Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Auktioner igen

 Besvar Besvar
Forfatter
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Auktioner igen
    Sendt: 23 Jan 2010 kl. 14:36
Er det muligt for en bruger at oprette 2 profiler og byde på sine egne auktioner herinde ?
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 14:42
Muligvis - men ellers får folk vel bare konen, naboen eller fætteren til at byde varerne fiktivt op, hvis sælger fortryder lav startpris e.lign. Så længe vi snakker gratis ´´amatør-auktioner´´ kan kreative sælgere vist ikke undgåes.

mvh, Rasmus
Til top
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 14:43
Hvorfor skulle du ville byde på egne auktioner?

Hvis du har oprettet en auktion ved en fejl, så bare slet den inden der er bud.
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 14:48
Hej Frank

teknisk set ja

Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 14:49
Jeg har bestem ingen planer om at byde på mine egne auktioner, og det har jeg heller ikke skrevet at jeg vil. Så hvor du får den ide fra, ved jeg ikke.
Hvis jeg vil sælge til en bestemt pris og ikke et bud, så opretter jeg en alm salgsannonce.

Grunden til spørgsmålet er at jeg har set flere auktioner, hvor tingene bliver sat til salg igen efter at de er blevet solgt, vel og mærke at den samme person som havde dem til salg første gang.

Det med at få kammerater til at byde på ens vare, havde jeg ikke tænkt på, men det er muligt at det er det som sker.
Men lidt dumt at sætte det til salg igen i samme navn som havde det til salg 1 gang så.

Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 14:58
Tja - medmindre der er sket det, at køber alligevel fortryder, hvilket man jo af og til hører om. Men igen, ´´kreative´´ folk findes jo alle steder.
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 14:59
Hej frank

det kan jeg ikke bedøme.men det kunne være at vinderen
har fortrudt sit køb.derfor kan auktionen vel genopstå
hvis der er nogle der,over byder op på en auktion så lad vær
med at over byde, stop i god tid

Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 15:02
Rasmus Keis Neerbek skrev: Tja - medmindre der er sket det, at køber alligevel fortryder, hvilket man jo af og til hører om. Men igen, ´´kreative´´ folk findes jo alle steder.


Hvis en køber springer fra, er det jo muligt at sælge til næste højeste bud.
Jeg har haft en enkelt køber der sprang fra, og han var den eneste der havde budt, så derfor satte jeg varen på auktion igen, men skrev da også at den var sat til salg igen, da køber havde trykket sit bud tilbage.

Man må nok hellere lave sig en lille liste med folk man ikke vil handle med.
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 15:04
Henrik Buresøen skrev: Hej frank

det kan jeg ikke bedøme.men det kunne være at vinderen
har fortrudt sit køb.derfor kan auktionen vel genopstå
hvis der er nogle der,over byder op på en auktion så lad vær
med at over byde, stop i god tid

Mvh
Henrik
buresøen(y)


Det er en rigtig god ting at sætte sig en max pris fra begyndelsen, og så ikke byde mere end den.
Det er jo set før at folk bliver grebet af det, og ender med at byde mere end varen kan købes for ny.
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 15:06
Hej Frank

??;-)

Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 15:07
Det hænder jo jævnligt, at en byder springer fra, og hvis man så ikke via mailcenteret finder den, der har budt næsthøjest og vil sælge til denne, så opretter man jo auktionen igen.

Det er irriterende, men dog ikke det store problem, da det trods alt er gratis at sælge herinde.

Der er også den mulighed, at vedkommende har mere end én af samme vare, men vælger at sætte tingene til salg efter hinanden, således der ikke er 2 ens ting til salg samtidig. Har selv gjort dette nogle gange med bøger, hvis jeg har haft flere eksemplarer liggende.

Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 15:12
Frank skrev: <
Man må nok hellere lave sig en lille liste med folk man ikke vil handle med.


Det er bare lidt svært på auktionen, hvor man jo ikke har kontrol over hvem der byder.

De fleste gange går det jo heldigvis også uden nogen former for problemer, og som sagt kan enkelte uheldige episoder nok ikke undgåes - så skal man nok lade professionelle auktionshuse sælge sit grej, og så er det pludselig ikke gratis. Her har vi nok humlen - vi ønsker ikke at betale for en ekstra sikkerhed i forb. med handler, og derfor er det i sidste ende folks moral der afgør sagerne (det er vist ikke decideret ulovligt at fortryde et auktionsbud, på trods af at reglerne på auktionen siger noget andet?! Men jeg kan tage fejl?!) Fup og svindel hvor varer eller penge sendes uden at noget kommer retur er selvfølgelig noget andet.

mvh, Rasmus
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 16:57
Frank skrev:

Grunden til spørgsmålet er at jeg har set flere auktioner, hvor tingene bliver sat til salg igen efter at de er blevet solgt, vel og mærke at den samme person som havde dem til salg første gang.

...


Det kan der da være mange forskellige grunde til at man gør, har selv flere gange været nødt til at gentage en auktion, fordi folk byder for ´´sjov´´ !! :-(
Der er utvivlsomt mange auktioner, som bliver budt op af venner/ ´´fake´´ profiler, men det ændrer ikke på, at man selv er herre over egne bud !!
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 19:29
For mig er det intet unormalt i, at grej kommer på auktion igen af samme sælger.

Hvis man eksempelvis har solgt en stang på auktion, og vinderen liiigggeee skal have lidt tid, fordi det kniber lidt med pengene. Så venter og venter man. Til sidst gider man da ikke være til grin længere, skriver derefter igen til auktionsvinderen - intet svar ! Så er det man sætter stangen på auktion påny. simpelt !

michael f
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 19:58
I det ene tilfælde jeg tænker på her, gik der ca 14 timer. Samme grej, samme sælger, men dog et nyt billede.
Underligt når der var flere der havde budt.
Den nye startpris er også under hvad nr 2 byder havde budt, så hvorfor ikke bare sælge til nr 2 på listen.
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 20:01
jo men Frank, det jeg mener er, at problemerne går begge veje.
Useriøse købere og sælgere med flere profiler osv.
Tror det er svært at komme til livs.
Drop tanken og det du ville byde på - og prøv så igen - der er trods alt flest auktioner som er seriøse her !

michael f
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 20:15
michael f skrev: jo men Frank, det jeg mener er, at problemerne går begge veje.
Useriøse købere og sælgere med flere profiler osv.
Tror det er svært at komme til livs.
Drop tanken og det du ville byde på - og prøv så igen - der er trods alt flest auktioner som er seriøse her !

michael f


De auktioner der mystiske ud er droppet.
Og jeg har da også mest oplevet seriøse auktioner herinde.
Ud af de auktioner jeg har haft, har jeg haft 2 der sprang fra, og 2 der aldrig henvendte sig tilbage, så det er ok.

Til top
brian christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
obhc Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2007
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obhc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2010 kl. 22:43
hey.
Jeg har personligt haft flere auktioner hvor køber er sprunget fra.Varene er derfor sat på auktion igen.
vh Brian
Til top
Klaus Kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pighvar

Tilmeldt:: 21 Sep 2009
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pighvar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2010 kl. 07:55
Hej Frank


Jeg er næsten sikker på at jeg ved hvad du snakker om. Jeg havde solgt 7 propper, hvor første bud var dig til 32.- næste var 34.- og efterfølgende vinderen som bød 50.-
Jeg har total 14 propper og valgte at dele dem op i to auktioner i stedet for en (Derfor to billeder)
Du skal være hjertelig velkommen til at byde 28 kr. for dem jeg har til salg nu, og så se om du vinder auktionen, så er det jo også billigere end de 32 du bød på de andre.
Grunden til at jeg ikke bare solgte anden aktion til den næsthøjeste var at man kunne byde 2kr. mere end sidste bud, afligevel bød vinderen 16 kr. over, derfor mente jeg at jeg burde sætte sætte anden auktion igang, da der kunne være nogen som ville byde imellem.
Håber ovenstående er svar nok.
mvh
Klaus
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2010 kl. 08:44
Det er da noget af en beskyldning at komme med (at få kammerater til at byde på ens vare) har du beviser på det?????

At auktioner gentager sig med den samme vare fra den samme sælger er der ikke noget fordægt i, det kan jo være det er et fejlkøb. Det har jeg prøvet, bød og vandt et parti Aberdeen fladfiskekroge på qxl, men den sælger kan ikke læse, da jeg kunne vælge mellem str. 1 og 1/0, jeg valgte 1/0 men fik str. 1 dem kunne jeg ikke bruge, og så kunne jeg sætte dem på 123nu. 5 pakker ad gangen eks. så vil auktionen jo gentage sig nogle gange ik.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2010 kl. 09:16
Jan Frandsen skrev: Det er da noget af en beskyldning at komme med (at få kammerater til at byde på ens vare) har du beviser på det?????....


Hej Jan

Man skal da vist være endog meget blåøjet hvis man ikke tror venners bud ind imellem hjælper en sælger til at sikre en pris - og nej at bevise det vil jo være en halsløs gerning.

Så ja det foregår herinde lige som det foregår på alle andre auktionssider og på rigtige auktioner - eneste forskel er, at herinde er det gratis hvis du ´´vinder´´ din vens auktion.

Men problemet er jo ikke større end ved alle andre auktioner eller budrunder: byder skal blot forholde sig til hvad man maximalt vil byde - istedet for at lade sig styre og rive med. Det er ´farligt´ og det kan være fælt dyrt !

Netop i det lys har mange internet auktioner (Ebay, Tradera m.fl.) et såkaldt max.bud-system, hvor du taster det beløb du maximalt vil betale - og så byder systemet med for dig - enten til der ikke er flere konkurrende bud - eller at du er ´overhalet´ af en der ville byde mere.

På grejsamlerklubbens 2 årlige auktioner kan man ikke sikre sine ting med en minimumspris. Så hvis man ønsker at beskytte sine ting - må man selv møde op og byde med - indtil man syntes at man har nået op over ens minimums salgspris. Vinder man sin egen auktion, ja så betaler man det normale salær på 10% til klubben, hvilket jo lægger en dæmper på en der ville være ´for smart´ !

mvh
Heinz
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2010 kl. 11:11
Hej Heinz.

Nu var mit svar nu kun ironisk ment, for jeg ved godt det sker, både på qxl, Ebay og Tradera:-):-) og sikkert også her på 123nu.

Jeg ved der er folk der er blevet udelukket på qxl bla. fordi de bød deres egne vare op, eller fik en kammerat til at byde, fordi de ikke fik nok for varen. Så man kan jo ligeså godt sætte/starte med den pris man vil have, istedet for at starte auktionerne på 1 kr.

Mvh. Frandsen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2010 kl. 11:42
Hej Jan

Ironi eller ej (kan være svært at se på tryk) det er et problem for nogle - men jo noget man må leve med hvis man vil spille med på auktionerne. Man kan aldrig bevise om din eller min ven vitterlig var interesseret i den pågældende ting - så lev med det - ellers må man find andre veje.

Vores (klubbens) erfaringer med startpriser er som andres - sættes den for højt - byder få eller ingen, sættes den for lavt - starte man en kædereaktion, som hjernevridere og lignende kunne få en masse ud af. Så anvendt psykologi i slige sager (ex poker) er meget brugt - og det virker - selv garvede rotter falder i ind imellem.

Go' vind
Heinz


Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2010 kl. 11:53
Att Klaus Kristiansen

Nu stillede jeg ikke spørgsmålet for at hænge nogen ud.
Jeg troede faktisk at det var umuligt at lave 2 profiler herinde. Feks. noget med at ens ip eller andet blev registreret sammen med brugernavn.
Jeg havde faktisk slet ikke tænkt på at man kunne få venner eller andet til at byde på ens vare ( naiv, ja det tror jeg vist nok )
Der har været en del auktioner hvor tingene er kommet til salg igen, enda med samme billede og fra samme sælger, men jeg har valgt at undlade at byde på dem, hvis jeg synes de ser mystiske ud.

Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2010 kl. 12:02
Hej Klaus
Igen hvis folk selv har - eller har adgang til (job, konen, naboen osv) en anden computer - så er IP adressen jo ikke en farbar vej - og selv på de prof. auktioner (Bruun-Rasmussen m.v.) kan du oprette dig i et væk. Nej det eneste der hjælper er hvis det koster penge at vinde en auktion - eller som du selv er inde på - brug hovedet - ser det for spooky ud - spring over.
mvh
Heinz
Til top
Klaus Kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pighvar

Tilmeldt:: 21 Sep 2009
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pighvar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2010 kl. 15:59
Hej Frank


Det er bare ok, det troede jeg heller ikke:-)
mvh
Klaus
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres