Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

multistang forslag

 Besvar Besvar
Forfatter
EliaS Grønbech Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
skippere

Tilmeldt:: 23 Maj 2010
Geografisk: hals
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skippere Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: multistang forslag
    Sendt: 03 Jun 2010 kl. 23:12
jeg har et môrrum 1600 sx multi , med dynacable 0,12 , som jeg aldrig har fundet en god stang til, jeg håber at finde en ca. 9 fod. let, releativ stiv stang til kysten .jeg har hørt at det muligvis er et problem med flet-line på netop dette hjul, da spole og linefører ligger meget tæt.
forslag og input er meget velkommen, da jeg syntes at det er synd at et som dejligt hjul bare skal samle støv
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2010 kl. 05:49
Jeg ejer selv et 1600sx og jeg bruger nylon line.Af stang bruger jeg en hardy 7 fods, jeg ejer både en i glasfiber og en i kul og de kan varmt anbefaldes herfra.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2010 kl. 08:40
Jeg synes det er svært at finde rigtig gode multistænger. Udvalget er meget lille. Jeg har selv to som fungerer for mig: Fenwick Techna AV 9 fod 15-40 gram og Lamiglas XMC 50 96M 9½ fod 10-20 gram. Techna AV er forlængst udgået men enkelte forhandlere kan have en liggende. Jeg fandt min i London sidst år. Lamiglas XMG 50 er håndbygget i USA og er svær at finde (ingen forhandlere i DK). Min er købt af en anden 123nu bruger. Ellers kan den købes via internethandel i USA.

Begge stænger er rimeligt lette og ret hurtige men med dyb aktion som passer til multihjul. Og selvfølgelig med triggerhåndtag.

Ellers har jeg i mange år brugt tohånds spinnestænger, det fungerer i mange tilfælde fint.

Skal jeg have enhåndsstænger, så er jeg på det seneste begyndt at udskifte håndtaget på en passende spinnestang med et triggerhåndtag. Det kan give en glimrende UL stang med trigger. Men garantien ryger selvfølgelig.

Mvh. Peter
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2010 kl. 08:40
Hej Elias

Af med fletlinen, og på med en god kvalitet 0.20 nylon.
Jeg har selv haft et 1601 Mörrum som jeg brugte nylon på, testede det også med fletline, og det kan give problemer i kastet.
Vedr. stang så vælge en stang på 5' - 8' Jeg brugte selv en 5' 6´´ hjemmebygget trigger stang med en kastevægt på 3 - 14 gram (1/8 oz - 1/2 oz).

Og den skal ikke være for stiv.

Martin
Til top
Freddy Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fnmulti

Tilmeldt:: 11 Aug 2009
Geografisk: Guldborgsund kommune
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fnmulti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2010 kl. 13:54
Prøv en ´´Fenwick hmg silverwings´´ i 9 fod med kastevægt på 8-28 g. Passer godt til det omtalte hjul og det meste kystfiskeri. Kan købes i ´´Grejonline´´ til ca. 1199 kr. Det vil du ikke fortryde.
Til top
EliaS Grønbech Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
skippere

Tilmeldt:: 23 Maj 2010
Geografisk: hals
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skippere Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2010 kl. 00:26
jeg talte med en kammerat,som sagde at hans far vist havde en triggerstang. det viste sig at han havde 3stk . 1 stk abu conolon Torno 9 ´´ 7-28 gr. 1stk conolon TOURAMENT 11´´ 20-55 gr. 1 stk abu baron 6,6´´ 10-30 gr samt 3 multihjul abu mag-drag 6600ds. abu 6000 hp samt et eon 3601.
jeg købte hele dyne + 6-8 ron thomson stanger af forskellig art og kvalitet samt tilhørerende shimano/daiwa hjul.
FOR 500,- danske kroner, man har sgu da lov at være heldig
en gang imellem. nu har jeg da lidt at lege med.
Tusinde tak for jeres hjælp
Til top
EliaS Grønbech Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
skippere

Tilmeldt:: 23 Maj 2010
Geografisk: hals
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skippere Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2010 kl. 00:39
freddy, har lige bestilt fenwick'en, den vil de have 1299,-
for nu, men det går nok, nu hvor jeg har gjort en god handel.
om ikke andet kan jeg jo bruge den med mit abu 1601 rocket.
Til top
Freddy Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fnmulti

Tilmeldt:: 11 Aug 2009
Geografisk: Guldborgsund kommune
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fnmulti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2010 kl. 09:58
Hej Elias! Held og lykke med foretagenet. Og du vil blive særdeles glad for din ´´Fenwickstang´´.
Til top
Freddy Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fnmulti

Tilmeldt:: 11 Aug 2009
Geografisk: Guldborgsund kommune
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fnmulti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2010 kl. 09:58
Hej Elias! Held og lykke med foretagenet. Og du vil blive særdeles glad for din ´´Fenwickstang´´.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres