Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stella 2500, Lesath/momentum

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stella 2500, Lesath/momentum
    Sendt: 17 Aug 2010 kl. 08:38
Hej alle.
jeg har fået en slat penge imellem hænderne og skal ha udvidet samlingen lidt.
jeg er fast besluttet på at skal ha et stella fd 2500, men hvilken stang skal jeg vælge til ? mit foretrukne gear i samlingen er mit fd 4000 og min aspire cx stang (10fod/10-30g) Clap
men ønsker noget lidt "mindre" i str.
har altid været lykkelig for mit fd 4000 til møn og omegn. men nu da jeg er rykket til jylland syntes jeg, til tider, det er for stort.
men er lidt i vilrede over hvilken stang jeg skal have - har altid været forelsket i lesath´en. havde en 9fod 5-20 i tankerne. men læser ofte at folk siger de knækker og øjerne bliver revet af (de gamle modeller) - men hvad med den "nye" den udskældte model med læderhåndtag ? personligt syntes jeg den er piv-fræk, og kan godt leve med det håndtag . men hvordan holder den ? hvad siger i ?
har også set den nye momentum - den har jeg også i betragtning. men kan ik finde anmeldelser nogen steder. men syntes den er fin at stå med i butikken.

men hvad syntes i ? har i alternativer ? er der tilfældigvis én af jer der ligger inde med et stella/lesath som i vil sælge ?

tak for hjælpen og k/bTongue
/brian

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 08:53
Hej Brian
 
Send en pm til Cato Jürgensen han har gået med den siden den kom ....
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 09:02
Hey
 
jeg har den nye Lesath 10" 10-30g, og den kaster kanon, håndtaget er super behagelig at holde på (når man har vænnet sig til det) og der er ingen problemer med hverken øjer eller hjulholder, men når det så er sagt er jeg mindst lige så glad for min Aspire BX 9" 5-20 gram (som let bærer en 28gram på stevns) dog er transportrøret federe til Lesath end til Aspire :-)

Hvis du vil af med dit Stella 4000, kunne jeg godt være interresseret
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 09:16
Uha, det er svært at være lystfisker...
Sikke problemer det giver
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 09:46
Citat: Henrik Christensen

Uha, det er svært at være lystfisker...
Sikke problemer det giver


Ja for pokker - jeg ligger snart søvnløs hver nat LOL
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 09:52
Citat: Sofus_100

Hey
 
jeg har den nye Lesath 10" 10-30g, og den kaster kanon, håndtaget er super behagelig at holde på (når man har vænnet sig til det) og der er ingen problemer med hverken øjer eller hjulholder, men når det så er sagt er jeg mindst lige så glad for min Aspire BX 9" 5-20 gram (som let bærer en 28gram på stevns) dog er transportrøret federe til Lesath end til Aspire :-)

Hvis du vil af med dit Stella 4000, kunne jeg godt være interresseret


hvordan er klingen, på lesath´en, i forhold til aspire bx ? noget af det samme ?
jeg er selv også rigtigt glad for min aspire cx 10". kanon stang.
Når jeg har fået mit 2500 stella og "allround"fisket lidt med det her i jylland, så  kunne jeg måske overtales til at gå af med mit 4000. selvom det bliver vemodigt Cry
alt i alt er det jo et dejligt hjul
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 09:53
Citat: Søder

Hej Brian
 
Send en pm til Cato Jürgensen han har gået med den siden den kom ....


hej Søder.
var det momentum´en cato har  ??
mvh brian
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 12:19
Hej Brian
 
Jeg kender ikke ret meget til den nye momentum, andet end at jeg har hørt at det er den samme klinge som IF IIéren, som har fået et design brushup. Den må du ikke hænge mig op på. Jeg har skrevet en anmeldelse af Lesath AXéren, som du kan finde her: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/artikler2.asp?placering=grej&menu=Laesestof&kategori=Spinnest%E6nger&Id=9084 
 
Idag har jeg både ne 9 og en 10 fods, med en kastevægt på 14-40 gram og begge stænger et super fede. Jeg har personligt ikke haft nogen problemer og har ingen problemer med at anbefale disse. Jeg har dog ingen erfaringer med 5-20 grams udgaven. Jeg har tidligere fisket med den gamle model. Knækøje modellenCry. Dette er løst 100% på Lesath AX modellen. Læderhåndtaget er en smagsag, men det holder fint, hvis det vedligeholdes. Læs bla. om dette i min anmeldelse. Yderligere så har jeg i en meget kort periode haft en Aspire BX, men den var jeg ikke glad for. Syntes helt klart at Lesathen kaster bedre og har en mere harmonisk klinge. Sikkert en smagsagWink. Det er i hvertfald ikke den samme klige, at de to modeller er bygget på. Stænger er en religion for mange lystfiskere, jeg selv inklussivt. Jeg er personligt stor Lesath fan, men må sige at en Fenwick IF også er gode stænger. Dem har jeg fisket utroligt meget med tidligere. I min verden er IF stængerne arbejdshesten og Lesathen er luxus/komfort modellen.
 
Håber at det kan hjælpe dig med at besvare dit spørgsmål.
 
Mvh Cato


Redigeret af Cato - 17 Aug 2010 kl. 12:24
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 15:37
hej cato.
jeg har med stor fornøjelse læst din supergode anmeldelse af AX´en.
jeg er blevet enig med mig selv om at jeg må ha mig sådan én. den er jo heller ikke så dyr som den har været.
men hvilke hjul bruger du til din(e) lesath´er ?

mvh brian
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 15:45
Hej Brian
 
Jeg er ultimativt Stella idiot. Jeg fisker kun med 4000 modellerne. Jeg er indehaver af et Stelle FA, FB og FD. Idag er det primært FD modellen jeg har med, men en gang imellem ryger de andre også med ud og bliver luftet. Til mit fiskeri er 4000 modellerne ideelle, da mine avn primært vejer 20-28 gram. Hvilken størrelse du skal vælge at bruge afhænger af hvad du skal bruge det til. Til en 9 fods 5-20 grams Lesath skulle et Stella FD 2500 være nok, med mindre du rammer et dyr, som vil på langfart fra landWink.
 
Mvh Cato


Redigeret af Cato - 17 Aug 2010 kl. 15:48
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 20:50
Citat: Cato

Hej Brian
 
Jeg er ultimativt Stella idiot. Jeg fisker kun med 4000 modellerne. Jeg er indehaver af et Stelle FA, FB og FD. Idag er det primært FD modellen jeg har med, men en gang imellem ryger de andre også med ud og bliver luftet. Til mit fiskeri er 4000 modellerne ideelle, da mine avn primært vejer 20-28 gram. Hvilken størrelse du skal vælge at bruge afhænger af hvad du skal bruge det til. Til en 9 fods 5-20 grams Lesath skulle et Stella FD 2500 være nok, med mindre du rammer et dyr, som vil på langfart fra landWink.
 
Mvh Cato


Jeg er også blevet ret glad for stella Tongue, og mit valg kom sig også af din gode anmeldelse af stella´erne.
 fd4000 fungerede også perfekt til møn hvor endegrejet ofte vejede over 22 gr. men jeg er som sagt flyttet til jylland og ville gerne ha et "mindre stella". fiskeriet er ikke helt det samme her - men det er, trods alt, faktisk udemærket.
så derfor bliver det en 9fod lesath med et fd 2500.
tak for hjælpen
K/B
Brian

Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 21:01
Hej Brian Nielsen
 
tror du kommer til at fortryde størelse 2500 den er bare bitte,stod selv med valget mellem 2500 og 3000 og valget var klokke klart 3000 og har ikke fortrudt det valg
pas på med lesath shimano har lavet et gevind der kan gå på lakken,men der kommer selvfølig ridser på alle stænger
 
Mvh
Henrik
Buresø
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2010 kl. 00:39
Hej Brian
 
Det var så lidtSmile. Glæder mig at mine anmeldelser er brugbare. Held og lykke med dit køb.
 
Knæk og bræk.
 
Mvh Cato


Redigeret af Cato - 18 Aug 2010 kl. 00:39
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres