Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LIFE Snæbelprojektet, Ribeå

 Besvar Besvar
Forfatter
Jens Moesgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sjø-ørret fisker

Tilmeldt:: 05 Dec 2010
Geografisk: Grindsted
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sjø-ørret fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: LIFE Snæbelprojektet, Ribeå
    Sendt: 12 Dec 2010 kl. 20:20
LIFE Snæbelprojektet, Ribeå
 
Når fiskevandene er lukkede er der jo god tid fordybelse.
 
Under en forøvrigt udemærket frokost på Sælhunden, hvor der jo som bekendt er en rigtig god udsigt over Ribe å, kom jeg til at tænke over hvordan der går med LIFE Snæbelprojektet.
 
www.snaebel.dk kan de følgende informationer indhentes.
 
I Ribe Å skal opstemningen ved vandkraftværket Stampemøllen fjernes. Desuden skal de øvrige opstemninger i Ribe by ændres, så det meste af åens vand ledes gennem Stampemøllestrømmen. Af historiske årsager bibeholdes dog en vis vandmængde gennem møllerne i Ribe by.
 
Er er nogle på dette forum der kender mere til de konkrete planer, lidt i stil med hvad der kommer til at ske og hvornår?
 
Fiskerhilsen
 
JM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 20:46
Til at starte med skrev de foråret 2008.....!! på hjemmesiden
Så nu har de lavet det om til 2011
som det også står på hjemmesidenWink
mvh
Henrik
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 20:48
Til top
Peter Eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter E Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter E Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 23:04
Visse af passageprojekterne i forbindelse med snæbelprojektet er ramt af en temmelig langsommelig sagsgang gennem de offentlige systemer.
 
Mvh Peter
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 13:12

Hej Jens.

Du kan evt rette henvendelse til SNS/Vadehavet. Der sidder to biologer der ved rigtigt meget om projektet. For tre år tilbage skrev jeg en opgave om projektet, og der fik jeg meget god hjælp af dem. De hedder Jan Steinbring Jensen og Ove Kann, det er min opfattelse at især jan Steinbring er på hjemmebane i Ribe å.
 
Mvh Klaus
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 13:46
Og så er Jan Steinbring Jensen lystfisker og medlem af RSF(Ribe Sportsfisker Forening)
Men vil ellers give Peter meget ret....Confused
Hvis der ikke sker noget i 2011 ja, så tror jeg aldrig nogensinde det bliver til noget.
Man kunne frygte at pengene er brugt på andre projekter.
Mvh
Henrik
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 15:33

Jeg talte med Jan Steinbring så sent som i september om Vidå- og Varde-delene af projektet. Han sagde at det gik rigtigt godt, det var mindst ligeså godt som de havde håbet på fra starten af. Det er jo fantastisk, for selvfølgelig er det kanon for snæblen, men alt andet har jo også gavn af forbedringerne.

Mht pengene, så tror jeg ikke at  deer brugt til andre projekter, for såvidt jeg ved, så er midlerne fra EU´s LIFE fond øremærket til netop det projekt, og man risikerer derfor at skulle betale en væsentlig del af de 60 millioner tilbage til EU.
 
Klaus
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 16:38
De skulle bruges INDEN udgangen af 2010.....
Til top
Jens Moesgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sjø-ørret fisker

Tilmeldt:: 05 Dec 2010
Geografisk: Grindsted
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sjø-ørret fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 14:58
Måske foreligger der nyt når entreprenør arbejdet kommet i udbud, forhåbentligt i starten af 2011.
 
Snæbelprojetet er jo er fantastisk projekt og jeg er optimist m.h.t. til at også Ribe å bliver tilgodeset. Der bliver gjort et stort arbejde fra myndighedernes side.
 
Mvh
 
JM
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres