Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluehjul... A.Jensen

 Besvar Besvar
Forfatter
Tony Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tony tvs

Tilmeldt:: 23 Apr 2010
Geografisk: Skævinge
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tony tvs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluehjul... A.Jensen
    Sendt: 22 Mar 2011 kl. 20:43
Hej folkens, sidder og roder med mit fine nyindkøbte AURATUS #5/6....
Men men.... nu har jeg spolet ca50 mtr backing (sufix 30lb) 30 mtr 0,027 guideline runningline, et 16g Rio shooting head. Mit problem kommer når de sidste 3 mtr af skydehovedet skal rulles op er der ikke pladsCry... hvad fan.... gør man så?
 
Jeg er ikke til monofil liner...
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 20:48

rul det hele af igen også køb noget gel-spun bag line

k&b
christian t.
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 20:52
Og husk, at hvis der er dårlig plads hjemme i stuen, så er det endnu værre ved vandet, når der lynhurtigt skal køres noget løsline på hjulet, og man ikke lige har tid til at lægge det pænt (når drømmefisken skal fightes på hjulet).

Lyder også som et ret lille hjul (5/6) til et 16 grams hoved + bagparti.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 20:56
Hej Tony.
20 lbs. gelspun backing, burde også være nok til et #5/6 hjul.
Det gør nok at du får plads til de sidste meter af fluelinen.
Alternativt, kunne du nok også kappe 5 m. af runninglinen, da du nok ikke kommer ret meget over 30m. ved almindeligt et almindeligt fluekast:-)
 
Mvh.  IJ
 
Mvh.  IJ
Til top
Tony Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tony tvs

Tilmeldt:: 23 Apr 2010
Geografisk: Skævinge
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tony tvs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 21:09
det er en #6 stang den kører super med et 16g ... er nu nede på ca 30mtr backing, og 27mtr running, men det er stadig lige lidt nok.
kom endelig med flere gode bud!
 
Ender med at jeg skal overgive mig til noget monofil.  
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 21:56
Tony

Som de andre siger, gelspun backing. Havde selv et #3/5 hjul, med 15m 20 punds dacron, og ikke meget plads til en #4 line. Pillede det af, smed dacspun 28 pund på(Vision) og så havde jeg pludselig 50m backing, og bedre plads til linen. Den sufix, er den gul? For den fylder!

Mvh Allan
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 22:05
Hved med at se om du kan bytte hjulet til en model større, det lyder mere som en farbar vej i mine øre.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Tony Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tony tvs

Tilmeldt:: 23 Apr 2010
Geografisk: Skævinge
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tony tvs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 06:30
Hej Allan, ja den er gul..
Mon ikke der er en rulle gelspun på tilbud til "flyfestival"?... så må jeg prøve det først. Et nyt hjul må vente;)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down