Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad bider de på for tiden?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvad bider de på for tiden?
    Sendt: 28 Aug 2010 kl. 10:53
Hejsa alle sammen :)
 
Jeg kan simpelthen ikke greje den for tiden :S jeg har været ude og fiske mange gange her på det sidste men uden hverken hug eller bid eller noget som helst. jeg ANER ikke hvad jeg gør forkert. har prøvet med alt lige fra spinner, bombarda og flue men lige lidt hjælper det. Er der nogle der ved eller har en anelse om hvad fiskene de bider på for tiden? jeg når jo at blive fattig inden jeg fanger noget :P
Til top
Kennet Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Damm

Tilmeldt:: 04 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 11:20
Hej Dennis.
 
Hvis du sætter nedenstående flue efter dit bombada flåd og fisker den rigtig langsomt, er der rigtig god mulighed for at du napper en havbasse:

http://www.dammsflydesign.dk/22232125?i=35485118
 
Denne kystflue bruger jeg selv året rundt og tager rigtig mange havørreder.
 
Venligst
Kennet Petersen
Damm's Fly Design
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 11:26
Tjae det er da godt man kan reklamre for sine egne vare SmileSmile men Pattegrisen i str. 6 går man altså ikke forkert med.
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 14:13
ja pattegrisen i str. 6 eller 8 de fanger, ellers prøv med en lille jig hale på 4-5 cm. i rød orange, det fanger sku.
Christian M. larsen
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 16:14
jeg vil anbefale  en kobberbasse den virker hele året rundt
eller slagteren
Til top
morten pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
281179

Tilmeldt:: 19 Aug 2010
Geografisk: vadum
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 281179 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 18:14
start med og se hvad dyr der er i vandet. er der tobis jamen så brug blink evt gulp tobis , er der rejer eller tanglopper så en reje flue eller kobberbasse evt med bombada. det er det bedste du kan gøre. knæk og bræk
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 18:28

Tror snarere du skal fokusere på andre ting end dit endegrej.

Bevæger du dig nok, eller gennemfisker du det samme fisketomme vand igen og igen?
Er tidspunktet rigtigt - forsøger du aften, nat eller tidlig morgen?  
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 18:39
Hov undskyld - havde ikke opdaget det var i P&T-sektionen. Det aner jeg intet om.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 19:26
Prøv tidlig morgen, med græshoppe imitation i putten, det må gerne være en skumflue, den ligger lige under overfladen, fisk den passivt (liggende) eller i små nyk (nymfegreb), det har jeg en kammerat der fanger mange på i øjeblikket.
Han har ca 3-8 fisk pr tur, ikke dårligt.
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 22:15
Hvis det er P&T har jeg haft stor held den sidste uge med Pheasant tail smidt lige for snuden af fiskene..
3 fisk mandag, 5 onsdag, 4 fredag og nu prøver jeg igen imorgen...
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 22:42
michael jensen havørredens byttedyr   god bog
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2010 kl. 12:36
Har taget dem på tørfluer/overflade fiskeriet den sidste uge til fjorten dage. Skumfluer, græshopper, helt over til små poppers-fluer, uden problemer.:)
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2010 kl. 22:08
Den flue jeg starter med i putten er Herning fluen, den har fanget fisk hele året rundt hos mig. Men her i sommer månederne kan de godt være lidt svære at få til at bide, her bruger jeg lidt mindre fluer. Gerne lyse fluer som jeg kan se, fisker nemlig kun efter spottede fisk i overfladen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres