Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskeri i Sydsverige?

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Aagaard Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Aaah Avatar

Tilmeldt:: 07 Jul 2002
Geografisk: Fynske kyster
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Aaah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskeri i Sydsverige?
    Sendt: 02 Jan 2010 kl. 16:49
Hej!

Jeg er i gang med at planlægge en fisketur-/kanotur i Sydsverige til foråret.

Vi kunne godt tænke os at fiske efter vilde fisk - meget gerne ørred. Jeg tænkte derfor på, hvor langt op i Sverige skal man for at kunne finde ørred og stalling naturligt i søerne?

Vi vil gerne have noget godt fiskevand, men vi vil heller ikke køre for langt.

Kender I eventuelt et fedt sted, hvor man kan fiske, sejle og sove i telt?

Mvh. Anders.
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 17:09
Halløj.

Jeg har haft en kanotur på nissan elven dejlig elv, dog skal ma efetr min mening køre ligesålangt oop man orker også lige på 25km mere, fordi når man rammer ind i de store byer, ja så begynder der at blive en smule uhumsk.
Elven er forbundet med en del søer så der er også muligheder, padlingen er super nem, level 1. Jeg havde kæresten med som ikke havde prøvet det før, super skægt i de små strømfald.
Vi fangede bækørred (ikke hajer) gedder og aborre.
Vi så Elg bade i elven max 20meter fra kanoen, isfuglen, forskellige rovfugle og så en hulens masse klæ og hestebremser.
Min kæreste var sikker på hun hørte en nattergal, jeg mente det var en solsort :-)

Ofte er der små hytter man kan bo i langs elven, og hvis man ikke er ked af at der har været andre før en selv så er det helt ok, fine bålsteder og dejlig natur.

Hvis i har mod på det så ligger Häjredalen også som en god mulighed, det er dog lidt længere oppe.


/allan
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 01:26
Midt mellem Gøteborg og Varberg ligger der en ´´lille´´ sø (20 km lang) der hedder Lygnern. Der er en rigtig fin bestand af gedde, aborre og sø ørred. Vandet i søen er lige til at drikke. Der er rigtig mange super fine lejrpladser rundt langs søen. Engang var det muligt at leje kanoer i vestenden af søen,i fjærås hos en ældre dame der hed Eva Lannefalk men jeg ved ikke om det stadig er muligt.
Til top
Anders Aagaard Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Aaah Avatar

Tilmeldt:: 07 Jul 2002
Geografisk: Fynske kyster
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Aaah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 12:45
Mange tak for alle svarene!

Jeg tror ikke lige det bliver Femundsmarka i denne omgang. Men jeg regner med at tage en lignende tur en uge i juli, hvor jeg bare fisker og hygger!

Jeg vil lige kigge lidt nærmere på Lygnern. Det lyder rigtig spændende.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres