Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

propeller til kystfluer / kystfluefiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: propeller til kystfluer / kystfluefiskeri
    Sendt: 03 Okt 2010 kl. 21:18
hejsa nogen der har erfarringer med at bruge små propeller  forand kystfluerne  til kystfiskeri  ????
 
evt hvilke slags ???
 


Redigeret af laah123nu - 04 Okt 2010 kl. 09:20
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 21:24
Ja den der er gennemsigtig fisker rigtig godt
Til top
Kenneth Bjarnason Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FlueFreaken Avatar

Tilmeldt:: 08 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FlueFreaken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 22:53
Hey,

Jeg eksperimenteret med propeller, disc og hvad man elles kan få i 2009. Mit resultat blev at til havørred på kyst er der ikke flere hug end ved brug uden, oplevede dog betydeligt flere hornfisk end normalt ved brug af disc.

Snakker vi derimod Put & Take er det en helt anden snak, oplevede flere hug på de "store fluer" som Dog Nobbler ved brug af propel...
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 07:18
Kenneth du skulle prøve mini action disc.
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 07:55
Jeg har forsøgt at bruge metalpropeller på nogle af mine kystfluer, og havde de bedste resulteter, hvad angår propellens drejninger, når jeg satte et tille conehead bag propellen, MEN bedre fiskeri; NEJ !!!!
 
Og det lyder som om at man har et stykke ålegræs på fluen når man kaster, (noget misvisende ved natfiskeri) og der skal trykkes virkeligt igennem, og forefanget har lidt svært ved at strække sig helt ud, ved de helt lange kast
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum