidigt vælger at bruge fletline så er fordelene endnu større for en lang stang med en forholdvis blød aktion giver færre mistede fisk en på en kort hurtig stang.
 
Find en stang på 12-13 fod som kan kaste op til 30-35 gram og som samtidig har en ikke alt for hurtig aktion, så vil du få en følgesvend for livet.
 
Bruger for tiden selv en Kinetic Ultra lite på 13 fod og den er jeg super glad for, har tidligere gået med både en 10 og en 11 fods, men synes det giver for meget bøvl og man har ikke samme kontrol
 
Jesper Rasmussen
Til top
Morten Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Jørgensen

Tilmeldt:: 09 Nov 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 09:58
Citat: Rasmussen

Citat: Morten Jørgensen

Hej Christian!
 
Glem alt om de såkaldte bombarda-stænger på 12-14 fod !!
 
Det er i mine øjne fuldstændig galimatias at gå rundt på kysten med så lang en stageOuch. Den er både tung og bøvlet at have på slæb en hel fiskedag og de ekstra fod tjener intet positivt formål !!
 
hmmm, uden at ville starte en vild og blodig diskution så er jeg absolut ikke i denne påstand.
 
Der findes masser af lette og velafbalancerede stænger på 12-13 fod på markedet og efter min mening giver de nogle fordele.
For det første så kan man fiske med rellativ lange forfang uden at landingen af fiskene giver problemer og tilmed så har man en super kontrol med linen.
Hvis man samtidigt vælger at bruge fletline så er fordelene endnu større for en lang stang med en forholdvis blød aktion giver færre mistede fisk en på en kort hurtig stang.
 
Find en stang på 12-13 fod som kan kaste op til 30-35 gram og som samtidig har en ikke alt for hurtig aktion, så vil du få en følgesvend for livet.
 
Bruger for tiden selv en Kinetic Ultra lite på 13 fod og den er jeg super glad for, har tidligere gået med både en 10 og en 11 fods, men synes det giver for meget bøvl og man har ikke samme kontrol
 
Jesper Rasmussen
 
Jeg bruger et forfang på 2,5 - 4 meter (længst ved stille vejr m/solskin, hvor fiskene kan være mere sky etc.). Og jeg har absolut ingen problemer med at lande fiskene selvom jeg kun bruger en 9-fods stang.
 
Hvis der er mulighed for det, så kaner jeg oftest fisken på land, men hvor pladsen ikke tillader dette pga. sten/vegetation etc., så kræver det begrænset/minimal øvelse, at kunne nette fisken i dit fangstnet selvom du har 4 meter forfang.
 
Og jeg bruger i 95% af tiden et 15 grams bombardaflåd, hvilket er alt rigeligt, når din stang er optimeret til denne kastevægt.
 
Nu fisker jeg primært omkring de fynske kyster, hvor det kystnære fiskeri er i fokus - og her vil du yderst sjældent få brug for de ekstra 10-15 meter, som du anslået vil kunne forøge dit kast med ved brug af et, i mine øjne, alt for voldsomt 30 grams bombardaflåd !!!
 
I 90% af tilfældende hugger havørreden indenfor en afstand af max. 25 meter !!!
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 10:40
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 15:28
tak for de mange svar
kunne godt tænke mig lidt mere uddybbene info om de stænger  hvordan de er at fisk med auktion og hvilket kastevægt der enlig er optimal  hvor følsom stangen er mærker og ser man fisken på stangspidsen  og ris og ros
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 22:00
Hej Christian, jeg har din nye stangWink en Guideline LPXe 10 fods i 4 dele til salg her på siden. Den har en kastevægt på 2-12 gram, men den er noget undervejet efter min mening. Har kun kastet på græs een gang med en 15 grams dub og det klarer den fint. Den er perfekt til det lette bombarda fiskeri, jeg får den ikke brugt derfor sælges den.
Ps: håber du ku bruge blinkene jeg sendte dig. 
Mvh René
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2011 kl. 06:08
hej rene
tak for budet jeg venter lige lidt med at købe bombardastang da jeg lige vil se hvad der kommer af nye sager på market pt har jeg en 10fods kæp så jeg vil gerne ha en der er 11-13 fod og tak for de blink de skal helt klar prøves snart
 
mvh
christian
Til top
René Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Homer

Tilmeldt:: 25 Feb 2008
Geografisk: Gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Homer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2011 kl. 10:04
Hva med den der Savage Gear Parabellum 9,2, er der nogen der har erfaringer med den???
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2011 kl. 11:06
Jeg vil ikke anbefale den 4-delte Ironfeather. Har den selv og jeg synes ikke man får noget for pengene - ud over en stang der - selvfølgelig - er let at transportere.
 
Den er nu lagt på hylden.
 
/M
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 15:13
Jeg bruger selv en Greys GRXI 9,3" 6-24 gr. En fantastisk stang til opgaven!!
I øvrigt en rigtig god allround stang til kyst/fjord...
 
Jeg forstår heller ikke dem der absolut skal over 10 fod Wink
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 15:38
12,6 Fenwick Silverwings er også et bud. Har den selv.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 08:57
Jeg startede med at købe en SavaGear Parabellum 10,2" 9-32g for at fiske med bombarda. Stangen er lækker og fungerer fint til bombarda og kan tyre et 25-30g flåd af H! til. Stangen har en dejlig mellemaktion som passer fint til bombarda fiskeriet (og alm. spin)
Senere har jeg suppleret med en SavaGear Parabellum 9,2" 3-16g bare for at have en alm spinnestang (den er jo for kort til bombarda;-) Denne stang er nu min favoritstang, både til alm spin og bombarda. At den er 1 fod kortere betyder intet i mit fiskeri og jeg synes den kaster fint med et 10-15g flåd.
 
Jeg har ikke prøvet at fiske med de helt lange stænger, så dem vil jeg ikke udtale mig om. Men kunne da godt forestille mig at der en dag blev indkøbt sådan en lang fætter bare for at afprøve om det var noget for mig.
 
Fenwick´s Ironfeather har jeg hørt skulle være for stive til at fungere perfekt til bombardafiskeriet (men har ikke selv afprøvet det i praksis)
 
MVH Frank
Til top
Hans Chr. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Salmo22

Tilmeldt:: 02 Sep 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmo22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 10:49
http://www.huntershouse.dk/kat253-Spinnegrej/
Et link til min favoritstang til opgaven, og prisen er jo aldeles rimelig, blinkene kunne du jo sælge her på siden og måske tjene en lille skilling på, så stangen bliver endnu billigere..
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CarstenSeeberg

Tilmeldt:: 26 Nov 2010
Geografisk: Havndal
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenSeeberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 12:09
Nu er der så meget snak om Savage Gear Parabellum. Det er en fantastisk stang - jeg har selv en på 9,3 fod.
 
Men jeg har set Savage Gear har lavet en decideret Bombarda-stang på 11.4 fod - den vejer ikke meget, og har en lækker tynd klinge med parabolsk aktion.
 
mvh

Carsten Seeberg
Til top
michael damkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael71

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael71 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 15:06
Bruger den samme stang som Jesper Rasmussen.
Kan kun varmt anbefales.
13 fod med en kastevægt på 8-28 gram.
 
Til top
Brian Ravnholt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Shaker

Tilmeldt:: 19 Sep 2010
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Shaker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 15:32
Hej Cristian!
Tongue
Jeg købte i efteråret en savagear Paralellum Bombarda 11´4" med anbefalet kastevægt på 12 - 35g.
En fantastisk stang der kaster enormt langt og som er nem at kaste præsist med. Stange vejer blot 200g. hvilket gør den til en perfekt makker.
Bruger ofte en bombarda på 40g. med 2 fluer i enden, hvis jeg står i mosvind, det klarer den også fint.
Er fantastisk glad for stangen, venter nu virkelig på forår.
Knæk og bræk
Brian
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 17:12
hej... jeg har lige købt den i 11,4 fod og det er bare en gude stang til bombada.... jeg vil klart anbetale den til alle der vil købe en stang til bombarda fiskeri... den er let at gå med en dag
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres