Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskeri i Florida-området

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pete6679

Tilmeldt:: 06 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pete6679 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskeri i Florida-området
    Sendt: 06 Dec 2010 kl. 18:03
Hey!
Jeg skal et smut til Florida , ville derfor høre om der var nogen med noget erfaring omkring hvilket grej man skal have med og i det hele taget bare fiskeriet derovre? Vi skal også være i Miami, og jeg tænker selvfølgelig på saltvandsfiskeri. Det kunne være sjovt hvis man kunne fange nogen fisk fra kysten. Så kunne derfor godt bruge nogen oplysninger omkring hvilket grej, men også hvor henne man skal være for at fange bare noget. 
På forhånd tak for hjælpen!

Mvh. Peter


Redigeret af pete6679 - 07 Dec 2010 kl. 22:30
Til top
Carsten Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Polarmagnus Avatar

Tilmeldt:: 07 Jul 2003
Geografisk: Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Polarmagnus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2010 kl. 22:14

Hej Peter,

Jeg var selv i Miami, og øerne ud mod Key West. Jeg havde ganske almindelige kl. 7  fra kysten med derover. Det var nu mest almindelig oplevelsesferie, men skulle da lige prøve de forskellige steder.
 
Jeg fiskede efter Tarpon på en af øerne, og der var en stime af temmeligt store eksemplarer inden for kastehold. Det lykkedes mig dog ikke at lokke dem, men jeg havde heller ikke de rigtige fluer.
 
Fangede istedet andre typer - som gav god fight. Og fangede også en haj på key west. Nok ingen tvivl om at langt kraftigere grej er nødvendigt hvis du skal gøre noget seriøst ved det. Det vrimler med fisk - de fleste steder.
 
På key west boede vi på hotel med vand i forlængelse af terassen og om aftenen så jeg stimer af store fisk, inklusvi rokker og barracuda ca 10 cm fra kanten.
 
Så det er bare med at komme afsted. God tur
Til top
Peter Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pete6679

Tilmeldt:: 06 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pete6679 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2010 kl. 22:21
tak for tilbagemeldingen, men må jeg spørge hvad du havde for enden af linen? Er nemlig meget nysgerrig omkring hvad der skal bruges der Wink
Til top
Carsten Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Polarmagnus Avatar

Tilmeldt:: 07 Jul 2003
Geografisk: Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Polarmagnus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2010 kl. 22:31

Folk der fisker derovre griner nok, men det var såmend bare en pattegris og nogle store tobis-imitationer.  (havde nemlig ikke haft tid til at binde, da jeg det var en uventet mulighed at jeg kunne have mit grej med),

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2010 kl. 22:35
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2010 kl. 08:35
Hvis du skal ned på key West ligger der en butik der sælger brugt fluegrej samt diverse andet udstyr tl fiskeri på disse kanter...

Ellers kan deep sea fiskeriet også varmt anbefales...
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ThomasS

Tilmeldt:: 04 Aug 2008
Geografisk: Kysterne omkring Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ThomasS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2010 kl. 08:55
Hej.
 
Har selv været dernede en enkelt gang og fiskede på begge sider af the Keys efter tarpoon, redfish, rokker etc. etc.
 
Jeg fik fat i en guide via internettet, som lagde båd plus fiskegrej til. Vi fiskede med meget små fluer på de flats, som er på indersiden af the Keys, og med kyststramers på ydersiden. Stængerne var enhånds # 8 - 9 med ganske almindelige WF-liner
 
Det er ikke helt billigt med en guide (jeg gav for eksempel 450 $, men det var så også for en hel dag - 9 timer - inkl. al forplejning.) men efter min opfattelse er pengene ekstremt godt givet ud. Der er masser af fisk, og man ser dem hele tiden, men det er svært alene at komme ud til de pladser, der giver flest fisk (og oplevelser), og samtidig kommer man så specielt på indersiden af the Flats til helt uforstyrrede områder, når man er sammen med en guide, der kender vejen gennem mangroven.
 
Thomas
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2010 kl. 10:17
Hej Peter
 
tag et kig på denne side - http://www.stuartflyfishing.com/
 
her kan læse om hvad der kan fanges lidt nord for miami og hvornår
 
jeg har selv brugt ham flere gange og han er fantastisk, pengene til en guide er givet rigtig godt ud når kommer der som turist eller første gang man er i et område og ikke har tiden til selv at finde ud af alt, for det andet har guiderne altid kvalitetsgrej der passer til fiskeriet så man ikke selv behøver at have noget med
 
stuart ligger 2 timers kørsel nord for miami
 
mvh
michael
Bananfluerne
Til top
Peter Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pete6679

Tilmeldt:: 06 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pete6679 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2010 kl. 17:05
Tak for det !Clap
Ved ikke om det lyder dumt, men ud fra det I har skrevet lyder det mest som om det er fluefiskeri der fanges på? Altså jeg havde nu faktisk mest troet at det var almindelig kraftigt spinnegrej, men jeg ved ikke om det bare er mig der er helt væk? Shocked
Til top
Per St Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
stuh

Tilmeldt:: 12 Sep 2002
Geografisk: Nordsjælland, Ærø
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stuh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2010 kl. 17:23
Hej,

Selvfølgelig kan der også fiskes med spinnegrej - jeg har været der flere gange, og fisket primært på vestsiden, men også nord for Miami og på The Keys.

Det er selvfølgelig sæson-afhængigt, men jeg kan ikke forestille mig der ikke vil være fisk -  snook, Bluefish, GT, Ladyfish, Redfish er alle mulige at fange direkte fra kyst. 
Jeg skal ikke kunne sige om andet grej er bedre, men alm. dansk kystgrej og blink fungerer fint - derudover kan poppers kan være rigtigt effektive, når fiskene viser sig og du kan jo bare handle stort ind i Walmart...

Glæd dig :-)
Til top
Peter Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pete6679

Tilmeldt:: 06 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pete6679 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2010 kl. 21:53
Tak for det! Det skal nok blive en god tur (-:
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2010 kl. 22:26
Hej Peter,
Islamorada,på The Keys er stedet. Det er her der fanges fine bonefish, permit og tarpon. Er meget berømt. Har fisket der  en lille uge for mange år siden. Guides er ret dyre og de er af meget forskellige kvalitet. Er du fluefisker, skal du sikre dig at de er gode til det. Mange fisker meget med bait !

Du kan fint fiske på kysten, og du har den sikkert alene. Amerikanerne er mest til hurtige både Smile

På østsiden af øen, faktisk i selve byen, er der en fin kyststrækning hvor der er godt med fisk. Mange arter, men det er meget svært at komme ned til stranden. Der er fyldt med private villaveje og der står altid STOP PRIVAT. Så hvis det lykkes dig at komme ned, er det bare om at kende tidevandet, så har du gode muligheder med din normale kystudrustning. Du kan ok bruge de fluer du fisker med her hjemme, ellers er det bare at tage ind til den lokale forhandler og købe et par stykker.

Men jeg synes du skal kontakte Jens Staal eller Claus Eriksen fra Go Fishing. De har haft et rigtig fint kytsfiskeri i netop Islamorada og vil helt sikkert hjælpe dig med at fortælle hvordan du finder vej til stranden. Vadeforhold, fluer, backing, flat-boots og meget mere.

God fornøjelse

Niels Åge Skovbo

Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 01:06
Hvis du skal flyve til Fort Lauderdale så brug lige en halv time i Bass Pro Shop Outdoor World, som ligger lige ved siden af lufthavnen. Mega udvalg, latterlige priser (lave, forstås) og helt sikkert også mulighed for lokale tips.
 
God tur.
Til top
Bjarke Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BjarkeR Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarkeR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 11:44
Hej.
Jeg håber du får en rigtig god tur :-)
Jeg selv har været der ved flere lejligheder, for min "specialemakker" fra studietiden bor lige nord for West Palm Beach og er også bidt af en gal fisk! -Så det benytter jeg mig af, når lejligheden byder sig :)

Sidste vinter var hård i Florida (som i europa), og vandtemperaturen faldt til langt under hvad man er vant til derovre. Det gik hårdt ud over bla. Snook, Bonefish og Redfish, som er blevet reduceret væsentligt i antal Især Snook).
Tarpon har ikke lidt så stor overlast og Permitbestanden er stort set intakt.

Min kammerat og hans fiske-buddies fisker primært med spin fra båd (flatsbåde og semi-flatsbåde). Som turist kan du leje en tilsvarende forbavsende billigt mange steder med en heftig påhængsmotor :). Marinaen på Islamorada er især et godt sted at leje dig sådan en speedbåd... Stængerne som anvendes er forholdsvis stive spinnestænger (alt efter kastevægten naturligvis) med PowerPro spunden line og et kraftigt fastspolehjul. Stort set altid fiskes der (læs: min kammerat og hans fiske-slæng) med levende- eller død agn. Det er klart det mest effektive. Som regel fanger vi dem med kastenet, men de kan også købes levende eller som frost i de fleste grejbikse ved hver en havn. Et rig med en sprutte og agnfisk monteret som jig er effektive dørgeagn, ellers lad dem blot drive med strømmen. Her er under de mange broer langs the Keys gode spots.. Skal du fiske fx. tarpon, (bonefish), redfish og permit foregår det på vestsiden (den mexikanske golf), som er store flatsområder med mangrove og gennemskåret af naturlige "kanaler". Atlanterhavssiden (østsiden) er dybere vand, og stiller større krav til båd. Her kan der bl.a. fanges bonitos, guldmakreller, sailfish, baracuda (også vestsiden) osv osv.
Jeg kan bla. varmt anbefale at prøve en såkaldt "driftboat" fra fx. miami, Fort Lauderdale eller west Palm beach. Det er pendanten til vores torske-kuttere! Man møder op på havnen, betaler $20-40 alt efter sted, og går ombord i en stor pram! Her får man hver en liggestol og fiskestang (pilkestang) udleveret. DEr er så baitboys, som render rundt bag ved én og sætter store rejer på éns krog, når man rækker stangen bagud og mangler agn!! Kanon koncept :). Båden sejler typisk ud i golfstrømmen, hvor der fiskes efter hvad der nu er... Sidst løb vi ind i en stor stime guldmakreller, og jeg fik en stor bull og en lidt mindre hun. En stor oplevelse i vanlig amerikansk luksusstil, hvor der er folk til det grove :-D... Når man så kommer i land kan du få drengene som styrede rejerne til at filetere din fangst og pakke i plastposer mod nogle drikkepenge.

Hvis du har brug for mere info om steder osv. er du velkommen til at skrive
bjarke22000@gmail.com

mvh
Bjarke
Til top
Peter Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pete6679

Tilmeldt:: 06 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pete6679 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 17:21
Mange tak for hjælpen! Jeg håber på at få styr på tingene og få en god tur. Har bare stadig lidt et problem vedrørende hvordan jeg skal få stængerne med i flyet, men det håber jeg på at kunne få klaret. 
Til top
Peter Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pete6679

Tilmeldt:: 06 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pete6679 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2010 kl. 20:48
Citat: LarsH

Hvis du skal flyve til Fort Lauderdale så brug lige en halv time i Bass Pro Shop Outdoor World, som ligger lige ved siden af lufthavnen. Mega udvalg, latterlige priser (lave, forstås) og helt sikkert også mulighed for lokale tips.
 
God tur.


Har du evt. en adresse på denne butik? Smile

Til top
Per St Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
stuh

Tilmeldt:: 12 Sep 2002
Geografisk: Nordsjælland, Ærø
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stuh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 08:00
http://www.basspro.com/homepage.html

200 Gulf Stream Way
Dania Beach, FL 33004 
Phone: 954-929-7710
 

GPS Coordinates:
26.0579ºN, 80.1645ºW (WGS84/NAD83)

Det bliver svært ikke at købe noget her :-)

Der ligger faktisk også en på Islamorada (og i Miami) 

Go' tur
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 13:42
Hvis du får brug for en fluefiskeguide på Islamorada, kan jeg anbefale en rigtig god.

Jan /jbs@fiskpaaflue.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres