Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

saltvandskroge

 Besvar Besvar
Forfatter
thomas Villadsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Villadsen

Tilmeldt:: 23 Jul 2004
Geografisk: hele Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Villadsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: saltvandskroge
    Sendt: 13 Nov 2010 kl. 15:14
Hej Med jer alle
 
Jeg sad lige og surfede lidt rundt på siden, her støtte jeg på nogle fine pattegrise. Sælger reklameret med at de var bundet på saltvandskroge og det fik mig til at tænke.
 
Der er mange af os der binder fluer til kysten, som binder på saltvandsbestandige kroge af den ene eller anden slags.
 
-Men er der endtlig nogen grund til at bruge sådanne kroge til fritidsfiskeri? Andre steder, så som big game fiskeri, er det nogle steder forbudt at bruge saltvandskroge.
 
-Hvilken betydning har det for fisken der knækker linen og nu svømmer rundt med en krog i gælderne eller andre steder? Kan den overleve det eller dør den af infektion?
-Hvad med alle de kroge der ligger på havbunden og aldrig forgår?
 
-Jeg kunne godt tænke at vide om der er undersøgelser på området?
 
Det er ikke for at hænge nogle ud, men bare en tanke.
 
Kan I alle have en rigtig god weekend.
 
Og husk nu: Fluerne fanger bedst i vandetTongue
 
Venlig hilsen
Thomas Villadsen
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2010 kl. 15:35
mange krogfabrikater skriver at krogene er saltvandsbestandige, men det er de kun til et hvis punkt. og så ruster de væk. 
det er sket et par gange at fisken slipper med med det hele. de fleste fisk overlever så længe den ikke har slugt krogen. jeg har fanget havørreder hvor der sider en krog i gabet og stump line eller en flue. det har ikke en så stor betydning for fisken den skal nok overleve.
Christian M. larsen
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2010 kl. 16:30
Forstår godt dit spørgsmål..

Blot er benævnelsen ,, rustfri egentlig misvisende,,, de tærer også væk, det tager bare lidt længere tid,, så de forsvinder rimeligt hurtigt i naturen
Til top
thomas Villadsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Villadsen

Tilmeldt:: 23 Jul 2004
Geografisk: hele Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Villadsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 14:24
For man så den vinding på sådanne kroge eller er det en af de grejting man bare skal have, som så meget andet vi grejtosser bare ikke kan undvære?
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 14:30
Formålet med at bruge saltvandsbestandige kroge er, at krogen ikke skal ruste unødvendigt meget efter brug, når den sidder i flueæsken.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres