Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HARMFULDT!

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HARMFULDT!
    Sendt: 20 Dec 2009 kl. 12:29
:-(:-(:-(:-(:-(:-(

- se linket HER

Det gør ondt langt ind i hjertet, at se på dette brutale overfiskeri det her!

Næste gang du køber en dåse tun i Fakta, så tænk lige på at indholdet måske er fra denne film strimmel.

Og støt Greenpeace, de kan da åbne ens øjne...

God Jul alle.
Til top
Ole Riis Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiahgt Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiahgt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 12:47
Hvordan kan det gøre ondt på dig, har tænkt på hvor alt det andet kød du spiser kommer fra???

Jeg ved godt det er frygteligt men det er jo ikke sådan de smider halvdelen overbord igen de bruger det jo. Selvom der fiskes for mange tun er der vel nogen der gør noget for at begrænse dem. Den video du har linket til er jo 100% finansieret af miljøtåber der tror de kan redde verden med sådanne aktioner.

Der findes jo ikke andre fornuftige alternativer til den måde det bliver fisket på. For dem der køber produkterne er sådanne nogle fedterøve der ikke vil betale det koster og producere under ordentlige vilkår.
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 13:08
ja mensker spiser fisk og hvad så

og det er ikke være end når vi fisker med not efter sild og
markrel(y)
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 14:18
Er hel enig med M. Ladefoged...Har af samme grund ikke købt Tun i mange år!!

Leif
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 14:43
Jeg køber kun tun der er MSC mærket. Så kan jeg kun håbe på at fisken også stammer fra et bæredygtigt fiskeri.
Til top
mark jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mors2

Tilmeldt:: 18 Jul 2009
Geografisk: mors
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mors2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 14:44
Jeg spiser nu også min tun med glæde,vi ka da hurtig blive enieg om at det er meget store mængder.De samme mængder ville jo blive fanget hvis de brugte mange små både.Måden de fanges få ser for mig ud som så meget andet erhvers fiskeri.Os der sidder her vil da nok gerne give lidt mere for vorers fisk,men vil vi også det for alle andre varer vi køber?? Nej vel det er vist de færste der kan sige at de kan/vil det 100% Nej jeg vil heller ik støtte Greenpeace.
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 16:08
hej mikael

det er ingen tvivl om at de forskellige tunarter overfiskes, den blåfinnede tun er nu på kanten af udryddelse.

den teknisk udvikling har simpelthen i meget betydelig grad overhalet fiskebestandenes reproduktionsevne. billederne fra linket er ikke teknisk forskellig for silde, tobis og andet kommercielt industrifiskeri.

Så fiskerne er nu istand til at fiske meget - og markederne er istand til at aftage meget.

Den udvikling må naturligvis vendes, men der er jo klare tegn på at rigtig mange højsøfiskebestande overudnyttes - og det er virkeligt svært at forhandle fiskekvoter med Japanerne, eksempelvis.

En forbrugerboykot ville have effekt, men det kræver at det går op for forbrugerne at den er gal, derfor er det godt med Greenpeace til stædigt at dokumentere det - efter min mening skal der mere information til.

hvordan en lystfisker kan kalde greenpeace for miljøtåber, fatter jeg godt nok ikke - men det går fint i tråd med samme lystfiskers ansolut grundløse forhåbning om ´´at der vel er nogen der gør noget for at begrænse dem´´
Det må skyldes en helt enorm kort hukommelse omkrng eksempelvis vores egne havørreder og laks - der kom sgu ikke andre og sørgede for noget, det måtte lystfiskerne selv stå for.

greenpeaces sidste stunt med at smide store sten ud på natura 2000 naturtyper er jeg bare enormt glad for.

så rigtig god jul til miljøtåber i og omkring greenpeace.

mvh hcg
Til top
kjeld pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kbp7000dk Avatar

Tilmeldt:: 04 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kbp7000dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 17:30
fedt nok støt Greenpeace aldrig i livet
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 17:39
kjeld pedersen skrev: fedt nok støt Greenpeace aldrig i livet

Lyder som om du personligt er blevet forudlempet af Greenpeace!!

Også jeg må undres over at folk der færdes i naturen(og gerne vil kunne fortsætte med det) har så reaktionære holdinger til en organisation der virkelig har fokus på miljøet via mange forskelligtartede aktiviteter.

mvh et medlem af Greenpeace

Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 18:45
Jeg støtter gerne Greenpeace (er støttemedlem), som ovenfor nævnt arbejder de for vores sag efter min bedste overbevisning og gør som nogle af de få (og ind i mellem som de eneste) opmærksom på netop rovfiskeri og overudnyttelse.
Desuden er de nogle af de få der stadig gør opmærksom på forurening og miljøødelæggelse i anden forbindelse end CO2 som er blevet den store undskyldning for ikke at gøre noget ved alle andre problemer.

At nogle er direkte modstandere kan ikke undre hvis man læser for eksempel her:
- se linket HER
Det er sandsynligvis samme holdning der gør sig gældende...!

Jeg tror fanme jeg giver en økonomisk julegave til Greenpeace, de fortjener det når de kæmper så hårdt for at redde hvad der reddes kan!!! (y)

Jeg forstår overhovedet ikke hvordan man kan være mod deres aktioner som lystfisker, tværtimod, men det er måske i virkeligheden det der er problemet... at nogle herinde har deres egen dagsorden som går ud på at lægge en dæmper på opmærksomheden omkring sort salg af fisk og overfiskeri?
;-)
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 18:56
Nu kommer der sikkert de sædvanlige kommentarer a´la:

´´Hold kæft´´
´´Narrøv´´
´´Klaphat´´
´´Stikkersvin´´
´´Småborgerlige idiot´´
Osv.
Osv.

(y)
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 19:04
Sikkert, men først kan du da lige få følgende :

´´skide godt!´´
´´klap dig selv på skulderen!´´
´´Godt skrevet!´´
´´Helt enig!´´
Osv.
Osv.

(y)(y)

Mvh
Lasse
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 19:07
(y)(y)(y)
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 19:34
du mangler et enkelt.....
Velkommen i rød stue.....
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 19:35
(y)(y)Rasmus
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 19:42

Og støt Greenpeace, de kan da åbne ens øjne...citat slut

Og bagefter får du 14 dage med gratis hotelophold i gitterly. ja go daw do......uden mandelgave.
Til top
thomas palusen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sami Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sami Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 20:06
;-) (y)(y)(y)(y)
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 20:11
Hvis der indføres regler om almindelig sund fornuft i forbindelse med indløsning af fisketegn bliver der sku da god plads på kysten til den kommende sæson;-)
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 22:58
Jeg er også en af dem som synes at Greenpeace gør det godt.

Mange af de ting som de har arbejdet for i mange mange år, går først op for den resterende del af verden når det næsten er for sent.

Ramus, jeg kan fuldt ud støtte dig og dine meninger.

Om det så er rød eller blå stue der taler, er ret ligegyldigt. Naturen er upolitisk og vi burde alle sammen som sportsfisker og naturelsker, værdsætte den store indsat som de gør for naturen og miljøet.

Forsat god søndag fra

Niels Åge Skovbo
Århus
Til top
thomas palusen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sami Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sami Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 23:10
(y) :-)
Til top
thomas palusen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sami Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sami Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2009 kl. 23:10
(y) :-)
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 09:50
niels åge skovbo skrev:


Om det så er rød eller blå stue der taler, er ret ligegyldigt. Naturen er upolitisk og vi burde alle sammen som sportsfisker og naturelsker, værdsætte den store indsat som de gør for naturen og miljøet.


Niels Åge Skovbo
Århus


Jeg mener også generelt at GP gør det godt - har sågar været støttemedlem tidligere - men derfor skal man alligevel være forsigtig med blindt at bakke op om alt de gør. Mener det stunt der blev lavet under COP15 var et gigantisk selvmål, der er med til at støde ´´almindelige´´ mennesker fra miljøsagen, uden at få nogen egentlig gevinst tilbage.

Jeg er også meget spændt på, om GP vil lave aktioner mod Kina, Venezuela, Cuba og Nicaragua, der jo var direkte årsag til at der ikke kom nogen (ambitiøs) aftale i København. Det er jo nemt at lave demonstrationer i EU og USA, der er demokratiske lande - men hvad med de lande, der er de virkelige skurke på miljøområdet??

Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 10:36
Alle Organisationer der gider gøre en indsats for vores natur/miljø skal have en tommel op fra mig!!(y)
Leif ( som ikke har noget imod at blive kaldt rød.... )
Til top
Ole Riis Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiahgt Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiahgt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 14:17
Er desværre af den klare overbevisning at industrialisering af fødevarer ikke kan stoppes og kun vil blive mere i fremtiden. Det hele starter med forbrugerene der ikke er villige til at betale prisen for de produkter de køber.

Jeg kan ikke bakke op om Greenpeace da de ikke kan finde ud at opføre sig efter de regler der er i samfundet. Man kommer ingen steder med at ændre verden hvis man mener dårlig reklame er bedre end ingen reklame.

Det er desuden heller ikke nødvendigt at slippe andre dyr løs i naturen når de ikke kan klare sig derude. Det er også gjort af aktivister ´´ folk fra Greenpeace´´, det er årsagen til at jeg ikke kan kalde dem andet end tåber.

Men giver jer nu fuldstændig ret i at det er uanstændigt at man driver rovdrift på fiskene på den måde. Men igen må det jo være op til os selv som forbruger hvad det er vi køber og er villig til at betale for vores mad. Jeg er selv i levnedsmiddel branchen og mener ikke der er noget der hedder dyrevelfærd i Danmark, men er heller ikke villig til at betale prisen for at få velfærden frem.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 14:39
Mht klimatopmødet.
Jeg er ikke rød af holdning men.....
Brassernes præsident sagde noget, som gav stof til eftertanke.
Han mente at, de fattigste lande har lidt afsavn i mange år, pga af de rige landes fremgang. Vi (de rige) har røvsvinet hele lortet til og høstet rigdom og magt. Så nu kan vi sagtens sidde på den grønne gren og forlange, at de skal stoppe med at svine og dermed bremse deres udvikling. De er sku trætte af at blive holdt nede og det kan jeg godt forstå. De er måske der nu, hvor vi andre var i tresserne.

Jeg siger ikke, at naturen bare skal blive sorteper på den baggrund. Det er ærgerligt, hvis der ikke bliver gjort noget radikalt nu og her. Jeg tror blot ikke, at vi (de rige) ville betale prisen. Det hele drejer sig om penge og magt, ikke så meget om miljø. Desværre:-(. Hvem er skurkene? Jeg tror de rige lande er bange for, at blive overhalet indenom.

Vh Jesper
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 17:09
Jesper Rosgaard skrev: Hvis der indføres regler om almindelig sund fornuft i forbindelse med indløsning af fisketegn bliver der sku da god plads på kysten til den kommende sæson;-)


(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)
;-)
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 17:41
hej ole riis

specielt danske forbrugere har jo det synspunkt at bare det er billigt, så er det godt. Jeg kan stadig smage den sortfodsskinke vi købte i Spanien, opfodret på olden - det smagte simpelthen sindsygt godt.
det kostede så også i omegnen af 1000 kr/kg.
men her hjemme siger vi: Det skal også være lidt billigere , hvis den er død af sig selv)

Ellers døjer jeg med at finde logikken i dit indlæg, det med at udsætte dyr, er det bævere du snakker om? for det var da skov- og naturstyrelsen. Greenpeace er ikke blevet anklaget for at slippe mink ud, det er mere sådan nogen som animal rights.

Debatten startede jo omkring overudnyttelse af ressourcerne - ikke noget specielt om dyrevelfærd.
Overudnyttelse er vel kendetegnet ved: At dem der lever af ressourcen nu, vil score så meget de kan nu, og så give fanden i om ressourcen er der når de er færdige.
Det er både dumt og egoistisk men ikke særligt nyt, det nye er at ressourcerne er blevet små og at de tekniske kapaciteter er blevet store - og det er derfor man er nødt til at regulere egoismen.

god jul
hcg
Til top
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 19:53
Hej

Hvad med alle de bifangster af delphiner, der var så meget snak om for nogle år siden. Så vidt jeg husker kritiserede man dengang tun fiskeriet på grund af bifangsten. Måske er der nogen som kan huske flere detaljer?
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 20:09
Jeg tror at jeg er ved at være klar til et GP medlemsskab, ligegyldigt om de er på kant med loven eller ej, de regeringer der laver lovene er jo ihvertfald ikke istand til at håndtere vores miljø, overfiskning etc. problemer ordentligt, så jeg tør ikke stole på at demokrati og lange målsætninger nok skal ordne det og har da heller ikke lyst til bare at opgive som der jo tydeligvis er andre der har gjort.
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 20:54
Frederik Lorentzen skrev: Jeg tror at jeg er ved at være klar til et GP medlemsskab, ligegyldigt om de er på kant med loven eller ej, de regeringer der laver lovene er jo ihvertfald ikke istand til at håndtere vores miljø, overfiskning etc. problemer ordentligt, så jeg tør ikke stole på at demokrati og lange målsætninger nok skal ordne det og har da heller ikke lyst til bare at opgive som der jo tydeligvis er andre der har gjort.


(y)
Til top
Morten Edvars Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Killerbug

Tilmeldt:: 10 Okt 2009
Geografisk: S
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Killerbug Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2009 kl. 17:32
Greenpeace har opnået meget godt igennem årende, og at de nu er begyndt at fokusere på vores truede fiskebestande, gør naturligvis at lystfiskere støtter stærkere op omkring dem end nogensinde før. Som allerede nævnt, har diverse regeringer og fiskekvoter beviseligt spillet fallit, og den ene fiskebestand efter den anden er kolapset verden over P.gra
af overbefiskning.

I halvfjerdserne kunne man inde i Københavns havn fange tyve 1 - 2 kg torsk på en aften, i dag har havnen badevandskvalitet og er helt død, lige bortset fra nogle forvirrede mundings udsatte Havørreder der ikke kan finde en gydeplads.

Til top
Niels Olaf Haugset Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset Avatar

Tilmeldt:: 28 Dec 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2009 kl. 01:27
Et MSC mærke er ikke mere værd en det man tørrer sig i enden med. Fisken bliver fanget på samme måde uansedt,ja selv bom travlere arbejder på at bliv MSC mærket,bobins trawlet fisk bliver MSC mærket.Hallo siger jeg bare i bliver snydt så vandet driver af jer.hvor naiv har man lov at være.Folk er let at bilde noget ind bare det er de rigtige som gør det,så tror man blindt på dem;-)
Til top
Torben Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
torben Skov Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér torben Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2009 kl. 02:01
Det er både som disse der piratfiskede farvandene ved Somalia og andre østafrikanske lande der ikke har flådefartøjer til at forsvare sine farvande. Resultatet var at havet flød med døde fisk fra udsmid og de lokale fiskere måtte sulte. Så fik nogle af disse den ide at angribe de fremmede fiskerbåde og derefter fik nogle tanken om at angribe andre skibe fra det vesten, der var skyld i ulykkerne.

Spørgsmålet er så hvem der er de virkelige pirater....

Det har ikke noget med fedterøve at gøre. Det er hele det kapitalistiske cirkus' sjæl at udplyndre og hærge vores verden til der intet er tilbage.

Greenpeace siger noget i stil med

Først når den sidste fisk er fanget og det sidste træ er fældet vil i forstå at man ikke kan spise penge.

Det skal endelig bemærkes at efter de somaliske pirater har virket i nogle år er fiskebestandene ved østafrika ved at regenerere og fiskeriet er meget bedre, så det virker altså!!!!
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2009 kl. 11:14
Torben Skov skrev:

Greenpeace siger noget i stil med

Først når den sidste fisk er fanget og det sidste træ er fældet vil i forstå at man ikke kan spise penge.



Det er nu ikke GP men en gammel indiansk profeti ;-)

Den originale kan læses her - se linket HER

Den er siden blevet omskrevet mange gange for at passe til diverse organisationer.

- se linket HER
Til top
Lars Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Petersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2002
Geografisk: Karup å, Århus bugten & Limfjorden
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2009 kl. 13:43
Og så har de smukke ord i øvrigt ikke meget at gøre med Høvding Noah Seattle oprindelige tale.

Man kan bl.a. blive klogere på tilblivelsen her:

- se linket HER

Men det til trods kan man godt have sympati for miljøorganisationer.

Venlig hilsen

*Lars P
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres