Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

spraymaling til blink

 Besvar Besvar
Forfatter
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: spraymaling til blink
    Sendt: 15 Nov 2009 kl. 18:21
spraymaling til blink ? hvor kan man købe det?

jeg kan jo sagtens finde en hel masse spraymaling

meeen, jeg vil jo gerne have noget der holder (ihvertfald ligeså længe som et fastspolehjul)

hvem har nogen gode tips?

(jo vi har stadig gang i bladguldet, men nogen af blinkene skal jo altså males)

mvh hcg
Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 19:27
vil gerne anbefalde radiator spraymaling, det holder bedre end alm. spraymaling.
Til top
richard kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rich Avatar

Tilmeldt:: 29 Jan 2006
Geografisk: lolland-falster.
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 20:36
hej jeg tro at man skal over i noget auto lak maling.
men det kræve også, at man har bunde iorden på det matriale man nu engang lave de blink af, for at malinge skal holde nogen lunde, de skal være slibet godt af, og af fedtede godt,
mvh.rich
Til top
benjamin møller Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
carpbenji Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2009
Geografisk: herlev
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carpbenji Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 08:38
jeg bruge flugers spraymaling men husk at grund dem først og gi lak til sidst;-)
Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren_Søes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 09:36
Hej Hans,

Motip spraymaling til biler er rigtig godt. Det kan du få flere steder der sælger ting til biler, bl.a T Hansen.

- se linket HER

Dertil grunder, også fra Motip.
Nogle T. Hansen butikker har større sortiment end andre. Men se hvad din lokale forretning har og måske de kan få noget hjem de normalt ikke har hvis udvalget er for småt.

MVH
Søren
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 17:27
Hans Graversgaard skrev: spraymaling til blink ? hvor kan man købe det?

jeg kan jo sagtens finde en hel masse spraymaling

meeen, jeg vil jo gerne have noget der holder (ihvertfald ligeså længe som et fastspolehjul)

hvem har nogen gode tips?

(jo vi har stadig gang i bladguldet, men nogen af blinkene skal jo altså males)

mvh hcg...



Hej Hans

En lille tilføjelse til det Søren skriver det giver det bedste resultat at bruge hvid grunder også fra Motip og så kan du eks fra Flügger bruge deres ´´Fælgsølv ´´ da denne sølv har en masse små glimmer flakes så giver det en fin finish
Kig evt i ´´lær gør det selv grej ´´ af Niels Vestergård der er mange gode tips

/Søder
Til top
Torben Brodersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
brodersen

Tilmeldt:: 19 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brodersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 18:04
hej hans.


da jeg arbejder med fremstilling af maling til daglig,har jeg blandt andet selv malet spinner .når man sprayer kroppen først med en hvid primer,det er ligemeget om du bruger flugger/sadolin/porfa ja jeg kunne blive ved ,for det er den samme prodocent der laver til dem alle .
1 når man har grundet blinket/spinner lad den tørre til den er håndtør ikke gemmenhærdet det taget ca24timer alt efter hvad du bruger.
2 hvis du ønsker at blinket skal have 2 farver rød/gul eller andre farver , maler man det man kalder( våt ivåt )det vil sige at man maler 2 farver lige efter hianden.
hvid grunder bruger man til lyse farver.
grå grunder bruger man til sort.
grunderens farve er vigtig da den altid afspejler sig i slut farven.

jeg har selv malet propper med vandbaseret maling
(tim rød til traktor)










Til top
Mads Gylling Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mkgylling

Tilmeldt:: 04 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mkgylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 19:20
Jeg vil bare sige at det kan ikke betale sig at købe det dyreste for det er sgu det samme der er i alle dåserne, Bruger en fra Bauhaus til 32,95 og den er både vand og slagfast.(y)
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 21:04
hej allesammen
tusind tak for alle de gode råd.

jeg må hellere bruge grunder, det havde jeg ellers ikke tænkt mig

mvh hcg
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 21:14
hov hov

ham thansen har sgu godt nok ikke ret mange farver på lager

er er ikke nogen der kender en Eshop med MAAAAASSSER af farver i dåserne (?!)

mvh hcg
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 06:29
Hej Hans

Jeg kan se du bor Vendsyssel, så hvis du nu skulle komme forbi Ålborg så slå et smut ind omkring Biltema, de har tonsvis af spraymaling i fin kvalitet og til den halve pris af f.eks. Motip.

Motip er godt, helt sikkert, men der er ingen grund til at kaste så mange penge efter det projekt.

Jeg bruger selv Biltemas farver, og jeg er yderst tilfreds. Det eneste ankepunkt jeg har er, at de ikke har en ordentlig hvid grunder så den må du finde et andet sted.

/Ole
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 09:46
Ole
Var i biltema i næstved i mandags og de havde ikke motip, men en anden type på nogle hvide dåser, de har åbenbart skiftet. Men Beckmann har motip til 80kr dåsen.
Hans
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 09:55
Hans Graversgaard skrev: spraymaling til blink ? hvor kan man købe det?

jeg kan jo sagtens finde en hel masse spraymaling

meeen, jeg vil jo gerne have noget der holder (ihvertfald ligeså længe som et fastspolehjul)

hvem har nogen gode tips?

(jo vi har stadig gang i bladguldet, men nogen af blinkene skal jo altså males)

mvh hcg...



Hans G

Jeg ville da nok også afslutte dit arbejde med en gang 2 komponent lak fra Max Meier når du nu er i gang for at beskytte lidt på malingen

/Søder
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 10:09
Hans
Mig bekendt har Biltema aldrig haft Motip på repertoiret, idet de udelukkende sælger produkter af eget mærke, så der har jeg nok udtrykt mig uhensigtsmæssigt;-)

Det er deres autolak jeg bruger, og den går iøvrigt fint sammen med Motip som jeg også bruger af og til.
Biltemas autolak koster såvidt jeg husker 36, og kvaliteten er fremragende og fuldt på højde med Motip - bare til den halve pris.

Hvis man absolut insisterer på at bruge Motip så kan det med fordel købes hos Maler S Lager - se linket HER/ desværre findes de kun på Sjælland og de har ingen webshop.

/Ole
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres