Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

C&F holdere

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: C&F holdere
    Sendt: 25 Okt 2009 kl. 19:51
Hej Fluebindere.
Jeg har netop erhvervet de to rille-ringe fra C&F, deres ´´temporaly holder´´ til fluer som skal tørre, eller bindematerialer.
Der er en metalring med i pakken, som kan flyttes fra ring til ring.
Det, jeg ønsker at bruge dem til, er dels fluetørrer samt materiale-opbevaring, såsom superhair.
MEN, den medfølgende metalring passer ikke til mit fluestik, og jeg er derfor i tænkeboksen for alternativ anbringelse/stativ.

Mens jeg tænker, er her så nogle som har haft lignende udfordring, og har fundet en fin løsning som de vil dele? :)
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 19:58
Jan Johansen skrev: Hej Fluebindere.
Jeg har netop erhvervet de to rille-ringe fra C&F, deres ´´temporaly holder´´ til fluer som skal tørre, eller bindematerialer.
Der er en metalring med i pakken, som kan flyttes fra ring til ring.
Det, jeg ønsker at bruge dem til, er dels fluetørrer samt materiale-opbevaring, såsom superhair.
MEN, den medfølgende metalring passer ikke til mit fluestik, og jeg er derfor i tænkeboksen for alternativ anbringelse/stativ.

Mens jeg tænker, er her så nogle som har haft lignende udfordring, og har fundet en fin løsning som de vil dele? :)...


Jeg har et Renzetti stik med baggrundsplade. Pladen sidder på en lille arm som jeg bruger som tørrestativ. Ellers kan du spænde et stykke line op mellem to søm på en plade eller lign. og lade dine fluer hænge på dem. De eneste fluer jeg bruger en rigtig tørrer til er epoxy fluer. Det er spild af penge at købe dem fra CF brug dem hellere på blomster til konen = flere fiskedage ;-)

mvh
Thomas Schreiber
mayfly.dk
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 23:00
Hvad med en korkprop?
Det har jeg brugt længe, desuden giver det en Lækker anledning til at åbne en Cazal Viel fra 2005 ;-)



/Allan
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 08:45
Hej
Den med korkproppen brugte jeg indtil en af mine venner erhvervede nogle rigtig smarte klodser i aluminium. Der sidder et næb på et kort stykke vire, som er fastgjort til aluklodsen. Det er både smart og effektivt. Og så ser det godt ud når vi fire fluebindere har 12-16 fluer stående på bordet.
De kan købes i Tiger og koster kun en tier pr. stk.

Mvh

karsten
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 09:55
Jeg prøver at formulere mig anderledes:

Rille-ringene ønsker jeg placeret på en form for stang, eller anden opsætning.
Ringene skal bruges til at tørre fluer samt holde materialer som ellers vil ligge løst over det hele, såsom superhair.

Er her nogen, som har en smart løsning til denne opsætning?

I pakken med de to ringe er en metalring, som kan skiftes mellem de to skumringe. Derfor ønsker jeg en smart løsning til montering af disse skumringe.

Jeg køber ikke hverken korkringe, eller andre former for dutter til at hænge/spænde/sætte fluer i. Jeg har de to ringe fra C&F ;) Og har iøvrigt andre muligheder for at tørre fluerne pt.

Hvis nogle er i tvivl om hvad jeg har, så kan de ses her:
http://shop.go-fishing.dk/product.asp?product=312
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum