Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Billige" flueliner fra Go Fishing

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "Billige" flueliner fra Go Fishing
    Sendt: 23 Sep 2013 kl. 10:37
Er der nogle der kan forklare forskellen på disse liner fra hhv Go Fishinng hvor de har en førpris på 999,00 for 2 liner, til sættet fra Jagt & fiskeri hvor et sæt med 3 liner, poly og mappe har en listepris på 1.099,00...

Har det været noget med at linerne var væsentligt dyrere at købe enkeltvis i forhold til sættet ?

Og er de noget værd de liner.. overvejer dem til en TFO BVK kl7

http://shop.go-fishing.dk/product/scierra-mwf-01-3099/
 
 
 
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2013 kl. 11:25
Nu skal du lige læse rigtigt - listeprisen hos J&F var kr. 1.899,- og ikke kr. 1.099,-! Tilbudspakken koster nu kr. 599,- for enhånds.

Og ja, prisen pr. stk. enkeltvis er højere, end når de er i en samlet pakke.

Det er rigtig gode liner, som bliver rost mange steder. Der skal nok være og vil nok altid være nogle, der ikke mener det, men det ændrer ikke ved, at det er liner, som bliver brugt af mange rundt om i landet. Jeg selv incl.
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2013 kl. 11:28
Hej Henrik,
Det er fine skydeliner du kigger på. 

I praksis er det en flydende og en intm. line der er brug for på kysten. Polyleader er ikke så ofte i brug, og bidrager også med noget ekstra vægt. En polyleader kan nemt bidrage med et par gram til linens vægt, og så bliver en #7 til en #8, og da vægten vel at mærke ligger helt ude i enden af sit setup, er det pga. af "vægtstangsprincippet" ret afgørrende. Især på enhåndsstænger.

De 300,- kroner er en meget fin pris for to styk liner hvis du spørger mig :-)

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2013 kl. 11:52
Nå ja der stod sku da 1899 :-)  der var lige en streg gennem beløbet.. jamen så hænger det jo bedre sammen... tak for input, tror jeg napper sådan et sæt
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2013 kl. 19:08
Citat: niels åge skovbo

Hej Henrik,
Det er fine skydeliner du kigger på. 

I praksis er det en flydende og en intm. line der er brug for på kysten. Polyleader er ikke så ofte i brug, og bidrager også med noget ekstra vægt. En polyleader kan nemt bidrage med et par gram til linens vægt, og så bliver en #7 til en #8, og da vægten vel at mærke ligger helt ude i enden af sit setup, er det pga. af "vægtstangsprincippet" ret afgørrende. Især på enhåndsstænger.

De 300,- kroner er en meget fin pris for to styk liner hvis du spørger mig :-)

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo

Hej Niels Åge
Scierra har lavet rigtig mange dårlige liner, af tvivlsom kvalitet. Så er det sagt. Dermed ikke sagt, at de ikke har lavet nogle enkle fornuftige. Jeg har intet imod Scierra, men jeg har prøvet 5-600kr liner, som f.eks kan have så ru en overflade, at man tror det er løwn. Sku ikke godt nok, da mange andre kan lave fine liner.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2013 kl. 19:23
Hej !

En af de ting jeg har lärt mig efter mange,mange års fluefiskeri ( ikke kystfiskeri ) er at billige flueliner er det ingen ide´at köbe ( har prövet mange), köb en god line de plejer at holde ! Vil du spare penge kan du jo gå undenlands, Ebay fx. der kan du köbe billigt og kvalitet, fx. en Cortland 444, eller 555 udenfor säsong koster ca $ 35 + porto ( ca. $4 ) leverance ca 5 dage. Hvad er fidusen med at köbe billigt af tvivlsomt märke så ?
Tight lines !   Steen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down