Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vedligeholdelse af simms vadestøvle

 Besvar Besvar
Forfatter
Niels Kallehave Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
high_tower

Tilmeldt:: 13 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér high_tower Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: vedligeholdelse af simms vadestøvle
    Sendt: 23 Aug 2012 kl. 22:42
hej allesammen

hvordan vedligeholder i jeres vadestøvler fra simms?? kan der gøres andet end at skylle dem efter en kysttur? mine er nemlig ved at slå små revner i kunstlæderet og gummiet... :(
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 10:36
Hej,

Du kan sandsynligvis ikke gøre andet end det, du allerede gør. Jeg er aldrig stødt på en plejeanvisning af vadestøvler fra nogen af de leveandører, der leverer på det danske marked.

En lidt teoretisk mulighed er at smøre/spraye med samme middel, som der anbefales til støvler af ren naturgummi. Det findes i flere versioner, og kan fås i mange jagt- og fiskeriforretninger.

Alternativt kan du jo spørge hos The Fly Co på www.flyco.dk, der er dansk repræsentant for Simms eller Flyfish Europe på www.flyfisheurope.com, der er skandinavisk repræsentant for Simms.

Ikke fordi jeg tror, at de har nogen anvisning, men man kunne jo blive overrasket.

Mine egne Simms-støvler, som er omkring 5 år gamle og meget brugt på kysten, har også mange revner, men holder stadig. Her er det nok snarere sålen, der bliver slidt mest og nok snart ikke længere vil kunne holde til en "dækkontrol".

Hører du noget spændende, så lad det gerne sive via denne tråd.
Til top
Niels Kallehave Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
high_tower

Tilmeldt:: 13 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér high_tower Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 21:39
Hej Jens
Jeg prøver lige at høre dem ad. :)
tak for henvisningerne, og hvis jeg hører noget, siger jeg selvfølgelig til.
 
Hvis der skulle være andre derude med fif, så hold jer endelig ikke tilbage
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 23:00
Hej Niels
Jeg skyller mine, lader dem tørre, og stiller dem i en mørk og ikke alt for varm kælder... de revnede også!!!! har fået dem byttet... men det samme er nu ved at ske for de nye også.. :( så jeg ved faktisk ikke hvad som skulle hjælpe mere???.
vh.
Tommy
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 23:20
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2012 kl. 00:25
Hej,

Har netop fået svar fra Flyfish Europe, og herfra  kan man ikke anbefale andet, end hvad vi (de fleste af os) gør i forvejen, nemlig skyller støvlerne efter fiskeri saltvand og så lader dem tørre ordentligt.

Men jeg tror nu også, at revnedannelserne kommer efter brug udelukkende i ferskvand.

Der anbefales, at lædersløvler smøres med læderfedt. Og så kunne jeg selv forestille mig, at man kunne mindske revnerne i gummiet ved at smøre/spraye det med samme middel, som man benytter til ren naturgummi. Vil i hvert fald forsøge det på det næste par.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down