Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

flue med slaskebly

 Besvar Besvar
Forfatter
erik jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
eij

Tilmeldt:: 23 Aug 2010
Geografisk: kastrup
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eij Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: flue med slaskebly
    Sendt: 30 Aug 2010 kl. 08:49
Hej med jer
Jeg skal til Lagan elven i næste uge og har hørt at fiskeri med rørflue og
slaskebly skulle være godt.
Men jeg har ikke prøvet det før, så hvordan laver jeg tacklet og hvordan
fisker jeg med det

Til top
Ole Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole møller Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2003
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 12:00
Ganske simpelt:
En svirvel med 3 øjer monteres på din hovedline. En tafs på ca. 20-30 cm (gerne lidt tyndere dimension end hovedline)monteres i det nederste øje på svirvlen. En tafs, justeret efter vanddybden monteres i sidste øje på svirvlen  med fluen i den anden ende:-) Tafsen med fluen vil jeg foreslå til 1,5-2,0 meter afhængigt af vanddybde.
Ole 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 12:17
En anden god ting er at slå en alm kællingeknude på den line der holder blyet, så er det nemmere ved bundhug at redde resten..
Men husk nu ingen bly....det er forbudt.
K&B
Per Hansen
Til top
erik jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
eij

Tilmeldt:: 23 Aug 2010
Geografisk: kastrup
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eij Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 12:20
Hej
Tak for rådene, men skal jeg spinde ind eller bare lade strømmen klare det

Ps.: selvfølgelig er det ikke bly
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 12:38
Citat: eij

Hej
Tak for rådene, men skal jeg spinde ind eller bare lade strømmen klare det

Ps.: selvfølgelig er det ikke bly
 
Lidt kryptisk er svaret ja - man skal nemlig lade strømmen klare det den kan - men sådan èn er ikke altid lige stærk, så man hjælpe lidt med et løft eller et par omdrejninger ind imellem - så fluen arbejder.
 
At fiske med slaske-"bly" og flue kan være uhyre effektivt, da man kan holde sin flue steder, hvor det kniber for en alm. fluefisker !
 
K&B
HeinzWink 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum