Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

# 6/7 eller 7/8

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: # 6/7 eller 7/8
    Sendt: 25 Nov 2010 kl. 15:03
Er der nogen der kan afhjælpe mit problem
 
Står med en #7 fluestang til gedde fiskeri.
 
Skal man vælge #6/7 eller #7/8 på den line jeg ønsker at købe
 
tak for hjælpen
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 15:07
Er stangen en #6/7, så vil jeg vælge en WF #7 line.

Redigeret af ATH. - 25 Nov 2010 kl. 15:10
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 15:10
stangen er en #7
 
linen jeg kan vælge er
 
#6/7
#7/8
 
hvad skal man gøre ?
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 15:12
Kan du fortælle hvilken stang det drejer sig om?
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 15:13
Guideline EXP og Guideline ACT4
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 15:16
En 7/8 netop Guideline bærer fint en lidt tungere line.
Michael
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 15:18
Så er det bare en WF7 eller ca. 16-17 gr. skydehoved.
Det ville jeg vælge. Har dog ikke prøvet stangen .
Bruger dog selv en #6 synke 3 til min LPXe #5 stang.


Redigeret af ATH. - 25 Nov 2010 kl. 15:19
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 15:53
Hvilken line er det?
 
Mvh
Lasse
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 16:01
Hej Claus
Klap lige hesten som man siger.
Geddefluer er som regel meget store. Derfor skal du bruge en line, som kan bære sådan en "gråspurv".  Flere producenter laver efterhånden geddeliner. Prøv selv at søge på nogle forskellige og læg mærke til klumplængde og profil. Du skal have en forholdsvis kort klump og spidsen skal ikke være for lang og tynd.

Du kan også tilpasse et skydehoved af eks. en DT line. Hvis du blot vælger mere traditionelle liner til alt muligt andet fiskeri, vil du opleve at spidsen forfanget og fluen vil arbejde i et alt for langsomt tempo end dine bevægelser. Det kan blive svært at time en god linebue. Du vil blot blive fristet til at sætte mindre fluer på.

Som udgangspunkt bør du vælge en #7 line til en #7 stang. Jeg har et anstrengt forhold til betegnelserne 6/7 eller 7/8 både på liner og stænger. Her er iøvrigt guidelines eget bud på en line http://www.guideline.no/9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9i_lF14lVBt6705hRjK4h.ips?template=engWebshop;pagesize=12
Som skydehoved ville jeg foretrække en kortere klump....måske 9m.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 16:55
Citat: LasseK

Hvilken line er det?
 

Mvh

Lasse


Airflo six senth di7

Findes i #6/7 og #7/8

Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 19:20
Hejsa... med til historien,,, her gætter jeg...
Til Kast i den kortere ende----- 3 til 15 meter,,, og skal fiskes rimeligt lang ind mod stangen,,, og bruges fra Pontonbåd ??? ret mig hvis jeg tager fejl
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 19:47
har fået en mail fra Airflo idag
 
Di7 linen er alt for voldsom en line, linen er beregnet til søer, vand med dybder op til 1o meter vand
 
De anbefaler en Di5 og jeg skal klippe 30 cm af spidsen, så har jeg den perfekte geddeline ( klump  ). De har testet overstående for 8 måneder siden.
 
de foreslo en 6/7 line til en #7 stang, da linerne er en meget del tungere end normale liner. Noget med tungsten
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres