Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loomis Switch GLX / Sage Z-Axis Switch

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Loomis Switch GLX / Sage Z-Axis Switch
    Sendt: 04 Aug 2010 kl. 19:19
Hello
 
Har I nogen gode input omkring disse i 11' #8
 
Jeg tænker primært på brug til eks. Karup Å.
Fungerer de som 2-hånds eller skal det mere betragtes som en en-hånds med lang fightbutt ?
 
Hvilken klumpvægt kører de bedst med ??
 
Ser frem til nogle gode input fra jer, som er glade ejere af en af disse og/eller såfremt du evt. har prøvet begge ??
Confused
Mvh
Henrik 
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 19:49

Hej Henrik

Jeg bruger min G-Loomis en del i Skjern Å samt lavere vandstand eller sommervands elve i Norge, Sverige samt Canada og har taget 10+ kg. laks på den. Den fungere fint som en-hånds, men det jeg synes den er skabt til, er som let to-hånds hvor muligheden for at kaste med den som en-hånds uden at brække håndledet er tilstede. Da jeg mest går og underhånds kaster synes jeg skydehoveder på 23g fungere fint. Hvis det primært en overhånds kast du vil udføre ville jeg nok gå 1-2g ned i vægt.

Stangen vil efter min vurdering egne sig fint til Karup Å.Star

\TC

Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 20:18
Tak for dit input.
(dejligt at se en stramline på Rosendala :-) )
 
Mvh
Henrik
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 20:35

Billedet er taget ved pool 32 i Mörrum for efterhånden nogle år siden Wink

TC

 

Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 21:24
Hej Henrik
 
Har kastet med både #7'eren og #8'eren Z-Axis. Af disse to vil jeg helt klart anbefale 7'eren, som jeg syntes er mere "sprød" end 8'eren. Har brugt både 21 grams hoveder fra Zpey på 7'eren og et relativt tungt Skaigt Short linesystem på den. Begge dele håndterer den med stor autoritet og lethed.
 
Hvis du gerne vil have noget der kan klare lidt mere vægt skulle du overveje Loop's Opti Switch 10' 7" #8. Ved godt at håndtaget ser lidt flippet ud, men det er faktisk en rigtig fin stang.
 
Har fisket med begge hænder, når jeg har brugt switch. Der kan godt bruges en hånd, men det holder mit håndled altså ikke til.
 
Fidusen ved disse stænger er for mig, at du kan fiske tungt let. Dvs. fiske med tungere og størrere fluer uden nødvendigvis at skulle gå op i klasse/længde. Det er muligt at der findes fluefiskere der syntes det er morsomt at fiske med større fluer (Moal Leeches) eller tunge fluer (lidt større rør med coneheads) på en enhåndsstang - jeg er ikke blandt dem!
 
Vær ikke bekymret for styrken i stængerne. De kan sagtens styre og lande store fisk. En af mine gode venner bruger Z-Axis'en i hhv. 5 og 6, når han fisker steelhead i det nordvestlige USA, og han har ingen problemer med hverken kastet eller med at lande sine fisk.
 
Du kan jo tage forbi Korsholm og prøve de forskellige stænger.
 
God jagt
 
Lars
 
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2010 kl. 09:42
Hej
 
Tak for dit input Lars.
 
Mvh
Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres