Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt gylle foruredning

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt gylle foruredning
    Sendt: 21 Okt 2010 kl. 14:59
http://www.jv.dk/artikel/980780:Haderslev--Forurening-ved-Bevtoft--20-tons-gylle-loebet-ned-i-baek
Kan sige at flere bække ved Bevtoft løber ud i Gelsåen....!Cry
mvh
Henrik Christensen
Til top
Kristian Skytt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kristian M. Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 17:14
Den er også kommet på TV2's hjemmeside:

http://nyhederne.tv2.dk/article/34421270/?forside

Sørgeligt!
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 17:23
Denne gang ser det ud til at de slap med skrækkenClap
Michael
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 21:17
for en i håber snart de får forbudt gylletanke i at stå så tæt på åer og vandløb at det ikke kan ske når de ikke kan holde det der hvor det høre hjemme. men godt der er nogen der nåede at reagere på det inden det gik helt galt
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2010 kl. 08:31
Nej det kan godt være at selve Gelsåen ikke blev ramt, men hvad med bækken/bækkene hvor gyllen løb ud? Hvilken betydning mon det kan få for et vandløb men en pt. selvreproducerende havørred stamme?
Disse bække er jo normalt gydeområder for havørred, samt opvækstområder for havørredyngel Exclamation
Hvis man ser billederne er der vist ikke tvivl om at der løb gylle ud i en bæk, og at gravemaskinerne var i gang.
Jeg synes ligesom at "begejstringen" over at der ikke skete mere, ikke er helt på sin plads her.
Det signalerer jo ligesom at disse "småuheld" er acceptable. Skal man lægge et helt åsystem øde før end man forstår at vi har et preserende, vedvarende og uløst problem med gyllehåndtering her til lands? Pig
 
Hvor mange gange skal vi høre den samme sang om at "automatiske systemer svigtede" eller "pumpen startede af sig selv". Nu må politikerne op af stolene: Disse systemer svigter gang på gang; flere gange om året på landsplan, og hvert evig eneste år! Siden det stadig forholder sig sådan må det jo være fordi det ikke kan betale sig at gøre det bedre! -Her ligger problemet: Betale sig. Her er bruttoløsningen: Det skal kunne betale sig at holde gyllen i de tiltænkte beholdere, og det skal IKKE kunne betale sig at fortsætte denne skødesløse omgang med gylle i naturen.
Konsekvens og korrekt tilpasset lovgivning er en mangelvare...
 
...Det er da godt det ikke gik værre, men det ville være bedre hvis det begyndte at gå godt med dansk gyllehåndtering Ermm
 
Og ja, jeg ved godt det sikkert ikke hjælper en skid at blive ved med at kæfte op om problemet. Men jeg er bare så usigeligt træt af at høre disse "småuheld" hvor det næsten gik rigtigt galt, blive beskrevet i medierne som en bagatel. Her på forum kan man jo i det mindste lufte sine frustrationer, også selv om det bare ender som "varm luft"
Ak og ve Cry


Redigeret af FD - 22 Okt 2010 kl. 10:53
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2010 kl. 09:47
 
 Så er den gal igen, gylle, Mrsa virus, osv.... . Så forleden en landmand der vendte med sprøjtebommen ud over åen,mens giften tågede direkte i vandet..
 De 2 meter alt for smalle dyrkningsfrie zoner er kun til at grine/græde over. De
multi resistente stafylikokker ender nok med at tage livet af en masse men hvad sker der...ikke en skid..
Siden 2007 da man ophævede brakordningen er 115.000 hektar, blevet pløjet op til avl....mere gylle...mere gift.. mere kvælstof.
 Vi er snart et meget meget fattigt land.
 Mvh Peter
 
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2010 kl. 15:09
Jeg kunne ikke være mere enig, Finn Dahlin.
Og selv finder jeg sådanne artikler særdeles foruroligende
http://www.nordjyske.dk/hjoerring/forside.aspx?ctrl=10&data=12%2c3634501%2c5%2c3&count=1
det bør da ikke være den rette måde, at fremme bekæmpelsen af de uheld på.
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2010 kl. 15:44

Hvis nu gylleudslip blev ledt direkte ned i stuehuset hos bondemanden, så gad jeg godt vide om der ville forekomme lige så mange udslip som nu! Jeg tvivler - jeg ka også kun undre mig over at pumperne gang på gang starter af sig selv, det er sku da kun i landbruget sådan noget sker.... Aldrig hos Carlsberg - jo i mine drømme. Sjusk og sløseri siger jeg.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres