Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

# 8 fluestang?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: # 8 fluestang?
    Sendt: 29 Jul 2010 kl. 10:54
Hej Forum

Er den lykkelige ejer af en Hardy Demon # 6 men overvejer at jeg nok skal have en #8 også - men så vidt jeg kan se laves en Demon kun i 10 fod og det er jeg ikke interesseret i.

Har overvejet om det evt. skulle være en TFO ticr men har på fornemmelsen at den er meget hurtig og at den er langt fra den ´´venlige´´ aktion som Demonen besidder.

Hvad vil I foreslå?

Mvh
Henrik
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 11:02
Hej

Det helt optimale råd du kan få er at købe en Hardy Demon 9 fod kl. 8. Prøv Jagt og Fiskerimagasinet i KBH.

Mvh

Karsten
Til top
Morten Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Erbs

Tilmeldt:: 12 Dec 2006
Geografisk: Klarup v/Aalbor
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Erbs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 11:03
Ifølge Hardy´s hjemmeside findes den i klasse 8 9 fod: http://fly.hardyfishing.com/en-gb/products/flyfishing-rods/performance-rods/demon/

Om du så kan finde den herhjemme er en anden sag.

For mig ville alternativet være Guideline lpx-e 9,6 fod klasse 8.

Hilsen Morten
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 12:36
Du skal da købe en 9 fods Orvis Helios klasse 8 midflex!

Det er en superbehagelig stang, som er meget eftergivende overfor kastefejl og så er den ekstrem let, formentlig lige så let som din klasse 6 stang!

Den er godt nok p... dyr, men hver en krone værd!

Hvis du har lyst til at prøve den på græs, så kontakt mig på tlf. 4096-9723.

Bo
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 15:25
Hej alle

Tak for svarene, jeg vil i første omgang satse på at finde Demon i 9fod #8, men Orvis Helios lyder også som en spændene mulighed!

Mvh
Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum