Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken spinnestang?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilken spinnestang?
    Sendt: 02 Sep 2010 kl. 10:24
Hej med jer. 

Jeg skal til at erhverve mig en spinnestang til kystfiskeri. 

Stangen skal helst være billig (da jeg er studerende), ca. 11" eller der over og 3- og helst 4-delt.

Nogen bud? 
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2010 kl. 10:33
11" Der var noget... Hvorfor så lang? Men måske det er til surf fiskeri, så melder jeg pas, men hvis det er til kystfiskeri efter havbasser så vil jeg forslå en 9" eller max. 10" Berkley eller Shimano
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2010 kl. 10:37
Hey,
 
Formoder den skal bruges til boblefiskeri med den længde?
 
Jeg ville se mig om efter en Fenwick Silverwing?
 
/M
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2010 kl. 10:45
Ja, det fik jeg ikke skrevet.. Jeg fisker i meget høj grad mest med fluestang. Men af og til er vejret ikke dertil. Så spinnestangen er egentlig tænkt som backup. 

Jeg tænkte på en 11" af bombardagrunde, og de forhandlere, jeg har snakket med, har sagt, at 11" er en god all-round længde. 

Men.. 
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2010 kl. 10:47
Uh... og hvilken kastevægt skal en sådan fætter ha'? 
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2010 kl. 14:06

Jonas

Kastevægt på stangen afhænger jo af for dit vedkommende af boble str !
 
Men som udgangspunkt ville jeg vælge en vægt på omkring 30 gr som max kastevægt på stangen så passer den nok sådan ca til 25-26g boble som er en fin vægt også til de blink du skal bruge...
/Søder
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2010 kl. 22:56
jeg fisker selv meget med min spinnestang og den bliver både brugt i åen og ved kysten og der bruger jeg nogle gange bombarda flod og den er kun 9 fod med en kaste vægt fra 5 til 20 og den kan jeg sagtens få de 25-30 meter ud uden problemer så mit beste bud på en god men rimelig spinnestange er en shimano beastmaster ax på 9 fod. den klare kysten fra punkt til prikke for mig og det har den gjort længe nu. jeg mener den koster 1000.- men den kan være faldet i pris
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2010 kl. 07:57

Ved ikke om den stadigt kan opdrives, men Fenwick black night hawk 10,6 fod har min varmeste anbefaling, og den burde kunne fåes til en ret overkommelig penge.

Hvis du vælger at kiggr på Shimano beast master, så skal du lige være opmærksom på at de gamle modelers aktion imho er fuldstændig umulig  til boble og lange forfang. Der skulle eftersigende være sket forbedringer med de nye modeler, men jeg har ikke haft dem i hænderne så det skal jeg ikke gøre mig klog på.
 
 


Redigeret af Rs-madsen - 03 Sep 2010 kl. 07:58
A bad day of fishing is better than a good day of work.
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2010 kl. 08:03
Jeg vil godt give mine anbefalinger til Kinetic Ultracast når det drejer sig om en prisbillig bombardastang.
 
Jeg har den selv i 11,3´(så vidt jeg husker) og den fisker sgu godt. Og kaster sagtens de 25 gram du har behov for. Jeg kan se de har den her: http://www.effektlageret.dk/product.asp?product=13702 
Dog kun i 10,6 fod. Men mon ikke den kan findes i den lange version et sted.
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2010 kl. 08:35
Hej Rene
 
Hvorfor skulle den gamle Beastmaster være umulig til bobbel? Den har jo netop en dejlig helaktion!
 
mvh
Henrik
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2010 kl. 00:49
@Henrik
 
Helaktion, jovist. Du må ikke misforstå mig, jeg har selv et eksemplar jeg er meget glad for, men jeg syntes at stangen kommer til at virke meget "slasket" når den kommer op omkring toppen af kastevægten, hvilket (for mit vedkommende) går ud over præcisionen og even til at strække forfanget. 
A bad day of fishing is better than a good day of work.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres