Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grej til sildehajer

 Besvar Besvar
Forfatter
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Grej til sildehajer
    Sendt: 09 Aug 2010 kl. 16:37
Jeg har kig på en tur efter sildehajer med enten Bodil eller Lene From, men må nok erkende at min udrusting kommer til kort.
 
Nogle med erfaringer inden for dette fiskeri der kan komme med anbefalinger til et sæt der kan klare en haj. Gerne en skrapet udgave (som man stadigt kan stole 100% på) og så den lidt mere luxuriøse udgave. 
 
Taler vi stænger i 50lbs eller 80lbs?
 
På forhånd tak
 
René  
Til top
RSM Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
RSM

Tilmeldt:: 07 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RSM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 16:43

...



Redigeret af RSM - 10 Aug 2010 kl. 16:44
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 17:25
Det kommer an på hvor meget "sjov" du vil havde, men et ordentligt 30 punds sæt, og ikke mindst et rigtigt godt hjul, for de kan være temmelig vilde i deres udløb, som sætter din bremse på noget af en prøve !
 
Du er velkommen til at sende mig en mail, hvis du vil havde yderlig oplysninger og grejvalg
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 18:09
@Flyder
 
Du har PM
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 18:39
jeg vil tro at du kan klare det med en #12-14 stang og så et hjul med maaaaser af bagline, og en super bremse...  nogle rigtig heftige synke liner og STORE fiskeimitations fluer... og selvfølgelig wire forfanget :-)
 
hvis det er kan jeg binde nogle fluer til dig :-)
 
mik
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 19:36
@Mikkel
 
Selv om tanken om sildehaj på flue er yderst tiltalende, så var det nu havstænger og multiruller jeg havde tankerne.
 
Jeg ville ellers gerne se skipper Per Jensen i hovedet når jeg pakkede fluestangen frem 100 sømil ude. Big smile 
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 19:48
ja det kunne være ret fedt... men umuligt skulle det ikke være... en medarbejder fra hjulfirmaet abel, fangede en great white, white pointer, hvidhaj eller hvad vi nu skal kalde den... PÅ FLUE... det gad jeg fandme godt ha' oplevet!!! selvfølgelig er en turbåd ikke det optimale sted, men hvis man kom derud i egen båd, kunne det være spændende... regulært big game, på flue i Danmark haleluja :-)
og tun fanger de også i sundet... det kunne også være sjovt, men chancen for en sildehaj er nok større, trods alt ;-)
 
mik
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 19:49
der er i øvrigt en fyr der sælger temmeligt meget lækker og kraftigt havgrej her på  siden... det var måske værd at tage fat i ham, og høre hvad han har... hvis du skal købe nyt bliver det en bekostelig afære...
 
mik
Til top
Skipper Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lene From

Tilmeldt:: 09 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lene From Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 19:55
Hej med dig
 
Du skal ikke købe for svært grej ind.
Men send mig en mail, så skal nok skrive lidt om hvad du bør bruge.
 
M.v.h.
 
Ulrik


Redigeret af Lene From - 10 Aug 2010 kl. 19:55
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 19:57
der er vist en der er værd at høre på...:-) hvad siger du skipper, kan man fluefiske fra dit skib? hvor dybt henter i hajerne? og sidst, hvor store agn bruger i? (jeg skal jo vide hvor store fluerne skal være ;-)
 
i øvrigt... kunne svaret ikke komme her på forum,, det kunne jo være at der var andre der havde interesse
 
mik
Til top
Skipper Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lene From

Tilmeldt:: 09 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lene From Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 20:01
Hej Mikkel
 
Jeg skal nok lave en beskrivelse med billeder inde på www.codhunter.dk snarest.
Men ellers er det en stang på 30-50 lbs, fletline der kan klare over 30 kg, et stærkt havhjul, wireforfang, dem laver vi gerne på vej derud og selvfølgelig en let stang til makreller, som vi fanger til agn og duftspor.
 
m.v.h.
 
Ulrik


Redigeret af Lene From - 10 Aug 2010 kl. 20:05
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 20:04
super, og så endda mewd lidt god reklame for dig selv ;-)
 
mik
Til top
Skipper Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lene From

Tilmeldt:: 09 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lene From Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 20:07
Hej Mikkel
 
Jeg betaler også en del hver måned her til siden!
 
Ulrik
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 20:48
så er der heller ingen der får ondt i røven over det... det kunne ellers nok være kommet på tale...
 
mik
Til top
Skipper Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lene From

Tilmeldt:: 09 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lene From Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 21:01
Hej
 
Ja, der kommer ind imellem et par reklamer herinde.
 
m.v.h.
 
Ulrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres