Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afstemning: Det nye forum

 Besvar Besvar
Afstemningsspørgsmål: Hvad synes du om det nye forum på 123nu.dk?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
22 [16,30%]
59 [43,70%]
5 [3,70%]
1 [0,74%]
48 [35,56%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
123nu.dk Se Drop Down
Administrator
Administrator
Brugernavn:
laah123nu

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah123nu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Afstemning: Det nye forum
    Sendt: 04 Aug 2010 kl. 10:41
Hermed en lille afstemning om det nye forum...
Til top
123nu.dk Se Drop Down
Administrator
Administrator
Brugernavn:
laah123nu

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah123nu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 21:56
Pt. er der en del som ønsker det gamle forum tilbage - men dog en overvægt af brugere, som mener at det nye er ok Smile
 
Afgiv din stemme herover.
 
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 22:12
De der ligesom mig, har problemer med at finde rundt i "det nye forum", kan vel heller ikke finde denne afstemning. Så medmindre du fikser det sådan at afstemningen bliver stående på forsiden, får du jo første og fremmest stemmer fra de som kan finde rundt i skoven af kategorier og emner, og det giver måske en skæv fordeling.
 
Gi´mig det gamle forum tilbage.Hug
 
Mvh
Henning


Redigeret af Henning - 09 Aug 2010 kl. 11:20
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 22:23
jeg vil nu sige at det tar tid at lige komme ind i et nyt forum . ligesom det tar tid , at starte som ny bruger på et nyt forum .
 
og det tar tid for lars admin at få det tilpasset  så alle er tilfredse
 
så jeg vil sige lad os blive ved det nye forum som lars har sat op , og så giv det lige en chance .
man lære jo heller ikke at kaste med flue på en enkelt dag !!!
 
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 23:13
 
  Det virker da utroligt at kun 50 medlemmer har en mening om hvordan dette forum ser ud.
Til top
John Weesgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
John Avatar

Tilmeldt:: 14 Nov 2001
Geografisk: Falster
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2010 kl. 23:15

Når man først får surfet lidt i det nye forum, synes jeg generalt godt om det Smile

Dog vil jeg sige, at hvis man starter under hovedmenuen: Forum start
så ligner det 'alle' andre forums - typisk php template agtigt - den særegenhed som den 'gamle' forum version havde mangler lidt.
 
Men det nye forum vinder så sandeligt når man kommer ind på den enkelte tråd, hvor der er masser af funktionalitet Thumbs Up
 
Der er sikkert en masse små 'bugs' som skal rettes til før hele den nye struktur bliver fuldt funktionsdygtig. En ting som ikke fungerer er ændring af profil billedet...... har prøvet flere gange i dag uden held.
 
Men alt i alt synes jeg at efterhånden som man får surfet lidt (og de forskellige kategorier bliver fyldt med tråde) vinder det nye forum  - jeg er dog glad for at index/default siden stadig er den samme.
 
Mange hilsner
John W
 
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2010 kl. 04:22
du kan sagtens ændre dit profil billede , billedet må bare ikke være for stort .
 
åben evt billedet i paint og vrid billedet mindre , så kan du sagtens lægge profilbillede ind
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 18:11
Jeg har sagt det før og vil gerne gentage mig selv. Det gamle forum var kandidat til et internetside-museum. 
 
Hvis man skulle korrigere en fejl i et indlæg, krævede det vel 6-8 handlinger. Nu kan man gøre det med 3-4 handlinger uden at skulle gå rundt om hovedmenuen. Det var ikke muligt at uploade fotos eller linke til internetsider, så andre læsere kunne vurdere adressen uden at klikke på den. Det var svært at vurdere, hvorvidt man som bruger overhovedet var logget ind eller ej. Søge- funktionerne var elendige.  Etc. etc.
 
Selvfølgelig kan man vænne sig til den slags og ovenikøbet synes, at det er charmerende. Hvilket jeg formoder, er tilfældet for mange af de brugere, som gerne vil have det gamle forum tilbage. Men jeg kender på den anden side flere potientielle brugere, som fravalgte den gamle version af 123nu, da de ganske simpelt ikke gad bruge tid på en brugerflade, som var svær gennemskuelig og tung at arbejde med. Når der er gået nogle uger mere, er mit gæt, at selv de gamle brugere, som kunne de "hemmelige funktioner" fra det gamle forum i søvne, ikke længere ønsker det gamle forum tilbage. Selv vænnede jeg mig aldrig til det! Ermm 
 
De bedste hilsner
Dan 


Redigeret af DanWulff - 08 Aug 2010 kl. 18:13
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 18:24

Jeg syntes klart det nye forum er en forbedring, og det er ikke svært at finde rundt. Men jeg mener at kunne se, at antallet af indlæg er faldet drastisk på det sidste??

Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 18:48
Stilstand er vejen til afvikling !
 
Fornyelse er vejen frem !
 
Dem der ønsker det gamle tilbage, vil jeg tro er folk der stadig fisker med en hasselkæp - UPSS ! tog jeg fejl, var der en enkelt der galede op over at jeg kaldte hans nye fluestang, en hasselkæp !
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 20:05
Hmm.... Bort set fra nogle få IT nørder, så tror jeg den brede brugermasse er totalt ligeglad med hvorvidt 123nu forum ændres til det nye eller forbliver som det gamle.
Derfor tror jeg der er så få der har deltaget i afstemningen.
Selv har jeg som delvis IT-handikappet lidt svært ved at finde rundt her på det nye, men det skal nu nok komme med tiden.....
/frede
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 21:55
Citat: ljf

Hmm.... Bort set fra nogle få IT nørder, så tror jeg den brede brugermasse er totalt ligeglad med hvorvidt 123nu forum ændres til det nye eller forbliver som det gamle.
Derfor tror jeg der er så få der har deltaget i afstemningen.
Selv har jeg som delvis IT-handikappet lidt svært ved at finde rundt her på det nye, men det skal nu nok komme med tiden.....
/frede
Men hvis man tager udgangspunkt i afstemningen - også selvom der er få, som har stemt - er der altså pt mere end 40%, som gerne vil have det gamle forum tilbage. De er altså ikke ligeglade med en ændring, og disse brugere mener du altså består af "nogle få IT nørder". Er det korrekt opfattet? Wink
 
De bedste hilsner,
Dan


Redigeret af DanWulff - 08 Aug 2010 kl. 21:56
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 21:59
Jeg har efterhånden set en hel del ændringer på dette forum. Og som altid så skal jeg/vi lige tilvænne os det nye.... men om nogle måneder vil langt de fleste være fortrolige med det vi i dag ser... og sikkert ønske os flere og nye tiltag.. :-)

så for min egen personlige del.. synes jeg det er super :-)

vh
TRHM
FISH ON, www.lakseture.dk
Alaska, Mexico, Bahamas
Til top
RSM Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
RSM

Tilmeldt:: 07 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RSM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 00:11
Som flere andre har nævnt så var det gamle forum dybt forældet.
Det nye forum er en super platform med massere af muligheder, og hvis man ikke kan se det så er man vist konservatist med stråhat og splitcane IMHO.
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 07:41
det vil sige man gør noget andet/for at gøre det samme med at stikke fisk i øjene på hinanden Wink ja man skal lige vende sig til at ormedåsen er flyttet Thumbs Up så jo jeg er med for at det Nyyyeee Foooruum Handshake
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 08:50
Hej Dan, rolig nu.
Nej jeg tror de som "gerne vil have det gamle forum igen" er folk som jeg selv der har lidt svært ved at finde rundt her på det nye fora. Derudover har vi ikke det store indblik hvad forbedringerne er, vi uploader ikke billeder osv....
"IT-nørderne" er nok dem som syntes bedst om det nye fora, og det af den ene og naturlige grund: De kan se den umiddelbare forbedring fordi de fra starten kan bruge de nye funktioner.
Vi skal nok lære det Smile
Til top
Claus Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fishkiller Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2005
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishkiller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 08:53

OM FORANDRINGER

 

 

”Man bør bestandig holde sig for øje, at der ikke findes noget, der er vanskeligere at tilrettelægge, mere tvivlsomt at gennemføre med held end indføringen af forandringer.

Fornyeren gør alle de mennesker til sine fjender, der lukrerede på den gamle tingenes tilstand, mens har kun får lunken støtte af dem, der nyder godt af fornyelserne. At deres støtte kun er lunken skyldes dels frygten for deres modstandere, der har de herskende love på deres side, dels menneskers almindelige hang til skepsis, der medfører, at de aldrig virkelig tror på det nye, førend der er blevet efterprøvet i praksis.

Følgen heraf er, at når som helst forandringernes modstandere ser en mulighed for det, angriber de dem voldsomt, mens forsvaret fra de andres side er uden slagkraft.

Dermed bringes både fornyeren og hans venner i fare”.

                                                                                       (fra FYRSTEN af Machiavelli)

Claus

Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 09:45

Det er ikke alle nyheder jeg skal prøve:

LOLLOL
 
 
 
Men må  klart tilslutte mig, at det nye forum er tiltalende. Thumbs Up
 


Redigeret af limfjord - 09 Aug 2010 kl. 09:49
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 10:43
det er en fin side, men jeg kan ikke uploade et profilbillede?
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 10:58
Citat: ljf

Hej Dan, rolig nu.
Nej jeg tror de som "gerne vil have det gamle forum igen" er folk som jeg selv der har lidt svært ved at finde rundt her på det nye fora. Derudover har vi ikke det store indblik hvad forbedringerne er, vi uploader ikke billeder osv....
"IT-nørderne" er nok dem som syntes bedst om det nye fora, og det af den ene og naturlige grund: De kan se den umiddelbare forbedring fordi de fra starten kan bruge de nye funktioner.
Vi skal nok lære det Smile
Ok! Wink
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 10:58

Dobbelt post. LOL



Redigeret af DanWulff - 09 Aug 2010 kl. 10:59
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 11:25
Jeg synes det er fint, bortset fra, at jeg endnu ikke har fundet ud af, hvordan man opretter en ny tråd.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 11:48
Hej Lars, du skal klikke på det emne, som du vil oprette under. Så vil der efterfølgede stå "nyt emne", og her klikker du så igen, så skulle det gå af sig selv.

Redigeret af limfjord - 09 Aug 2010 kl. 11:50
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 16:42
Claus Jensen said it IMO
 
Der er lidt mod katagorierne som jeg ikke rigtigt syntes giver mening, men det vil jeg nu foreslå Lars at lave en tråd om så vi kan få en mere fyldestgørende diskution om det. Ellers syntes jeg det er et super tiltag som har bragt 123nu.dk in i det nye årtusinde (kun 10 år forsinket)
 
Til top
Tony Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tony Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 22:39
Hej.
Synes sgu det er svært at finde rundt i Confused , men det er nok bare et spørgsmål om tilvænning , jeg kan f.eks ikke finde de hotte tråde, nogen der kan guide lidt?
mvh Tony
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 22:55
Hej Tony
 
Klik på "aktive emner" i toppen af forummet,  i menuen lige under topmenuen som altid har været der Smile Det står lige ved siden af stjernen Wink
 
Og nej der er ikke mere et direkte link fra forsiden af, det ville ellers være fint om det var muligt. Ellers noget af en omvæltning at komme hjem fra vildmarken til, der går nok lige et par måneder eller to inden man er med på hvordan det fungere Embarrassed
 
Mvh
Lasse
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 23:07
Tak for det. Det kunne jo heller ikke passe, at det ikke kunne lade sig gøre, når nu alle andre kan finde ud af det Wink
Til top
Tony Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tony Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2010 kl. 10:33
Hej Lasse.
Mange tak Smile , den havde jeg ikke lige set.
mvh Tony
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres