Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad sker der!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvad sker der!!
    Sendt: 05 Dec 2010 kl. 19:11
Jeg syntes det er utrolig at danske forhandler rask væk forlanger 700-800 kr for en hel Whitning Spey Hane nakke, når de kan købes til 170 kr i USA. Jeg mener ikke der noget der berettiger til sådan en forskel. Selv Faltwing kan findes meget billigere.Confused

Redigeret af limfjord - 05 Dec 2010 kl. 19:16
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 19:15
hvor kan man finde de spey nakker til 170kr.
Christian M. larsen
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 19:18
http://scandicangler.com/?t=1||&mod=article&aID=36947

Læs og forstå.

/Allan


Redigeret af allan overgaard - 05 Dec 2010 kl. 19:18
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 19:18

Til den pris er jeg køber af 10 stk spey hanenakker - farven er næsten lige meget bare den er lysserød

Hvor, Hvor, hvor.... haster
 
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 19:20
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380292098885
Det er her, og det er faktisk kun 152 kr, + fragt ect
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 19:23
Jeg så jo der var en der havde købt lidt for meget hjem, og så kunne jeg godt regne ud der var et godt tilbud et sted, så søgte nettet. LOL

Redigeret af limfjord - 05 Dec 2010 kl. 19:23
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 19:23
Det er en høne  nakket...
Clap
 
her er en hanenakke
 


Redigeret af Jørgen S - 05 Dec 2010 kl. 19:26
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 19:25
Nå for Søren, typisk mig. Clap Jeg beklager .
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 19:44
Nu prøver jeg lidt mere forsigtigt, men hvad skyldes så de forskellige priser på farverne. Åbenbart ser det ud til at  whiting-spey-rooster-cape  orange, er meget dyre end den i sort. Eller er der osse noget jeg har overset her?
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 19:55

Hej Carsten

efterspørgsel - efterspørgsel og markedsføring af pattegrisen, tro mig en grå udgave er mindst lige så effektive og om efteråret også en oliven variant sparsomt dresset
 
michael
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 20:01
Ja det er udelukkende et spm. om efterspørgsel og lidt markedsføring Wink
 
Hvorfor er det også lige at der er mange, som betaler mega meget for flourocarbon (hmm mon det er stavet rigtigt?) når eks. 15 m spoler i DK koster det samme som 100 meter spoler andre steder ???????
 
Ak ja.
 
 
Til top
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 20:28
Det' dælme en god historie!

Thumbs Up






Citat: allan overgaard

http://scandicangler.com/?t=1||&mod=article&aID=36947

Læs og forstå.

/Allan
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 20:44
Så fik jeg osse læst historien, den var god Smile Tak for den Alllan.
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 22:52
He he god lir denne her tråd.

Vedr. pattegrisen, så var jeg på en kort kysttur til Lolland for et par år siden. Jeg fiskede med pattegrisen og var heldig at fange to fine fisk og mistede en mere. På vej tilbage til bilen mødte jeg en en lokal fisker, som spurgte til hvad jeg fiskede med. Pat´grisen  svarede jeg, hvorpå han svarede at den flue gad han godt nok ikke at fiske med, det var simpelthen for let. Jeg spurgte ham hvad han så fiskede med, hvor han svarede at det var lidt ligegyldigt, det var fiskeren som gjorde udslaget. Han havde dog ikke fanget noget, ensige haft hug Smile
Min erfaring er, at farven er ret afgørrende. Har forsøgt med grå og oliven, men set over tid, har den laksefarvede flue været meget suveræn. Mærkelig nok, er det dem uden den originale pattegris i æsken, som ofte mener at en anden flue fisker mindst lige så godt Wink

Forsat god "tråd".

Niels Åge Skovbo
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 22:57
købte 2 i sølv grad i hane for 300 pr. stk så det er lidt vildt at de tager 1100 for dem pr. stk
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2010 kl. 22:59
Hej Niels Åge
 
ja det er så din erfaring, jeg har en anden især sent forår, om sommeren og efteråret og jo jeg har masser af originale pattegrise ogsåWink
 
michael
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2010 kl. 08:21
Kunne man ikke selv affarve en af de "forkerte", og så selv indfarve dem igen i den rigtige pattegris farve, men det bliver måske for dyrt? For det virker da åndsvagt, at de forlanger mere for pattegris farvet, end for en grøn eller, sort indfarvning, er jo ikke dyre.

Redigeret af limfjord - 06 Dec 2010 kl. 08:49
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2010 kl. 08:53
Hej Michael,

He he, helt fint at vi har forskellige oplevelser og erfaringer, og jeg er helt sikker på at du bestemt får din del af fiskene på dine fluer. Fluefiskeri er jo lunefuldt og ofte kan lokale forhold også være udslagsgivne for hvilken flue der fiske godt, for slet ike at tale om indfiskningshastigheden.  Og det er jo interessant hvor mange fisk der fanges på meget simple fluer, eksempelvis kobberbassen, fyggi og flammen. At de fanger mange fisk hænger sikkert også sammen med, at alle kan binde dem og de derfor sider i mange æsker Wink

Til Carsten. Der er lidt bøvlet med af affarve fjer. Kan benytte brintogilte, men det giver ofte en lidt skrøblig fjer der let kan knække. Selve indfarvningen er heller ikke altid let. Ofte får man en farve der ikke afviger så lidt fra den farve man ønskede sig. Men hvis du skal prøve, synes jeg du skulle øve dig på en billig kina nakke Smile

/niels å
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2010 kl. 09:55
Jeg holder mig nok til glimmerejen, den har fiskene ingen problemer med, og så koster den jo næsten ingenting.
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2010 kl. 12:28
Så køb dog 10 høns og en hane i stedet for at købe nakker....
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2010 kl. 15:03
Hvad med flamigo fjer. De har da den rette farve. Hvis man giver hvide silkehøns samme føde, kunne det jo tænktes de kom til at se rigtige ud :-)
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2010 kl. 15:05
Ps. fanger selv lige så godt på en pink zonker :-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum