Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Springringe og trekroge

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hos Gansen Avatar

Tilmeldt:: 12 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hos Gansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Springringe og trekroge
    Sendt: 13 Sep 2010 kl. 02:26
Fik lige kigget i grejboksen med mine blink og det så jo ganske forfærdeligt ud.. Søger et godt råd/erfarring til hvad jeg skal indkøbe af kvalitets springringe og trekroge til 15g-25g blink. Fisker hovedsalig ved kysten og fra båd.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2010 kl. 03:01
Noget af det bedst er følgende:
 
Springringe: Owner Hyper wire i størrelse 2, 4 og 6 afhængig af størrelsen på blinket og så 2 stk. ringe i forlængelse af hinanden til krogen.
 
Krog: Owner ST-36BC i størrelse 6, 4 og 2 afhængig af størrelsen på blinket
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2010 kl. 16:45
jeg bruger denne Owner ST-21BC det er en rigtig god krog jeg bruger dem på alt hvad jeg kan komme til.
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2010 kl. 17:27
Winkjeg bruger owner s-61 size 1/0   til alle mine kystblink  spinner osv  . og de kroger bare for hårdt . jeg har endnu ikke midstet fisk på denne krog 
 
glem alt om 3-kroge !!! enkelt krog det virker bare !!!!
 
 


Redigeret af fiskeren321 - 13 Sep 2010 kl. 17:29
Til top
Ole Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
elldis

Tilmeldt:: 10 Jan 2008
Geografisk: Mors
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér elldis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2010 kl. 20:46
Hej Henrik
Jeg bruger bare nogle almindelige rustfrie springringe til mine blink.
Jeg har ikke monteret kroge på mine blink, når de ligger i æsken. For det første kan der være flere blink i æsken, og for det anden, har jeg krogene liggende i en lille beholder ( kan være en hylster til 35mm film ) , og har derfor kun een krog i brug, og fisker med den indtil den er slidt/rusten. Jeg spare mange kroge på denne måde. Det er også nemmere at holde "orden" i blinkæsken.
Hvad du skal bruge af springringe og kroge, vil jeg lade de andre rådføre dig i, jeg tror de er klogere end mig Wink
Håber du kan bruge det til noget
 
VH Ole
Til top
Henrik Olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hos Gansen Avatar

Tilmeldt:: 12 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hos Gansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2010 kl. 23:09
Jeg takker for de gode forslag m kroge og ringe. Vil prøve de forskellige emner i nær fremtid, var på vandet i dag og fik 3 hø i båden men mistede 2 så gode kroge er liiige hvad jeg står og mangler ;)
 
Metalboxen har osse fået en gevaldig undervognsbehandling og vil helt sikkert gøre mit fiskeri til en endnu større fornøjelse.
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2010 kl. 08:24
Ligesom Ole bruger jeg et system hvor krogen kun er på blinket når det er i vandet. Aldrig i kassen, det giver rust og er umuligt at holde orden med alle de kroge.
Desuden sparres der så meget på kroge at man uden problemer kan smide de dyrest på de blink man fisker med.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres