Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hardy Zane Saltwater 9fod #8

 Besvar Besvar
Forfatter
claus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sjyden

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sjyden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hardy Zane Saltwater 9fod #8
    Sendt: 15 Okt 2010 kl. 09:20
kan den bruges til gedde fiskeri og lidt dansk kyst fiskeri eller bliver den for stiv og hurtig til denne form for fiskeri

hilsen claus
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2010 kl. 11:00
Har den i klasse 6 til kysten, det gør den perfekt.
Kl 8 vil helt sikkert være fint til geder, men nok lidt overkill til kysten.
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2010 kl. 17:39
Jeg har haft 7'eren og den var fantastisk til gedder, og det vil #8 med garanti også være!! kan heller ikke se noget problem i at bruge den til kysten (go på en af de dage med mere vind)
K&B
Ras
Til top
claus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sjyden

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sjyden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2010 kl. 20:28
Citat: Rasmuslaustsen

Jeg har haft 7'eren og den var fantastisk til gedder, og det vil #8 med garanti også være!! kan heller ikke se noget problem i at bruge den til kysten (go på en af de dage med mere vind)
K&B
Ras


hvad bruger du nu til gedder i stedet for nu


Redigeret af sjyden - 15 Okt 2010 kl. 20:29
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2010 kl. 20:30
Sage xi3 9" #8 konge stang mere er der ikke at sige om det!!!!Smile

K&B
Rap
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2010 kl. 21:13
Hey Claus,
 
Du kan roligt købe en klasse 8. Ofte møder du vind på kysten og så er det rart at have noget rygrad...
 
Personligt vil jeg gerne have noget feedback på selve stangen hvis du køber den.
 
Mvh
 
Søren
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2010 kl. 23:27
Hej Claus Zane stangen er bygget til tropisk fiskeri i saltvand og til rigtige store fisk som du ikke rigtig støder på ved de danske kyster #8 er en klasse hvor du hurtig bliver træt i arme og ryg,og så er det en stang der kræver at du har den perfekte kaste stil for ellers fælder stangen dig på dine små fejl du måtte have og stangen bliver ikke udnyttet optimalt,ligeledes findes stænger der kaster bedre.
(dette er hvad jeg har oplevet der kan være andre opfatelser af stangen)
Mvh Henrik buresøen
Til top
claus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sjyden

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sjyden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2010 kl. 07:50
Citat: henrik buresø

Hej Claus Zane stangen er bygget til tropisk fiskeri i saltvand og til rigtige store fisk som du ikke rigtig støder på ved de danske kyster #8 er en klasse hvor du hurtig bliver træt i arme og ryg,og så er det en stang der kræver at du har den perfekte kaste stil for ellers fælder stangen dig på dine små fejl du måtte have og stangen bliver ikke udnyttet optimalt,ligeledes findes stænger der kaster bedre.
(dette er hvad jeg har oplevet der kan være andre opfatelser af stangen)


hvilke stænger til gedde fiskeri med lidt større flash fluer.

Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2010 kl. 08:36
Jeg fisker ofte med en Cross current i klasse 8 på kysten.. Den må nok betegnes som en kraftig stang med MEGET rygrad.. Jeg bliver altså ikke træt i håndleddet eller ryggen og jeg er ikke en vildt dygtig, teknisk kaster...

Anyway, så gå ned i en klasse 7.. så får du stadig en god allrounder.... Du må bare ikke gå længere ned i mine øjne... Pt. bruger jeg en XI3 klasse 7, Orvis helios klasse 7 eller ovennævnte stang på kysten.. Endvidere skal du også have noget rygrad til at kaste de "store" gedde fluer... 
Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2010 kl. 09:10
Hej Claus
 
Det kommer an hvor meget du vil ofre på en stang
 
Men dem jeg selv ville anbefale dig at prøve, med tyk streg prøve for det er vigtigt at du prøver dem før du køber
 
Winston bIIx fra klasse 8 til 10
 
eller i den billige ende
 
TFO Profesional klasse 8 til 10
 
Begge stænger er meget velegnet til både dansk kystfiskeri og til geddefiskeri
 
Hilsen
 
Jimmi
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2010 kl. 14:08
Hej
 
Jeg bruger en sage xi2 9 #7 det er en rigtig god stang til kysten og fungere osse fint til geddefiskeri.
 
Men det vildeste geddesæt jeg har haft og prøvet er dog et loop pikebooster sæt stangen og linen er suveræn lange kast med rigtig store fluer og så den behagelig og sjov at fighte fisk på.
Til top
claus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sjyden

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sjyden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 12:06
en TFO BVK 9' #8 vil den være egnet til gedde fiskeri er der nogen der har prøvet denne stang serie.

hilsen claus
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 12:12
Citat: sjyden

[QUOTE=henrik buresø]Hej Claus Zane stangen er bygget til tropisk fiskeri i saltvand og til rigtige store fisk som du ikke rigtig støder på ved de danske kyster #8 er en klasse hvor du hurtig bliver træt i arme og ryg,og så er det en stang der kræver at du har den perfekte kaste stil for ellers fælder stangen dig på dine små fejl du måtte have og stangen bliver ikke udnyttet optimalt,ligeledes findes stænger der kaster bedre.
(dette er hvad jeg har oplevet der kan være andre opfatelser af stangen)


hvilke stænger til gedde fiskeri med lidt større flash fluer.


Sage Bluegill !!  evt den "lille" i 230grains ,, eller anden tilsvarende Bass stang
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2010 kl. 13:11
Citat: henrik buresø

Hej Claus Zane stangen er bygget til tropisk fiskeri i saltvand og til rigtige store fisk som du ikke rigtig støder på ved de danske kyster #8 er en klasse hvor du hurtig bliver træt i arme og ryg,og så er det en stang der kræver at du har den perfekte kaste stil for ellers fælder stangen dig på dine små fejl du måtte have og stangen bliver ikke udnyttet optimalt,ligeledes findes stænger der kaster bedre.
(dette er hvad jeg har oplevet der kan være andre opfatelser af stangen)
 
Hej Henrik.
 
Jeg har bla selv Hardy Zane i #8 og synes at det er en vidunderlig kæp at gå en hel dag med, let, hurtig og dejlig flexibel, jeg bliver ikke mere træt af at gå med den end nogen af mine 5ère.
At den angiveligt skulle være bygget til tropisk fiskeri er jo netop tilfældet med mange andre af nutidens kyststænger.
Jeg har haft....og har stadigt en del forskellige stænger i nævnte klasse, her tænker jeg bla på stænger som Sage TCR 908-4, Scott s3s 908-4, TFO TICRx 908-4, Albright EXS 908-4 mfl og Zane i samme klasse synes jeg på ingen måde er mere hård eller stiv, nærmere tvært i mod.
Med en 10.7m 18 gram skydehoved lades klingen helt optimalt og kaster som en drøm.
En indbyrdes dyst mellem ovn debuttanter ville for mit vedkommende helt klart falde ud til fordel for Hardy Zane, så jeg ved ikke rigtigt for mange har den ide fra...altså at Zane skulle være specielt "hård".
 
Winston Bllx 909-4 som også nævnes i tråden har jeg i øvrigt også, men her er vægten lagt på helt andre kvaliteter og de to gør det lige godt på hver sin måde uden at de direkte kan sammenlignes.
Winston Bllx er en ekstrem let 9èr som arbejder langt mere progressivt end de fleste af nutidens stænger og ligeledes i langt større udstrækning tilgodeser anvendelse af forskellige liner og vægte i kraft af dens enestående "bredde".
Vi taler her om en stang som kaster intet mindre end fremragende med såvel 15 som 19 gram.
Min yndlingsline til denne er Loop Opti Stillwater # 9 som i øvrigt er en anelse lettere end de fleste liner i nævnte klasse.
 
Hvilke stænger der skulle kaste "bedre" end Zane må vel bero på temperament og kastestil.
 
Kunne vi ikke blot nøjes med at sige at der er stænger som kaster anderledes ?
 
Mvh
Jim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum