Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mine begynder fluer

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mine begynder fluer
    Sendt: 03 Jan 2011 kl. 16:43
Er lige startet med at binde fluer,
syntes jeg ville vise demSmile
første billeder er nogle kobberbasser og nogle red tag's
andet billede er bare lidt fri fantasi for at lære at bindeSmile
 
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 16:52
Hej Henning
 
Det ser fint ud. Med den start skal du nok blive rimelig god om et par hundrede fluers tid.
 
Dine fluer er fra starten fuldt på højde med de fluer, som af et par "bindere" konstant sender på auktion.
 
Hilsen
Peter
Til top
mogens jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mogens jensen

Tilmeldt:: 03 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mogens jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 16:57
ja red tag og kobberbassen virker...
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 17:05
TakkerSmile
ja et par hundrede fluer bliver det hurtigt til, det er svært at stoppe når først man er igangSmile
jeg skal nok nå at få en god portion fluer til forårets startSmile
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 17:43
Hej Henning.
Det ser fint ud.
Du skal prøve at binde nogle Redtag Palmer m. Embossed guldtinsel rib. str. 8 og 6.
Jeg ved ikke hvad der er ved dette mønster, men det har for mig været den flue der nogle gange har reddet dagen, hvis ikke andet har virket.
PS. det er ikke fordi at den altid sidder på forfanget.
Et godt bevis på fluens evner, er to HØ. ved Glatved inden for en time, en ca. 4kg's (tabt ved landing)+ en på land 6.5 kg. 78cm.
Man skal selvfølgelig altid fiske med det man selv tror påSmile Mvh.  IJ
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 17:46
Til top
kennet nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cnc-snedkeren

Tilmeldt:: 05 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc-snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 17:50
Ikke dårligt.

Det kan du bestemt godt være bekendt.
Clap
Til top
Flemming Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flemming Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flemming Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 17:52
Det ser godt ud Henning, men pas på, det bliver en besættelseWink
Der er i øvrigt en masse inspiration at hente på www.youtube.com hvis du keder dig.
Mvh Flemming
Til top
martin-thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mart0

Tilmeldt:: 13 Okt 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mart0 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 17:53
det er godt gået
Smile 
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 18:09
Mange tak, så er jeg ikke helt galt på denSmile
den med besættelse er tæt på har gransket nettet godt og er på nippet til bare at gå ud og købe løs af materialerSmile
Ivan, den red tag du skriver (Redtag Palmer m. Embossed guldtinsel rib. str. 8 og 6) jeg ved ikke helt hvad det betyder med embossedEmbarrassed har du evt et link hvor jeg kan se den?
jeg har noget uni-mylar gold silver #12 er det sådan noget du mener bare en anden størrelse
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 18:31
Hej Henning.
Det er en flad flettet tinsel, mest brugt til større laksefluer, den virker nok også lidt voldsom til en str. 8 og 6 ørredkrog, men det virker åbenbart, og ser da meget pænt ud. Jeg kan da sende et foto af fluen, hvis du vil se den.
 
IJ
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 19:20
Du må meget gerne sende et billede,
jeg er interesseret i at prøve at binde alt hvad mine evner rækker til indtil videreSmile
min mail er archilander1 snabela live.dk
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 22:48
velkommen til fluebindingens vidunderlige verden:-)
dine fluer ser rigtig fine ud og kan ganske sikkert fange fisk!
hvis jeg skulle give dig et par råd med på vejen skulle det være, at vælge 4-5 mønstre og så holde sig til dem, til en start... det er sjovt bare at binde løs efter ens egen fantasi, men min erfaring er, at man blot spilder materialer, g tid (også når de skal skæres op igen...
desuden er det er super dyrt hvis du skal ha materialer til at binde alle de fluer der bliver svinget rundt på de danske kyster...
hvis du har en god og veæassorteret forhandler af fluebindings materialer i nærheden, så lad være med at købe dine materialer på nettet... gå i den lokale og få lidt råd og vejl om de enkelte materialer med i købet...
 
god vind
 
mik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum