Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluetips

 Besvar Besvar
Forfatter
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluetips
    Sendt: 20 Aug 2010 kl. 08:23
Hej.
 
Jeg er lige kommet tilbage efter en skøn morgentur til Vejle Fjord. Faktisk var der mange HØ både i overflade og ude af vandet, men de var rimelig (meget) uinteresseret i, hvad jeg bød dem - fra creme/brun/grå Fyggi, over Kobberbassen til Pattegrisen....
 
Jeg brugte flydeline med intermediate forfang - to fluer på forfanget - med en str. 8 til 10 som ophænger....men ingen hug....
 
Er der nogen, som måske et par gode tip, de vil dele med mig, angående hvilke fluer I p.t. fanger på? Størrelse samt indtagningsteknik.
 
Ved godt det er et meget debatteret (og subjektivt) emne - men kedeligt bliver det vel aldrig at tale om Smile
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2010 kl. 10:19
Hej Mads.
 
Det er efter min mening den rigtige måde du har fisket på og flue valget er også gode valg. Så må vi håbe de nye fluer fra mig giver dig flex på klingenWink
 
MVH.
 
Michael
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2010 kl. 10:35
Jeg var afsted, her onsdag morgen og i skumringen var der virkelig aktivitet helt inde på lavt vand, der var en sæl tæt på om de var herinde pga sælen, eller omvendt ved jeg  ikke, jeg startede mit fiskeri siddende på hug, og fiskede med pattegrisen, de fulgte fluen flere gange, og mærkede et enkelt nap. Jeg troede det måske kunne være multer og skiftede til en grøn multeflue, og bang så havde jeg en multe for enden af linen, fedt men...?? kæmper de ikke mere end det? Jo det gør de sikkert, for det var ikke en multe, men en pæn havørred. Confused Lidt blandede føleser jeg stod tilbage med LOL. Havde efterfølgede et fejlhug. Næste dag, var der ikke så mange fisk, men en enkelt fisk fulgte min sorte muddler.  

Redigeret af limfjord - 20 Aug 2010 kl. 10:53
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum