Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forfang til aborrefiskeri.

 Besvar Besvar
Forfatter
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: forfang til aborrefiskeri.
    Sendt: 18 Maj 2015 kl. 20:58
Vil lige høre hvad i benytter som forfang til fluefiskeri efter abbore. 
Optimalt ville jeg bruge fluorocarbon, men med den mængde gedder der også er i den sø jeg fisker i, kunne det godt blive ret dyrt i fluer.
jeg har prøvet wire forfang som jeg bruger til gedder ( ikke de færdig lavede ) men det virker til at have en negativ indvirkning fiskeriet.
Er aborre meget forfangssky?


Redigeret af cnc snedkeren - 19 Maj 2015 kl. 10:24
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TincaTinca Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2012
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TincaTinca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2015 kl. 10:03
Hejsa!

Aborrer kan til tider være super besværlige, og fluorcarbon er som oftest det bedste valg. Men er der vildt mange gedder så må man bare bytte hele tiden når forfanget bliver slidt.
Personligt er jeg begyndt at gå over til BFT titanium wire. Den fås i 3 fotskellige tykkelser, og jeg bruger 15 lbs. Til aborrer og popperfiskeri og 60 lbs. Til jerkstangen.
Fantastisk materiale! Kommer i spoler af 5 meter, så der er til ret mange forfang!

God fornøjelse!

Bo G.
Den der har mest grej når han dør har Vundet!!
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2015 kl. 10:55




Redigeret af tackler - 19 Maj 2015 kl. 10:57
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2015 kl. 12:45
Har altid brugt 12 fods 0.30 mm, samme som til kysten. Har aldrig knækket eller fået skæret en line over :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down