Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TFO Axiom

 Besvar Besvar
Forfatter
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: TFO Axiom
    Sendt: 18 Mar 2010 kl. 18:51
Hej alle.

Da jeg er lidt ude efter en # 5 til kysten som er super hurtig og helt skarp fandt jeg denne ret interessant, men jeg synes ikke at den får ret meget opmærksomhed og det tror jeg er rigtig synd.

Derfor vil jeg forhøre mig om nogle herinde fra skulle have noget erfaring med disse.

Mvh
Jim.

Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 20:02
Hey Jim

Kan ikke fortælle det store om Axiom, da jeg kun har haft den mellem fingrene, men ikke kastet med den. Men jeg ved en ting, den er dælme tung!!:-(

smid evt. din mailadr. så kan det være jeg har noget :)

Mvh Allan
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 20:19
Hej Allan.


Tak for dit svar
(y)

Ja jeg kan godt se at vægten er ret høj, lige bortset fra netop 5èren som ligger på 3,9 oz, hvor imod resten af serien på den konto stikker helt af, allerede ved #6 er vi oppe omkring 5,3 oz, og ja...det er dæleme en tung fætter !

Det er rigtigt pænt af dig at du liger gider at smide mig en mail såfremt du skulle have noget, det eneste jeg har kunne finde er en relativ kort test i Scandic Angler samt nogle amerikanske hjemmesider som skriver nøjagtigt det samme.

Min mail adr er
jim.holm@email.dk

K&B....her meget snart.

Jim.
Til top
Mads Hofgaard Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MadsHofgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2006
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsHofgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 20:35
Jeg har selv fisket med 5'eren i en længere periode, og synes det er en helt igennem fantastisk stang til prisen.!

Vægtmæssigt ligger den jo nok i den tunge ene, men med et hjul som afbalancerer dette, mærkes det ikke specielt :-)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 22:30
Hej Mads.

Okay (y)

Ja TFO er ikke verdens letteste stænger, dog skulle Axiom veje en anelse mindre end feks TICRx og om muligt skulle de være enddog betragteligt hurtigere....det var her jeg godt kunne tænke mig at låne lidt erfaring fra andre.

Du har helt ret i at det handler om at grejet balancerer, og derfor er så lette hjul som muligt ikke for mig en nødvendigt must.

Mvh
Jim.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 22:59
PS : Lidt info ang Fenwick Techna Saltwater 9 `#5 eller ditto Ironfeather ville også være meget velkommen.

Mvh
Jim.

Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 23:14
Hej Jim

SW modellen i #5 er så vidt jeg ved ikke længere i sortimentet, så der skal du finde en 2009 udgave. En meget kontant stang, der kan tåle nogle tæv og serien generelt skal have noget mere at arbejde med i modsætning til andre mærker. Har ikke fisket med den i #5, men brugt #6. Serien er til prisen er et ganske fornuftigt valg. #5'eren burde kunne fås på tilbud, når den nu går ud af sortimentet tilsyneladende.

Jernfætteren synes jeg personligt er en hård og upersonlig ´´hund´´, og er ikke den af Fenwick's #5'ere jeg synes bedst om. Er hurtig og kan virkelig lægge noget kabel ud.

Personligt foretrækker jeg enten den almindelige Techna AV eller Silver Wing stænger. De sidstnævnte giver rigtigt meget stang for pengene, men er næppe det du leder efter.

Mvh.

Lars

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 23:39
Hej Lars.

Jeg fandt faktisk 5èren her - se linket HER hvor den kaldes ´´den nye 2009 model´´, ved ikke om der er kommet en ny afløser ?

Jeg ved godt at Tehna serien i SW-udgaven er meget hård i det, men også rigtig hurtig og det er netop i en # 5 jeg efterlyser disse egenskaber så den også kan klare lidt beskidt vejr.

De egenskaber som du selv er tilhænger af synes jeg at bla min Hardy Demon og Winston Bllx netop har, rart at have stænger til alle tænkelige situationer og forhold.

Synes du ellers at den nye 2009 model er mærkbart bedre end forgængeren ?

Mvh
Jim.
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2010 kl. 01:09
Hej Jim

Mener faktisk at SW #5 var en nyhed i 2009, hvorfor det er svært at sige om den er bedre ;-)

Når du alligevel er ´´Green Stick´´ tilhænger skulle du overveje Winstons BII-Mx i #5. Det er en forrygende stang, som, efter min ringe mening, har det du efterlyser.

Prøvede den første gang i 2008 med et 13,5 gram hoved og det var helt sikkert noget der ville frem. Ved godt at det er en anden prisgruppe end de andre, men overvej det nu alligevel om ikke andet pga den forrygende harmoni de ´´grønne´´ har.

Ellers er der den hurtige udgave af Affinity'en (kan aldrig huske om det er X eller Mx). Prøvede den på en blæsende dag på Vestsjælland, og hvis det ikke var fordi jeg allerede har verdens bedste 5'er ville den helt klart komme i betragtning, hvis jeg skulle have en ny 5'er.

God jagt

Lars
Til top
Per Fischer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Skalledræberen Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skalledræberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2010 kl. 09:07
Hej Jim

Jeg har viftet med 5'eren hos Salmon Fly og fundet den noget toptung, hvor i mod at 6'eren er der god balance i og den har jeg så fisket med i to sæsoner og fanget fint med fisk på. Som så mange andre hurtige stænger med ´´saltvandsaktion´´, så kan man kalde stængerne underklassificeret og min 6'er kaster bedst med hoveder omkring 16g.

vh
Per Fischer
Til top
Chris Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fisker bums

Tilmeldt:: 25 Okt 2008
Geografisk: Midt og Vest
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fisker bums Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 17:29
Hej.. Bruger en TFO TicrX klasse6. Har endnu ikke haft ondt i armen.. Husk jeres pauser.!! Termokanden er jo ikke kun med for sjovThumbs Up
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum