Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

top 3 kyfluer til vinter, forår, summer og efterår

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: top 3 kyfluer til vinter, forår, summer og efterår
    Sendt: 15 Aug 2010 kl. 19:00
jeg vil meget gerne vide hvilke fluer som er i top 3 kystfluer inden for vinter, forår, summer og efterår.
 
mvh christian
Christian M. larsen
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 19:11
Jeg kan nævne en flue der fungere hele året rundt.
 
GRÅ FREDE M.BLODTUD den slår bare alt.
 
Jeg binder den i flere forskellige slags den jeg bruger mest er på en str. 6 streamer krog og så binder jeg den med små øjne og 2 fjerspidser som hale og nogle med et par flash i og en tynd kobber tråd som rib. det fungere bare.
 
og til de helt stille vinterdage med gin klart vand og sol bruger jeg en meget lille udgave både med kuglekædeøjne og tungstens hovede det kan virkelig tirre dem sådan en fluer der hopper op og ned.
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 19:25

Almindelige hacklefluer i stil med Magnus, Red Tag Palmer, Brenda o.lign. i farverne grå, lysebrun, hvid og sort. Krop af SLF-dubbing der er kradset godt op. I forskellige størrelser imiterer de fint rejer/tanglopper.

Dertil et udvalg af Clouser Minnows bundet i kombinationer af hvid/grøn/gul/brun hvis der er tobis i vandet, samt en sort hvis det er børsteorm, der skal imiteres. Krogstørrelser selvfølgelig til danske forhold fx 4 eller 6, og bare brug alm kuglekædeøjne.
 
Eneste problem er, at der ikke er de store udfordringer rent fluebindingsmæssigt.
Til top
Nikolaj Martins Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SydfluenVS Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SydfluenVS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 20:00
HejSmile.

Ja, der er jo en del at vælge i mellem.

Jeg tror det er op til den der fisker, og hvor denne gør det.

Men bestemte fluer er lidt svære, man kan måske sige at en reje-krible krable flue, fiske imitations flue og en provo flue...hvordan disse ser ud, det kan man snakke om længe, men det fanger vi jo ingen fisk på...fluen i vandet det er det eneste der virker;-)

NikoBig smile
Til top
Kennet Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Damm

Tilmeldt:: 04 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 21:09
Hej Christian.
 
Denne flue virker året rundt. Om det er vinter eller 25 grader og høj solskin, så virker denne kystflue:
 
 
 
Venligst
 
Kennet Petersen
Damm's Fly Design
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2010 kl. 15:27
hej jhonny
 
kan du give mig en præcis binde beskrivelse til den gråfrede du bruger.
Christian M. larsen
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2010 kl. 16:59
Hej ja self :)
 
Krog: Kamasan B800 ekstra lang
Tråd: rød 0/8
Hale: 2 fjerspiders af grå grizzly
Hackel: grå grizzly fjer
Krop: grizzly marabou grå
Rib: tynd kobber tråd
front hackel: rød hane hackel
Øjne: kuglekæde øjne str. S
 
Beskrivelse:
 
1. Start med at binde 2 små fjerspiders på helst ikke for lange da de så sætter sig under krogen under kast.
 
2. bind ribben fast (kobber tråd)
 
3.bind grizzly hacklet fast.
 
4. klip noget grizzly marabou ud i små stykker og nuller på tråden derefter vikles det næsten op til krog øjet.
 
5. vikel kropshacklet op af krogen derefter ribben.
 
6. bind et rødt front hackel på og vikel det rundt så mange gange som du nu syns.
 
7. bind et par kuglekæde øjne kan osse gøres fra start.
 
8. lås fluen med en knude og giv den en klat second lim så holder den. hvis man lyster kan man køre noget velcro hen over kroppen så marabouen floser op det der mange der gør jeg gør dog ikke.
 
Håber det kan bruges der er nok nogle der kan komme med en bedre beskrivelse men det er en meget simpel flue at binde og utrolig effektiv og kan bindes på rigtig mange måder.
 
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2010 kl. 17:10
Jeg tilslutter mig Brenda (hele året), binder den med stf dubbing i supreme rainbow, giver et godt spil i vandet.
Str 6 og 8.
Creme fyggi hele året
Kobberbassen (sommer, lavt vand)
pink glimmerreje (vinter)
hav gerne et par cigarer og et par tobiser i æsken ogser
 
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2010 kl. 18:05

tak for svarende.

 

og tak for bindebeskrivelsen johnny.

Christian M. larsen
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2010 kl. 21:02

Johnny nu skulder jeg dig et flue mønster.

dette mønster er  ca. 300 år gammelt og er i dag stadig meget brugt.

det heder Hare Ear. det er mit andet bedste flue mønster som også fanger året rundt. du kender the no. 1 i forvejen.

 

krog: stinger eller streamerkorg str. 10-6

tråd: sort eller brun

hale: haremaske, brug kind hår.

Krop: hare hår fra kind og øre.

Rib: tynd guld tråd.

 

vejledning:

 

1. bind tråden ind fra krog øjet ned til midten af krogbøjningen.

 

2. bind guld tråden ind helt op til øjet og ned til krogbøjningen.

 

3. klip en masse kind/øre hår fra masken af.

 

4. lav et dubbing loop.

 

5. smør dubbing loopet godt ind i voks.

 

6 smid hårende på loppet og drej det rundt til det er fast, fjern de løse hår de kan bruges igen.

 

7. hackle helle loppet rundt om krogen op til øjet og bind loopet fast.

 

8. der efter guld tråden den modsatte vej og bind tråden fast.

 

9. lav en knude og giv fluen nået lak.

 

brug fluen som op hænger og fisk den i små hurtige træk. sselv den mest kræsne hø kan ikke modstå den.

Christian M. larsen
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2010 kl. 21:07
jeg glemte at sige der skal en hale på krogbøjningen og en 1/3 af krogbøjningen skal tråde fylde ikke en halv.
 
held og lykke med fluen.
Christian M. larsen
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2010 kl. 22:05
Den lyder meget spændene det er en tang loppe imitation ikke?
 
det bedste sæt op jeg kender er en nederst frede m.blodtud øverst red tag i lille udgave så bliver det ikke giftiger :)
 
er lige kommet hjem fra en aften tur gav 4 fisk og en mistet en på 46 cm. og en på 53 cm. samt 2 undermåler.  det var dog på en alm. frede flue.
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2010 kl. 22:06
brenda
magnus/frede m blodtud
kobberbassen
pattegrisen
 
det er mine 4stk fluuer der virker hele året rundt for mig !!!
skal så siges at det for det meste kun er de 4 fluer der sidder for enden af mit forfang .


Redigeret af fiskeren321 - 16 Aug 2010 kl. 22:08
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres