Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hardy Zenith

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hardy Zenith
    Sendt: 17 Aug 2010 kl. 10:30
Er der nogen der ved hvor jeg kan hitte et Hardy Zenith hjul i rimelig stand?
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 11:29
Hej Torben
Et godt bud kunne være på Dansk Grejsamler Klubs kommende efterårsauktion i Gram i det sønderjyske - i weekenden 18-19 september, du kan se kataloget på www.grejsamler.dk/dgk-pdf-filer/dgk-auktionskatalog-efteraar-2010-web.pdf og øvrige oplysninger om arrangementet på klubbens hjemmesiden www.grejsamler.dk  
God jagt
Heinz
ps: Lykkes det ikke - er det nok i samlerkredse hjulet skal findes - så prøv at søge et på denne sides annoncesider køb/salg (såsnart du har oprettet din søgning kommer du på forsiden - og sætter du yderligere et billede på - får du maximal opmærksomhed
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 12:13
Her er et hvis du har mod på at købe i udlandet. http://www.flyfishingantiques.com/Products/Reels/Hardy-Antique-Reels/435B.aspx
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 12:56
Citat: EsbenL

Her er et hvis du har mod på at købe i udlandet. http://www.flyfishingantiques.com/Products/Reels/Hardy-Antique-Reels/435B.aspx
Så er det vist også betalt - og lidt til !!!!
Heinz
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 14:08
Nu kender jeg ikke den danske handelspris for omtalte hjul og der blev ikke nævnt at det skulle være billigt Thumbs Down
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 14:31
Hej Esben
 
Imellem billigt og dyrt ligger vel 'rimeligt' - og det er nok det de fleste af os helst vil have priserne skal være.
 
En dansk handelspris skal vel ses i lyset af, hvad de ind imellem de bliver handlet til derude. Så derfor min bemærkning om, at over 2200 + fragt er ganske dyrt for det hjul - også standen taget i betragtning.  
 
mvh
Heinz 
Til top
per larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ph.larsen

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 105
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ph.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 15:43
 Hej
For 3-4 år siden blev et sådan hjul solgt på Grejsamlerforeningens auktion i Korsør.
Så vidt jeg husker gik det for tæt ved 2000,men så fulgte der også en exstra spole med.
 
  mvh  per
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 17:02
Hej Heinz
 
Var lige inde på omtalte side, kender du det hjul fra Hardy der hedder HES, der er foto men ingen mål, har set lidt i mine gamle kataloger men kan ikke finde det, eller er det en forkortelse af navnet.
 
hilsen Ole
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 17:07
Hej Torben - kig på ebay uk - der er ofte hardy hjul til det Heinz referer til som rimelige priser. Men faktisk er det billigst at købe brugt i danmark. 
De der "antique tackle" forhandlere har skruet helt urimeligt op for priserne - tror de håber på at en eller anden amerikaner eller japaner bare må eje netop det hjul.
Men nu siger du Zenith - hvis det er til fiskeri og ikke fordi du lige netop mangler det i samlingen - så vil jeg anbefale dig at kigge på St. Aidan istedet.
Zenith hjulet har ikke særlig stor diameter(mener det er 8,6 cm.)  og jeg blev træt at spole og spole Wacko
St. Aidan har en diameter på 9,5 så vidt jeg husker og vist noget i samme retning mht. kapacitet.
Men det skal jeg selvfølgelig ikke blande mig i hvis det netop er Zenith du har forelsket dig i Party
Til top
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 19:33
Tak til alle for jeres respons. Jeg har fået 2 konkrete tilbud om hjulet. Et til 650,- og et til omkring 1000,-
 
/Torben
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 21:04
Citat: tranholm

Hej Heinz
Var lige inde på omtalte side, kender du det hjul fra Hardy der hedder HES, der er foto men ingen mål, har set lidt i mine gamle kataloger men kan ikke finde det, eller er det en forkortelse af navnet.
hilsen Ole
 
Hej Ole
Hvor sagde du du havde set dette hjul - jeg kiggede alle Hardy-modellerne igennem på omtalte side, og kan ikke finde et hjul med den betegnelse ?
mvh
Heinz
 
Torben
Jamen, det lyder jo bare til at være sagen - og de priser lyder yderst rimelige - så held og lykke.
En række engelske/amerikanske forhandlere (som den her nævnte) er alle meget leveringsdygtige - men rasende dyre og helt ude af trit med auktions- og salgpriser generelt. Men der er en vis udskiftning i lageret - så nogen må jo købe deres ting. 
mvh
Heinz
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 21:08
Citat: ph.larsen

 Hej
For 3-4 år siden blev et sådan hjul solgt på Grejsamlerforeningens auktion i Korsør.
Så vidt jeg husker gik det for tæt ved 2000,men så fulgte der også en exstra spole med.
 
  mvh  per
 
Hej Per
Ja, og muligvis også et orig. Hardy læderetui - og hvordan var standen? - Så det kan meget vel være at et kanonflot Zenith m/extraspole og læderetui kan ende deroppe, hvis der sidder en håndfuld liebhavere i salen og bare vil have det - men var det en rimelig pris? Ouch
mvh
Heinz


Redigeret af tackler - 17 Aug 2010 kl. 21:09
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 22:52
Hej Heinz
 
Det har nr. 147B på listen.
 
hilsen Ole
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2010 kl. 09:34
Citat: tranholm

Hej Heinz
 
Det har nr. 147B på listen.
 
hilsen Ole
 
Ole
147b er et Hardy "Husky" - et herligt 3 3/8" (wide drum), det er lidt sjældent her på egnen (!) og bruges af dem der ikke kan lide knarrelyd (Silent check) og er vel det man ville kalde et let, men solidt havørred/let laksehjul (sommerlaks/grilse m.v.) - og det er blevet markedsført som velegnet til saltvandsbrug (skyl godt efter hver tur !).
Du kan finde det i katalogerne fra 60/70 vil jeg tro !
mvh
Heinz
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2010 kl. 10:05
Hej Heinz
 
Det er netop den str. jeg leder efter, jeg må ud at søge.
 
takker for hjælpen.
 
hilsen Ole
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres