Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluestang til optimist

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Mangaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersMJ

Tilmeldt:: 23 Aug 2010
Geografisk: Hasselager
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersMJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluestang til optimist
    Sendt: 23 Aug 2010 kl. 21:45
Hej, jeg er forholdsvis ny inden for fluefiske-branchen. Og jeg kunne godt tænke mig en OK stang, og jeg har set på følgene:

http://www.lionfish.dk/Fluestaenger/Rt%204%20delt%20Fluestang_small.jpg
Til 750kr

Til 699kr

til 599

Krav: 
Enhåndsstang
Klasse 6-8 (allround) til både kyst,å og p&t
4-delt (let at have med overalt)
Ikke over til 800-1000kr
Til top
mark busch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
busch87

Tilmeldt:: 12 Sep 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér busch87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 21:50
jeg vil råde dig til at finde noget brugt herinde fx, du får meget mere for dine penge, jeg købte et begyndersæt til omkring 1000, og jeg fortrød jeg ikke havde fundet en brugt herinde.. pøj pøj med det ;)
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 21:55

hej anders

 
jeg ville foreslå dig at finde en tfo ticrx brugt her på forummet. det er en super lækker stang som er meget god til ny begyndere og videre kommende. har her fornyeligt set et par stykker i brugtmarket.
 
held og lykke
 
mvh christian
Christian M. larsen
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 22:14
Hej, som Mark så rigtgt skriver, køb noget godt brugt kvalitetsgrej istedet.
Ofte er især linen der følger med et begyndersæt ikke god nok, hvis du starter med noget grej der ikke funker, så får du ikke den rigtige oplevelse af fluekastet og giver måske derfor op, og det er synd. Jeg foreslår at du allierer dig med en rutineret fluefisker som kan rådgive dig.
Du kan godt finde noget ok. grej til nogenlunde samme pris som et nyt begyndersæt.
PS. Dermed ikke sagt at alle begyndersæt ikke dur, men jeg kender dem ikke godt nok til at jeg kan anbefale et.
 
Mvh.  IJ
 
Mvh.  IJ
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 23:25
Hej Anders Stod jeg med valget som dig,ville jeg få fat i  en letkastlig stang som hardy Demon og en letkastlig line som Rio outbund short og vent med et dyrt hjul,hjulet er ikke så vigtigt da det bare skal holde på line, bare det passer til klassen af stangen,det kan godt være at det sæt koster lidt mere end et sæt der er samlet fra prudocent,men det er penge der givet godt ud
 
 
Mvh
Henrik
buresøen
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 23:50
Citat: ChristianML

hej anders

 
jeg ville foreslå dig at finde en tfo ticrx brugt her på forummet. det er en super lækker stang som er meget god til ny begyndere og videre kommende. har her fornyeligt set et par stykker i brugtmarket.
 
held og lykke
 
mvh christian
en ticrx er i mine øjne ikke lige en begynderstang...
 
mik
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2010 kl. 06:14
en god begynderstang vil jeg forslå dig at købe det sæt jan og bo har fra gideline det startede jeg selv med det en medium klinge og den kaster nemt og langt selv om du kommer til at lave en lille fejl en god klasse som kan bruges til det meste er i mine øjne en klasse 6 der følger desuden også en dvd med som for klare hvordan du kaster. ellers  så led her inde og se om du ikke kan finde en brugt en da du for meget mere for pengene så. men vent med at købe en fin dyr stang da de alle er lavet med hurtige klinger og jo hurtigere klingen er jo svære er den at kaste med. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres