Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken fluestang til kysten

 Besvar Besvar
Forfatter
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilken fluestang til kysten
    Sendt: 19 Aug 2010 kl. 14:28
Hej allesammen.
 
Nu har jeg fisket i noget der ligner 25år og jeg har endnu ikke taget mig sammen til at give kystfluefiskeriet en chance, men nu skal det altså være.
 
Hvilken stang skal man vælge hvis man ikke gerne vil over 1500-2000 for et  "startsæt" til kysten?
 
Jeg er ikke ny med en fluestang, jeg har fluefisket i små 20 år, så kvaliteten og kasteegenskaberne skal være i orden. Jeg fisker normalt i åer med Hardy og loop stænger i klasse 3 til 5. Jeg havde forestillet mig at skulle have noget der ligner en klasse 7 i 9 fod til kysten.
 
Yderligere er jeg i tvivl om jeg skal starte med skydehoved eller om jeg skal vælge en alm. WF line. Jeg er jo ikke vant til at skulle kaste 30 meter og er ikke helt sikker på om skydehoved vil fungere for mig.
 
Hvad siger i??
 
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 15:18
Hej Kåre.
Med det budget så ville jeg helt klart købe brugt, eks:
(Jeg har lige selv købt en i #8, og den kaster super.)
Dertil et Okuma Airframe og en Rio Outbound Short #7.
Så er du godt kørende, du kan jo Google sagerne og læse mere om dem
 
Mvh.  IJ
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 15:20
Ville overveje den her.
Det er billigt:-)http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=38491
 
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 15:22
He he samme link. Viser bare hvor godt et køb det er;-)
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 15:25
Den kan også fåes fra ny til 1350,-kr Wink
 
IJ
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 15:31
Har du et link til det:-)
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 15:38
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 17:45
Hvad med en Hardy demon? Den kan fås til ca. Kr.1300 fra ny ;)
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 18:11
Hvor er det man får en Hardy Demon til 1300,-??

Det lyder meget interessant.

Den Jensen stang ser også godt ud, men jeg har ikke rigtig gode erfaringer med det mærke. Jeg prøvede en AHT og den var der altså ikke meget fis ved.
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 20:46
Her kan du få den i UK til 109 pund + fragt = ca. kr. 1300. For nogle måneder siden blev butikken væltet af danskere, så vi må være en del herinde som handlede :-)

http://www.garryevans.co.uk/hardy-demon-fly-rods---now-100-off-1115-p.asp

Er du ikke tryg ved at handle i udlandet, kan du få en 4 delt version for kr. 1860.

http://www.tackleshop.dk/shop/demon-373c1.html

:-)
Til top
Morten B. Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.B.J.

Tilmeldt:: 14 Feb 2006
Geografisk: Fårevejle
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.B.J. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 21:11
Hej Kåre

Jeg ligger inde med en LOOP Opti Stream #7 - 9,6' - 4 delt
Det er en virkelig lækker stang, som har en god progressiv aktion
(perfekt til kysten) den er ny og ubrugt  - rør og pose mdf. selvfølgelig.
den er din for 1800,-
se link: http://www.stefs-lystfiskergrej.dk/Shop/liste.htm?catid=196


MVH Morten Jensen
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 21:16
Citat: N. Rasmussen

Her kan du få den i UK til 109 pund + fragt = ca. kr. 1300. For nogle måneder siden blev butikken væltet af danskere, så vi må være en del herinde som handlede :-)

http://www.garryevans.co.uk/hardy-demon-fly-rods---now-100-off-1115-p.asp

Er du ikke tryg ved at handle i udlandet, kan du få en 4 delt version for kr. 1860.

http://www.tackleshop.dk/shop/demon-373c1.html

:-)
 
Der er ingen stænger til 109 £ tilbage.........
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 22:07
@ Morten Jensen: Lækker stang sådan en opti stream, men den er vist mest til åen ikke? Og nok lige i overkanten af budgettet i denne omgang
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 22:11
Og demon fra England er så vidt jeg kan se udsolgt..... øvs
Til top
Jakob Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jakobh

Tilmeldt:: 05 Mar 2003
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakobh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 23:38
Hej

jeg har en Albright 9" #6 til salg brugt i forummet her.

Det er en stang på højde med de andre US mærker, den er du velkommen til at komme forbi og prøve. I mine øjne er #6 altså den nye standard til kysten :0)

MVH

Jakob
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2010 kl. 07:52
Hej Jakob.
 
Det ser ud til at være en lækker stang, men igen nok lidt over hvad budgettet tillader når der også skal skyders penge i et hjul og en god line.
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2010 kl. 09:04
Så vil jeg klart gå efter den 4 delte demon til 1800 :-) Synes selv det er ret bøvlet med de tre delte modeller, når de skal med på flyveren. Så en plov ekstra, er stadig billigt for stangen hos tackle-shop. Jeg er selv dreven å fisker og forholdsvis ny på kysten. Jeg lånte nogle af de stive US stænger til at starte med, men har det bedst med min Demon :-) I godt blæsevejr (+8sm) har jeg også brugt min demon i åen :-)
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2010 kl. 10:24
Måske har du interesse i en SAGE stang?
Smile
 
Ellers vil jeg anbefale at du tager ud og prøver dig frem hos nogle grejbutikker. Der er flere steder hvor man kan få startsæt fra f.eks. Loop, Vision eller Scierra til omkring de 1500,-
 
Det bedste køb gør du dog nok ved at bruge lidt tid på brugtmarkedet, og se om der ikke skulle dukke nogle gode brugte kvalitetsstænger op - så vil jeg tro at du kan få et kystsæt indenfor dit budget, som ellers ville have kostet 3-4000,-
 
Mvh
Nikolai
Til top
Lars Thorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
The Viking

Tilmeldt:: 13 Feb 2010
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Viking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2010 kl. 17:32
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2010 kl. 19:13
wow, det der JSB sæt ser da vildt lækkert ud. Nogen der har prøvet det der kan fortælle om kasteegenskaberne??
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2010 kl. 19:33
Citat: gammelgnu

Hej allesammen.
 
Hvilken stang skal man vælge hvis man ikke gerne vil over 1500-2000 for et  "startsæt" til kysten?
 
Yderligere er jeg i tvivl om jeg skal starte med skydehoved eller om jeg skal vælge en alm. WF line. Jeg er jo ikke vant til at skulle kaste 30 meter og er ikke helt sikker på om skydehoved vil fungere for mig.
 
Hvad siger i??
 
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2010 kl. 19:36

Hov! Det gik vist lidt galt Confused

Jeg ville prøve guideline www.sportshuset.eu/product.asp?product=6035

TC

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum