Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bornholm: Med Sværd på Østersøen

 Besvar Besvar
Forfatter
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bornholm: Med Sværd på Østersøen
    Sendt: 03 Aug 2010 kl. 10:03

En lille beretning vedr. torskefiskeri i Østersøen. D. 20. juli 2010 tog jeg en 7-timers tur med Sværd, som i noget af sommerperioden sejler fra Hasle. Vi gik efter vrag og stenbuler i et område vest for Hasle, som lå ca. 75 minutters sejlads fra kysten. Vi fiskede på ca. 40-50 meter vand. Solskin, vind 2-3 m/s og praktisk taget ingen strøm. Flertallet benyttede pirke i størrelsen 2-300 g og 1-3 ophængere.

Det var tydeligt, at området havde en meget rig torskebestand, og der var meget få pauser uden hug. Efter mit skøn blev der landet ialt 200-300 torsk, hvoraf størstedelen lå i 2-3 kg klassen. Efter et par timer var fryseren på dækket fyldt op med fisk. Dagens rekord var ca. 6 kg, og en helt del fisk lå i 3-4 kg klassen. Ca. halvdelen af fiskene huggede på ophængere, og der var meget få fejlkrogede fisk. Selvom de helt store fisk udeblev (mistede selv en enkelt større sag, som jeg fik pumpet halvvejs op Ouch), var det en meget fin tur. Jeg har tilbragt mange timer på Øresund - både nord og syd for Hven, men har aldrig oplevet et lignende fiskeri på sundet. 
 
Jeg vil hermed anbefale disse ture på det varmeste!
 
De bedste hilsner,
Dan


Redigeret af DanWulff - 03 Aug 2010 kl. 10:05
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres