Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fremstilling af kystwoblere

 Besvar Besvar
Forfatter
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fremstilling af kystwoblere
    Sendt: 28 Okt 2010 kl. 12:35
Hej

Nu kommer denne utrolig forfærdlige tid, hvor dagen's lys kan tælles på nogle meget få fingre .. og det er derfor tid til at lave lidt forskelligt grej.

Jeg faldt over en artikel forleden (her på sitet), hvor der var en der spurgte til fremstilling af kystwoblere, hvor jeg med det samme tænkte "det skal jeg sgu også"... der var knyttet et link til emnet .. http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?11459-Egentillverkade-havs%F6ringsdrag

Men da mit svenske er næsten ligeså ringe som mit tyske, så er der lige et par udfordringer jeg skal have løst.

Hvordan laver i formen og ud af hvilket materiale ??
-  laver i bare formen på samme måde, som når man støber blink (gips/silicone) ?

og hvad jeg kan læse mig til, så bliver Cernit (som er brugt i ovenstående link) ikke flydende, men derimod lidt "ler" agtigt ..
- er det korrekt antaget eller ?
Til top
Peter K. Krogh Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hook

Tilmeldt:: 14 Jun 2002
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hook Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2010 kl. 12:56
Kig lidt på www.Stevnsfisker.dk 
Ham Ole har vist lidt erfaring med det.
Min kammerat og jeg er selv gået igang med projektet og har fået stor hjælp fra siden.
 
Mvh.
 
Peter
Til top
Mads Gylling Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mkgylling

Tilmeldt:: 04 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mkgylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2010 kl. 14:37
Du kan også købe bogen der hedder,Gør det selv grej og få lidt tips der, jeg laver selv Kystwoblere af  hårdt træ fra rundstok, det er sjovt i den mørke tidWink
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2010 kl. 14:39
gode tips ham Ole holder sig .. jeg vil primært lave dem af et eller andet kunststof .. en ting jeg tænker lidt over .. når han laver gennemløberne, og smider et plastrør indvendig, varmer han dem så ude i enderne, som når vi laver fluer, for at linen ikke får skader ?
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2010 kl. 14:57
Hej Ørde
 
Nej, jeg varmer ikke rørene i enderne, det har jeg ikke fundet nødvendigt, men hvis du følger mine anvisninger i afsnittet om woblerfremstilling, så kan det ikke gå helt galt.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum