Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket fluesæt skal man vælge !

 Besvar Besvar
Forfatter
Erik Thonke Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Thonke

Tilmeldt:: 26 Okt 2008
Geografisk: Slagelse, vest- og sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Thonke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilket fluesæt skal man vælge !
    Sendt: 05 Okt 2010 kl. 14:09
Hej alle I garvede lystfikere/fluefiskere !
Jeg har1)  været så heldig, at deltage i et fluekastekursus arrangeret af Go Fishing i Odense. Dette kursus har virkelig givet mig blod på tanden og lyst til helhjertet at investere i et kvalitets begyndersæt. Men hvad skal man vælge ? Jeg fik lov at låne et Zpey sæt, som jeg kastede med ehele dage. Det fungerede fremragende for mig. Men er det noget bedre og billigere ? Jeg har kigget på flg. sæt :
1)
Go Fishing !
  Zpey Zero - 1-hånds fluesæt... NYHED!
Et fund til prisen ! - 9' klasse 5 eller 9'6'' klasse 7. Lette, virkelig velkastende stænger med hjul, line og forfang. Det hele leveret i et etui, hvor hjulet kan sidde monteret på stangen under transport...
Pris: DKK 2.699,00
2) Loop Adventure 9´ kl. 7 sæt 1.699 kr.  Stefs lystfiskergraj
På forhånd tak !
 
Erik T. Wacko
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2010 kl. 14:54
Hej
Hvis Zpey fungerede fint for dig, har du selv svaret. 2600 kr. er efter min mening ikke for dyrt, for noget fornuftigt.
Ellers må du ud, at prøve de andre for sammenligning. Køb ikke for billigt, da du sikkert hurtigt bliver træt af det og har spildt pengene.
Kender ikke Zpey grejerne, men hvis kvaliteten virker fornuftig og det virker for dig.
Så køb det......

M.v.h Jesper



Til top
emil olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiske alstars

Tilmeldt:: 23 Maj 2009
Geografisk: silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiske alstars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2010 kl. 18:57
jeg har også selv haft spey en-hånds stangen i hånden og syntes virklig det oser af kvalitet.
Til top
Erik Thonke Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Thonke

Tilmeldt:: 26 Okt 2008
Geografisk: Slagelse, vest- og sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Thonke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2010 kl. 19:14
Tusind tak for tilbagemeldingerne !
 
Jeg tror sgu jeg slår til... så må det knække og brække !
Glæder mig til at prøve kræfter med denne (for mig ) nye måde at fiske på. Spændende og udfordrende !
Erik T. Wink
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2010 kl. 21:18
jeg ville 100% vælge loop
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2010 kl. 22:01
jeg vil give dig et godt råd tag ud og prøv de sæt der til taler dig og gerne lige efter hinanden og gerne skif 2 -3 gang og så vælg ud fra hvad du syntes føltes best at kaste med loop sættet ved jeg er et godt begynder sæt men men det stadig dig og kun dig der skal kunne lide at kaste med det og har hørt meget godt om zpey. så prøv lidt af vert og vis du kunne lide den zpey og du syntes det bare gik som det skulle med den så køb den
Mvh.
Thomas klausen
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2010 kl. 05:09
hej Erik, prøv dem først, mange forhandlere vil også gerne lave et sæt til dig og de erfarne ved hvad der spiller sammen, tænk på hvor mange timer du skal bruge det.
Til top
Erik Thonke Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Thonke

Tilmeldt:: 26 Okt 2008
Geografisk: Slagelse, vest- og sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Thonke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2010 kl. 08:45
Hej allesammen !
Tusind tak for de mange fine tilbagemeldinger. Efter at have vejet for og imod ... vurderet kvalitet, pris, vægt og fiskeglæde mm. op mod hinanden har jeg valgt at bestille Zpey sættet fra Go Fishing. En 9,6 fods Zpey stang #7 Med WF 7 samt backing line og forfang. Flg. overvejelser ligger til grund for min beslutning:
1) Jeg test kastede med sættet en hel dag under kurset i Odense uden at blive 
    nævneværdigt træt i armen.
2) Jeg havde en fin "føling" med linen og kunne tydeligt mærke når "det kørte"
3) Stangen alene står til 2.000 kr. og hele sættet koster 2.699 kr. så deeet ....
4) har en god mavefornemmelse hvad dette sæt angår
5) Erik Kyrping ( Fluekaste instruktøren ) talte også godt for dette sæt
 
Så nu må det briste eller bære, men som sagt jeg har en rigtig god mavefornemmelse.
 
Endnu en gang tak !
 
Vi ses derude ! Wink
Knæk og Bræk!  Erik T.
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 03:49
bryder mig bestemt ik om håndtaget på spey zero formen på korken føles forkert ligger helt forkert i hånden (ihvertfald i min)
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 12:51
Stangen kaster pisse godt, men som Klaus også pointere er det noget underligt de har gang i med deres håndtag :) !

men tillykke med det nye grej og velkommen inden for i varmen hos de RIGTIGE fiskere Big smile
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 12:59

Ja - velkommen til de "rigtige" fiskere ... hihihi 

For mig er det blevet en hel livsstil - bare så du ved det - det er SÅ fedt at mærke hugget. 

- godt at du brugte tid/penge på instruktion af landets bedste Erik Kyrping - han voldsom god :D 

Vi ses derude og tillykke med det nye grej - Jeg er desværre blevet forbandet og min Orvis er blevet min nemesis - jeg kan ikke finde noget der er bedre end den.


Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 15:29
stefan ja hvis de så havde lavet formen så man ku holde ud at stå med den i længer tid af gang så havde det været en guld kæp

ka men engtlig få skiftet formen på sin fluestang hvis man ik er tilfreds med den form den har??
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 15:35
Citat: Klaus rosseland

stefan ja hvis de så havde lavet formen så man ku holde ud at stå med den i længer tid af gang så havde det været en guld kæp

ka men engtlig få skiftet formen på sin fluestang hvis man ik er tilfreds med den form den har??
 
 

Du kan i et vist omfang slibe håndtaget med sandpapir ! MEN det kan godt være problematisk af få et flot finish på gummikorken, som er monteret i enderne på dette greb..
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 18:20
okay så er det sku nok ik noget jeg vil gøre
M.v.h Klaus rosseland
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum