Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flere spørgsmål.

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
snøffe

Tilmeldt:: 06 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøffe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flere spørgsmål.
    Sendt: 11 Sep 2010 kl. 11:17
Da mit abu suveræn sæt skal på pension efter 10 år har jeg købt en, shimano lesath 9` 10-30 gram, stang. Mine spørgsmål er så følgende.
 
Der hvor stangen samles kan den ikke sættes helt sammen, eller der er et stykke på cirka en centimeter, hvor stangen er meget "tynd". Skal det være sådan?
Er det for slid, så efter 500 samlinger går den helt sammen?
 
Jeg kigger på et stella FD 3000 hjul  til stangen, men kan jo læse at det nye FE hjul snart kommer. Jeg kunne nok godt nøjes med et FD, hvis altså det nye ikke er milevidt bedre. Hvad anbefaler i? Har mere eller mindre bestemt mig for str. 3000
 
Hvilken line er den allerbedste, hvilken tykkelse og hvor mange meter til et str. 3000?
 
 
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2010 kl. 11:29
Hej Michael.

Det er en Spigot ferule,det er meningen at den ikke går helt og den kommer heller aldrig til det. http://fiberglassflyrodders.yuku.com/topic/13884

Mvh
Esben
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2010 kl. 11:37
Hej Michael dette med stangen er helt normalt der ville altid være et stykke fra bundelen der ikke bliver dækket helt af top delen,angåne hjulet så er dette den rette størelse du har valgt da et 2500 er så lille at det næsten kan begtegnes som et ul hjul,en line til hjulet 0,12-0,17mm
 
Mvh
Henrik
buresøenThumbs Up
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2010 kl. 11:51
Hej igen Selvfølig hvis det går helt sammen og ikke har gjort det før så må bundelens samling være meget slidt,tror ikke det betyder det helt store,men er der stadig væk reklamationsret på stangen så kontakt forhandler,men der ville altid være et stykke der ikke dækkes helt i samlingen på på shimano og er det også på Greys gtx
Mvh
Henrik
buresøen
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2010 kl. 12:16
Citat: snøffe

Da mit abu suveræn sæt skal på pension efter 10 år har jeg købt en, shimano lesath 9` 10-30 gram, stang. Mine spørgsmål er så følgende.
 
Der hvor stangen samles kan den ikke sættes helt sammen, eller der er et stykke på cirka en centimeter, hvor stangen er meget "tynd". Skal det være sådan?
Er det for slid, så efter 500 samlinger går den helt sammen?
 
Jeg kigger på et stella FD 3000 hjul  til stangen, men kan jo læse at det nye FE hjul snart kommer. Jeg kunne nok godt nøjes med et FD, hvis altså det nye ikke er milevidt bedre. Hvad anbefaler i? Har mere eller mindre bestemt mig for str. 3000
 
Hvilken line er den allerbedste, hvilken tykkelse og hvor mange meter til et str. 3000?
 
 
Hej
 
Du kan roligt købe en Stella FD har flere kammerater som har fisket med dem siden de kom uden et eneste form for problemer ud over at line rullen skal smøres stort set efter hver tur når man har skyllet salten af fra turen på kysten
går udfra at det er det hjulet skal bruges til ?
Line valg er et temperament spørgsmål nogen er til bløde liner andre til stive jeg fisker selv med Penn 0,12 som har en brudstyrke på 15kg men hvis du er tvivl så går du aldrig galt i byen med en Fire line fra Berkley
 
/Søder


Redigeret af Søder - 11 Sep 2010 kl. 12:17
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres