Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bliv en "Rigtig mand" 5000 kr.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bliv en "Rigtig mand" 5000 kr.
    Sendt: 12 Aug 2014 kl. 14:50
Citat: botage

http://ulnits.dk/biologi/3290/
kloge ord,mener jeg.


Kan de ekstremt kraftige lygter der anvendes til uv-jagten ikke give øjenskader hos fiskene, der jo ikke kan lukke øjnene?

Redigeret af Henrik L. - 12 Aug 2014 kl. 14:51


Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2014 kl. 15:29
Har nu aldrig set en fisk med solbriller på...
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2014 kl. 16:59
Fordi nogen har fundet et hul i loven og straks skal det hul udnyttes til deres fornøjelse

Ja hvor der er hul er der glæde
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2014 kl. 17:10
Citat: bovisgaard

Har nu aldrig set en fisk med solbriller på...
Det havde de jo så, heller ikke brug for før UV. jægere blev til en ny "cafe-fiske-metode-jeg fik 15-sport"

Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2014 kl. 17:54
Jeg er da selv stødt på UV fiskere flere gange, og for min part har det det godt nok været positive møder. Bevares jeg har da selv "luret lidt" til dem, og det samme har givet vis også været tilfældet hos dem. Jeg gør det så for at kunne vurdere hvordan jeg mindst muligt generer dem, og jeg vil nu sige at vi gerne har kunnet finde ud af det ved at snakke sammen, og den der er kommet sidst er gerne veget for modparten. Og jeg har da fået mangen god snak med dem under mine møder, blandt andet dette fif med at anbringe en refleks på fisketøjet, for at de lettere kan se mig, når de evt er kommet til senere. Og i mine øje giver det mening, da jeg jo står op mod en mørk baggrund, modsat dem.
Som jeg ser det, et fornuftigt forslag, da deres brug af lys nok generer deres nattesyn mere end mit. Jeg har bestemt stor respekt for deres redskaber, og kunne aldrig drømme om bevidst at sætte en krog i en UV-jæger. Og de har vel heller ingen interesse i at få mig på deres harpun. Og hvis brugen af en sådan refleks medvirker til at jeg og modparten får en bedre oplevelse af møderne, er det for min part en udgift jeg gerne påtager mig. I handelen findes der jo "Slå om"-reflekser der ikke laver hul i fisketøjet, eller generer mig under mit fiskeri.
De personer jeg har haft kontakt med har nu også efter min mening, været sig ganske bevidst om at kende deres begrænsninger med antallet af fangne fisk, der så ikke har oversteget hvad jeg betragter som normalt. Og de har da ofte selv været/er lystfiskere, der også bruger fiskestangen.
Dog er jeg så noget betænkelig ved hvad turisterne, kan finde på, men igen findes der blandt disse folk som sagtens kan finde ud af at "begå" sig på fornuftig vis langs vore vande - desværre er det jo netop det modsatte "hold" man lægger mærke til.
Jeg synes dog vi bør passe på at vores debatter ikke ødelægger fiskeriet for hinanden uanset hvilken "lejr" man deltager i, og må jo desværre nok indse at tiden nok er ved at løbe fra os i den anledning.
Og for at der ikke skal være tvivl, er jeg stangfisker - hverken mere eller mindre.
Mvh
Torben
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2014 kl. 09:24
Citat: anonymous


Og jeg vil godt se, hvordan en undervandsjæger vil genudsætte en undermåler i levedygtig stand, når han har skudt en harpun tværs gennem den.



Dooohhh.. UV jægeren kan jo netop selv undgå undermålere, modsat lystfiskeren som risikerer at skade undermåleren så meget at den må aflives
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2014 kl. 09:58
Godt skrevet Torben Aagesen.. forhåbentligt deler de fleste din holdning..
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2014 kl. 14:01
Citat: Sofus_100

Dooohhh.. UV jægeren kan jo netop selv undgå undermålere, modsat lystfiskeren som risikerer at skade undermåleren så meget at den må aflives

Hej Henrik Erichsen forsøger du i rammer alvor, at overbevise os om, at undervandsjægere er overmennesker med nogle helt specielle evner, herunder et røgtgensyn der gør, at de kan se længden på de fladfisk som ligger nedgravet i sandet, og at de  under vandet i mørke ved hjælp af en lygte på et par meters afstand kan afgøre om en ørred måler 39,5 eller 40 cm, alle vi andre er nødt til at finde målebåndet frem, når vi tjekker om fangsten overholder mindstemålet, så jeg må nok komme til den konklusion, at du er fuld af løgn.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lauritz Jørgensen

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lauritz Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2014 kl. 23:40
Hej Folkens, 

Der bliver kaster med en del mudder i denne tråd, men prøver lige at nuancere debatten. Jeg har fisket med stang i 20 år og er stadig ivrig fisker når det byder sig til. 

For et år siden fik jeg lyst til at prøve fiskeriet på en ny måde og gik ud og investerede i en undervandspakke (drop de billige til 3.000 DKK - 5.000-6000 DKK så er du godt igang). 

U/V jagt har på mange måde åbnet mit syn på hvad det vil sige at være fisk. og menneske i vand. Du har på mange måder totalt overtaget i dette element og vi kan via diverse hjælpemidler prøve at gøre tilstedeværelsen nogenlunde acceptabel der, men vi kommer ikke udenom at det er fiskene der er i deres rette element. 

nogle i denne tråd beskriver det som et tagselvbord men virkeligheden er altså at det langtfra er tilfældet. Jeg går ofte tomhændet hjem efter en tur i vandet (men selvfølgelig den fantastiske oplevelse rigere) end jeg gør når jeg står med min fiskestang. 

Som U/V jæger starter du med at skyde flade. Du svømmer over rigtig mange som du aldrig ser (tror jeg:-)), men når du først ser en fisk er du ikke i tvivl. Fisken ligger frit på havbunden, du kan vurdere dens størrelse og skyde selvfølgelig kun hvis du er sikker på at den er godt over målet. Et skyd, velplaceret lige i rygsøjlen afliver den på stedet. 

Jeg lå i strømvand ude ved Røsnæs hvor en mega havørred pludselig var lige foran mig. Min manglende erfaring gjorde at jeg selvfølgelig ikke fik handlet i tide og væk var den. 

Efter 20 dyk er jeg nok kommet hjem med sammenlagt 20 flade, men 20 oplevelser rigere. 

Der vil (ligesom indenfor stangfiskeri) altid være nogle proffer der måske kan få noget med hjem hver gang, men for os standard undervandsjagere er det en ligeså stor udfordring som hvis man står med en stang. 

U/V jagt har på mange måde været med til at give mig en bedre forståelse for det at fiske med stang. Hvordan ser der ud under havet, hvordan ligger fiskene og hvordan bevæger dig sig. Hvor dybt er der og hvor er der fisk. 

jeg forstår ikke hadet. Det må være uvidenhed. Det handler vel bare i bund og grund om oplevelser og gå hjem en lille smule rigere - ikke på fisk, men på oplevelser. Hop i våddragten og se vandet fra den anden side - du vil ikke fortryde det. 

/Lauritz 
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 08:54
Det er helt åbenlyst, at det er undervandsjægerne som i denne debat sidder og bekræfter hinanden i, at deres hobby er både harmløs og uskadelig.

Men alle de lystfiskere som har holdninger til beskyttelse af naturen, miljøet og fiskebestandene, de kan altså godt se, at det er komplet urimeligt, når undervandsjagt i lovgivningen bliver sidestillet med lystfiskeri.

Undervandsjagt er som navnet siger en jagtform der foregår under vandet, og derfor bør den være omfattet af de samme regler og begrænsninger, som gælder for jagt oppe på landjorden.

Det vil bl.a. sige, at det bør være sådan, at alle undervandsjægere skal bestå en jagtprøve og ha' et gyldigt jagttegn, og det skal kun være lovligt at drive undervandsjagt fra solopgang til solnedgang, og det skal naturligvis være forbudt at anvende kunstigt lys i forbindelse med undervandsjagt.
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 10:37
Citat: anonymous

Det er helt åbenlyst, at det er undervandsjægerne som i denne debat sidder og bekræfter hinanden i, at deres hobby er både harmløs og uskadelig.

Men alle de lystfiskere som har holdninger til beskyttelse af naturen, miljøet og fiskebestandene, de kan altså godt se, at det er komplet urimeligt, når undervandsjagt i lovgivningen bliver sidestillet med lystfiskeri.

Undervandsjagt er som navnet siger en jagtform der foregår under vandet, og derfor bør den være omfattet af de samme regler og begrænsninger, som gælder for jagt oppe på landjorden.

Det vil bl.a. sige, at det bør være sådan, at alle undervandsjægere skal bestå en jagtprøve og ha' et gyldigt jagttegn, og det skal kun være lovligt at drive undervandsjagt fra solopgang til solnedgang, og det skal naturligvis være forbudt at anvende kunstigt lys i forbindelse med undervandsjagt.


På samme vis, kan man jo konkludere, at der er mange lystfiskere der sidder og bekræfter hinanden i deres antagelser omkring, hvad der sker under overfladen, når uv-fiskerne er på tur!
Der er en slem ignorance blandt stangfiskere og deres indtryk af, hvad der er muligt med en harpun!

Nu kan du så snakke om målebånd alt det du vil!
Men du kan ikke afvise, at nogle undermålere også må lade livet, fordi de enten er kroget for dybt (med flue) eller fordi de relativt store enkeltkroge vi bruger på vores gennemløber (det kan være slemt med owner-s61), kroger undermålerne gennem øjet, når de hugger! Det er sket en del gange for mig, om ikke andet!

Hvordan kan disse ting, være mere etiske korrekte, end at skyde en fisk?

Du kan kun gætte på, hvor mange der skyder undermålere, og hvis den bliver skudt, så dør den!
Men et faktum er, at der bliver fejlkroget mange fisk – og disse fejlkrogninger resultere ofte i en fisk, der ikke burde sættes ud igen.

Men det gælder måske ikke?

Det er for nemt at sidde og sige det hele er noget lort, når man kun har internettet og andre medfiskeres holdninger til emnet.

Kom dog ud og prøv det, og tag til eftermæle hvordan tingene i virkeligheden hænger sammen!

Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 11:11
Kan ikke forstå i gider sidde og diskutere med en person der ikke en gang vil skrive sit navn det er sku bare en troll
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 12:02
Citat: anonymous



Undervandsjagt er som navnet siger en jagtform der foregår under vandet, og derfor bør den være omfattet af de samme regler og begrænsninger, som gælder for jagt oppe på landjorden.

Det vil bl.a. sige, at det bør være sådan, at alle undervandsjægere skal bestå en jagtprøve og ha' et gyldigt jagttegn, og det skal kun være lovligt at drive undervandsjagt fra solopgang til solnedgang, og det skal naturligvis være forbudt at anvende kunstigt lys i forbindelse med undervandsjagt.

Og derudover burde undervandsjagt, på lige fod med trolling og garnfiskeri, foregå minimum 100 meter fra den daglige lavvandslinie, - så kan det vist godt accepteres! 
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 13:44
@ Henning, den med de 100 mtr, det er sgu det bedste forslag længe, det burde der arbejdes seriøst på at få indført, bla igennem forbundet. Folk må nærmest ikke rende med en foldekniv i lommen, men rende rundt og fægte med en bue på bådbroerne efter multen,  for at skyde den oppe fra er fuldt lovligt. Jeg, er sikker på at de på borgen vil stamme reglerne på området, hvis de kendte til omfanget, og hvordan det bedrives. Jeg er dog ikke selv tilhænger af total forbud, med en 60- 100 grænse fra lavvandsline burde kunne gennemføres. 
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 15:11
Citat: Henning

Citat: anonymous



Undervandsjagt er som navnet siger en jagtform der foregår under vandet, og derfor bør den være omfattet af de samme regler og begrænsninger, som gælder for jagt oppe på landjorden.

Det vil bl.a. sige, at det bør være sådan, at alle undervandsjægere skal bestå en jagtprøve og ha' et gyldigt jagttegn, og det skal kun være lovligt at drive undervandsjagt fra solopgang til solnedgang, og det skal naturligvis være forbudt at anvende kunstigt lys i forbindelse med undervandsjagt.

Og derudover burde undervandsjagt, på lige fod med trolling og garnfiskeri, foregå minimum 100 meter fra den daglige lavvandslinie, - så kan det vist godt accepteres! 


I må have spist enkeltkroge!

Så hvis UV-jægerne er udenfor rækkevidde af jeres havørreder så er i ligeglade?

Gad vide hvor mange der havde ondt i r**** over denne sport, hvis det ikke var for havørreden! :)

Så ragede det stangfiskerne en papand. I snakker etik her og der. Men i nævner på intet tidspunkt turbådende, eller foreslår tiltag mod disse tortur-pramme hvor fiskene bliver smidt i en balje til de er kvalt ihjel. I vil søreme fiskene det bedste hva?

Det er så skide dobbeltmoralsk, og beviser jeres eneste hensigt er at have havørrederne for jer selv - og så er resten af fauna'en rundt omkring ligegyldig..

Det er jo lige præcis denne pointe de højere instanser har gennemskuet for længe siden - og alene derfor får i ikke jeres ønskede forbud!

Det vil være et forbud møntet på stangfiskernes egoistiske behov, og skulle man vedtage love udfra sådanne grundlag, så tør jeg ikke tænke på hvordan verden havde set ud.

Så må i altså tilbede Steen Ulnits alt det i vil. Han er da om nogen, den mest uvidende i alt dette. Herefter kommer alle hans diciple!


At kræve jagttegn, for at bære en harpun der kan skyde 5 meter. Haha :)


Redigeret af rdfs87 - 14 Aug 2014 kl. 15:12
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 15:35
Rene S.

(At kræve jagttegn, for at bære en harpun der kan skyde 5 meter. Haha :))


Tror nu alligevel sådan en harpun stadigvæk er "farlig" selvom den kun kan skyde 5 m. efter din mening!

Hvor farlig en harpun kan være har vi jo tydelige beviser for.., samme våben ( ganske vist i større målestok ) har været skyld i maaange HVALERS død

Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 15:53
Citat: tomkat

Kan ikke forstå i gider sidde og diskutere med en person der ikke en gang vil skrive sit navn det er sku bare en troll


Jeg har et navn, som jeg er den eneste i Danmark der hedder, og jeg har desværre oplevet, at blive chikaneret i forbindelse med debatter på nettet, og derfor har jeg valgt at være anonym.

Men jeg kunne også ha' kaldt mig Michael Hansen, det er jo en massebetegnelse, som der er over 1000 af i telefonbogen på http://www.degulesider.dk/person/resultat/michael+hansen

Dit udfald viser blot, at du er løbet tør for saglige argumenter, og derfor vælger du at gå efter mig som debattør.
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 15:59
Citat: Henning

Og derudover burde undervandsjagt, på lige fod med trolling og garnfiskeri, foregå minimum 100 meter fra den daglige lavvandslinie, - så kan det vist godt accepteres! 


Jeg er meget enig, det var også derfor, at jeg skrev bl.a. for der skal naturligvis også være en række afstandskrav til andre mennesker,

De havområder som er reservater og som er beskyttet mod havjagt, de skal naturligvis også være beskyttet mod undervandsjagt.
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 16:01
Citat: leif P

Rene S.

(At kræve jagttegn, for at bære en harpun der kan skyde 5 meter. Haha :))


Tror nu alligevel sådan en harpun stadigvæk er "farlig" selvom den kun kan skyde 5 m. efter din mening!

Hvor farlig en harpun kan være har vi jo tydelige beviser for.., samme våben ( ganske vist i større målestok ) har været skyld i maaange HVALERS død

Leif P


Jeg kan forstår der kræves jagttegn for følgende:

Riffel:
Sikkerhedsafstand 6 km

Haglgevær:
Sikkerhedsafstand 200 (hagl. nr. 9) til 400 meter (hagl nr. 1)


Der er væsentlig forskel fra ovenstående og til en harpun der på en god dag måske kan nå ud på 5-7 meter, og stadig lave lidt skade!

Jeg er ret sikker på, det også er farligt at kaste en sten fra 5-7 meter direkte mod en person.

Skal det så også kræve jagttegn?

Jeg håber du kan se min pointe. :)

Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 16:03
Citat: anonymous

Citat: Henning

Og derudover burde undervandsjagt, på lige fod med trolling og garnfiskeri, foregå minimum 100 meter fra den daglige lavvandslinie, - så kan det vist godt accepteres! 


Jeg er meget enig, det var også derfor, at jeg skrev bl.a. for der skal naturligvis også være en række afstandskrav til andre mennesker,

De havområder som er reservater og som er beskyttet mod havjagt, de skal naturligvis også være beskyttet mod undervandsjagt.


Fordi du er bange for, at man vil skyde fugle med harpuner eller hvad? Clap

Det afstandskrav kunne vi jo så hurtigt aftale skulle være 10 meter! Så er du i sikkerhed.

Du er nu egentlig meget underholdende! Big smileBig smileBig smile


Redigeret af rdfs87 - 14 Aug 2014 kl. 16:04
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 18:10
Citat: rdfs87

Der er væsentlig forskel fra ovenstående og til en harpun der på en god dag måske kan nå ud på 5-7 meter, og stadig lave lidt skade!


En slangebøsse er underlagt våbenloven og kræver en våbentilladelse, så hvorfor skulle en harpun ikke også være omfattet den samme lovgivning.
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 18:29
Problemet ved denne debat er dog, at den næppe flytter på noget, og hvis jeg har læst Steen Ulnits artikel korrekt, så skal vi nok ikke forvente, at Danmarks Sportsfiskerforbund går ind i sagen.

Det nemlig meget vigtigt for Danmarks Sportsfiskerforbund, at det holder sig gode venner med Danmarks Sportsdykkerforbund, så der ikke bliver noget knas med, at Danmarks Sportsdykkerforbund i Friluftsrådet stemmer i mod den årlige bevilling på 2,3 millioner til Danmarks Sportsfiskerforbund. Og derfor kan Danmarks Sportsfiskerforbund ikke rigtig tillade sig, at sige noget som kan opfattes som kritik af undervandsjagt.

Så hvis der skal ske noget, så må initiativerne komme fra os lystfiskere.
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 08:35
Citat: anonymous

Citat: rdfs87

Der er væsentlig forskel fra ovenstående og til en harpun der på en god dag måske kan nå ud på 5-7 meter, og stadig lave lidt skade!


En slangebøsse er underlagt våbenloven og kræver en våbentilladelse, så hvorfor skulle en harpun ikke også være omfattet den samme lovgivning.


Den skyder også en anelse længere end en harpun! Sleepy
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 08:39
Citat: anonymous

Problemet ved denne debat er dog, at den næppe flytter på noget, og hvis jeg har læst Steen Ulnits artikel korrekt, så skal vi nok ikke forvente, at Danmarks Sportsfiskerforbund går ind i sagen.

Det nemlig meget vigtigt for Danmarks Sportsfiskerforbund, at det holder sig gode venner med Danmarks Sportsdykkerforbund, så der ikke bliver noget knas med, at Danmarks Sportsdykkerforbund i Friluftsrådet stemmer i mod den årlige bevilling på 2,3 millioner til Danmarks Sportsfiskerforbund. Og derfor kan Danmarks Sportsfiskerforbund ikke rigtig tillade sig, at sige noget som kan opfattes som kritik af undervandsjagt.

Så hvis der skal ske noget, så må initiativerne komme fra os lystfiskere.


Så må vi, lystfiskerne, da også komme med nogle lidt mere saglige argumenter end, "de tager vores fisk". Resten af argumenterne er ikke valide, da de er bygget på ren og skær egoisme og misundelse over, at andre mennesker træder ind på "lystifskernes territorium".

Der kommer ingen forbud, og det burde der heller ikke.
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 10:45
Citat: rdfs87

Der kommer ingen forbud, og det burde der heller ikke.


Der findes heldigvis en række af miljøorganisationer, som ikke har deponeret deres holdninger i en årlig check fra Friluftsrådet, og de danske lystfiskere kan da prøve om de kan få Greenpeace, NOAH, Nepenthes, Sea Shepherd eller Danmarks Naturfredningsforening til at arbejde for et forbud mod undervandsjagt.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 11:49
Citat: anonymous

Citat: tomkat

Kan ikke forstå i gider sidde og diskutere med en person der ikke en gang vil skrive sit navn det er sku bare en troll


Jeg har et navn, som jeg er den eneste i Danmark der hedder, og jeg har desværre oplevet, at blive chikaneret i forbindelse med debatter på nettet, og derfor har jeg valgt at være anonym.

Men jeg kunne også ha' kaldt mig Michael Hansen, det er jo en massebetegnelse, som der er over 1000 af i telefonbogen på http://www.degulesider.dk/person/resultat/michael+hansen

Dit udfald viser blot, at du er løbet tør for saglige argumenter, og derfor vælger du at gå efter mig som debattør.

Det er rigtigt...det du`r ikke at kalde sig Niels Riis Ebbesen herinde.  Wink

Mvh
Jim.
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 11:56
Citat: anonymous

Citat: rdfs87

Der kommer ingen forbud, og det burde der heller ikke.


Der findes heldigvis en række af miljøorganisationer, som ikke har deponeret deres holdninger i en årlig check fra Friluftsrådet, og de danske lystfiskere kan da prøve om de kan få Greenpeace, NOAH, Nepenthes, Sea Shepherd eller Danmarks Naturfredningsforening til at arbejde for et forbud mod undervandsjagt.


Held og lykke!
Tror ærlig talt de har større problemer at tage sig af, end bæredygtigt fiskeri!

Selvfølgelig pånær Sea Shepherds kampagne imod spearfishing, som mest af alt ligner et forsøg på at skovle penge/bidrag ind fra de ignorante og uvidende! Men den er vidst også gået i sig selv igen!


Redigeret af rdfs87 - 15 Aug 2014 kl. 12:15
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 12:07
He he, tror vores gode bekendte "troll" Niels Riis Ebbesen (NRE) alias, den tidligere substitut for samme, Lars Jepesen (JEP), er kommet retur i ny forklædningSmile 

Samme argumentationer, samme problemstillinger, samme fjendebilleder, det skal nok blive hyggeligt Smile 

Meeeen, jeg køber ikke helt hans argument for at være anonym, vil man offentlig debaterer og være kritiske og samtiddigt have en lille bitte smule respekt, så skal man have mandsmod til at stå frem. Sandheden er jo blot, at han er blevet smidt ud af webmaster Smile

Heldigvis har langt de fleste bruger af dette her forum dette "mandsmod". NRE, har jo i årevis fyldt mange forskelluge foraer med sine synespunkter, og det med samme resultat, at alt og alle bliver så nederdrægtig irriteret på ham, netop fordi han ikke har nogen interesse i selve debattens substans, men mere "slagsmålet". 

Kunne han dog blot holde sig til den tjans han har med at være webmaster for Steen Ulnits hjemmeside og ikke være talerør for samme mands synspunkter i anonymitetens navn, ville det være helt fint for mig. MEN allerhelst så jeg gerne at NRE kom tilbage til dette her forum med sin egen profil og kunne debatere på en fair, sober og begavet måde. Det ville indgyde megen respekt hos mig, også selv om vi sikkert har mange foeskellige synspunkter Smile

Forsat god dag til alle Jer ude i sommerlandet.

Niels Åge Skovbo

Ps. Undskyld til trådstarter for at skrive dette lille indlæg uden for emne.
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 13:27
[/QUOTE]Hej Henrik Erichsen forsøger du i rammer alvor, at overbevise os om, at undervandsjægere er overmennesker med nogle helt specielle evner, herunder et røgtgensyn der gør, at de kan se længden på de fladfisk som ligger nedgravet i sandet, og at de  under vandet i mørke ved hjælp af en lygte på et par meters afstand kan afgøre om en ørred måler 39,5 eller 40 cm, alle vi andre er nødt til at finde målebåndet frem, når vi tjekker om fangsten overholder mindstemålet, så jeg må nok komme til den konklusion, at du er fuld af løgn.[/QUOTE]

Det fremgår jo helt tydeligt at du aldrig nogensinde har iført dig en dykkermaske og prøvet at svømme rund og se på tingene under vand, det er absolut ikke problem at vurdere ting str. under vand, bare man husker på størrelsesforhold pga. lysets brydning i vand, således fremstår genstande ca 33% større under vand end oven vand.. og med nogle ganske få hjælperedskaber så som en håndflade er det meget enkelt at vurdere str. på en fladfisk, og en frit svømmende fisk er slet ikke noget problem.. men selvfølgelig.. er man i tvivl har man muligheden for at lade fisken svømme videre, det har du ikke som stangfisker, der er skaden sket når fisken hugger.. og især fladfisk har en dum evne til at sluge agnen helt..
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 15:20
Citat: santa

Citat: kikophil


AnonymousLad venligst være med, at bruge vores site som gidsel for din personlige hetz af UV jægere - det er sku for dumt Thumbs Down


jeg vidste ikke at det kun er dine synspunkter og ideer som kan diskuteres på dette ÅBNE forum.


Hvor får du dog det sludder fra?.

Når en person åbenlyst udstiller samt laver en opskrift på hvorledes man kan chikanere/ødelægge en  - FULDT LOVLIG FANGSTMETODE - herinde på sitet - hvilket igen betyder opdeling/krig mellem medlemmerne - så er man mega langt ude. At du så hopper på den limpind fortæller jo meget om dig - not?.

OG SÅ LIGE:
Når du nu tydeligvis er NIELS RIIS EBBESEN (håber jeg fik stavet det rigtig kære Nielsemand)  der nu for 10`ne gang skifter alias, og i denne omgang skifter til navnet Anonymous, bør det vel nævnes, at dette #nye# alias ikke i sig selv giver dine fortsatte totalt forstyrrede indlæg bedre muligheder for acceptering herinde, udover fra dine få hjernevaskede rygklappere :)

Men fortsæt du bare med dit vrøvl - du er jo afhængig af det!!!.
Fortsat god dag
/Kim


Redigeret af kikophil - 15 Aug 2014 kl. 15:36
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 15:57
Citat: pip_ser

Kim du kommer ind på det helt rigtige tag ikke mere end du kan bruge men det er der nogen der ikke forstår også lystfiskere


Hej min ven Big smile

Ja - det er utroligt som alle kommer op at toppes om de forskellige fangsmetoder, når problemet faktisk ligger i den enkeltes moral!.

Når vi fanger fisk bruger vi ALLE meget tid - penge - forberedelser (tid) osv. Nogle af os er så til tider så heldige, at tingene bare passer så fint ind, at vi får chancen for en mega fangst!

Betyder dèt så, at vi bare skal hive så meget ind som muligt i disse situationer? Eller skal vi alle gøre fangsterne op i, hvor meget tid eller hvor mange penge vi har brugt for, at kunne fange div. fisk?

Udgangspunktet må ALTID være på fiskenes favør!!!. Ellers vil vi snart løbe tør for fisk, og alle vil slås om retfærdiggørelse af deres fangsmetoder/strategier - men alt for sent!.

Tossen NIELS RIS EBBESEN bruger så f.eks. erhvervsfiskernes fangster som undskyldning for, at man bare kan fange de ål, som man har lyst til!.

Han forstår så ikke i sin mentale lidenhed, at erhvervsfiskerne blot er et produkt/værktøj af forbrugerne. De spiser jo ikke fiskene selv. Han er selv en forbruger, der dingler rundt mellem alderens betingede demens og frustrerede tankegang til irritation for "de fleste" andre medlemmers mere normale tilgang til problemstillinger herinde Wink

Er der ingen efterspørgsel - er der ingen udbud - længere er dèn ikke!.

Fik du dèn NRE

P/S - PIPSER - du skal naturligvis ikke indblandes i den gamle strid med "klown of the site - NRE" Big smile

Fortsat god dag :)


Redigeret af kikophil - 15 Aug 2014 kl. 16:02
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 16:18
Og så lige - VUPTI - en tur til hehe
Hvordan kan nogen, der ikke selv har prøvet div. fangstmetoder udtale sig om andres do.l ?

Der er jo intet nyt vedrørende UV fiskernes fangstmetoder i forhold til de fleste andres finurlige krogmetoder!.

Fisken er sku da ligeglad hvorvidt den bliver fanget med krog eller spyd eller søm!. En fisk kan ikke tænke, og den er desuden fra naturens side "fabrikeret" til, at være byttedyr for ALLE andre ovenstående væsener! - (samt sygdomme ikke at forglemme!).

Det er vi forøvrigt også selv!!!. Vi har så bare via udvikling af vores hjerner distanceret os fra dette ubehagelige dilemma LOL
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 16:20
Kim K.

Bryder mig bestemt ikke om måden du omtaler andre på i dit indlæg.., tossen-demens-klovn   

Hvis nogen gerne vil være anonyme er det ok for mig.., når de ellers holder en sober tone.



Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 16:31
Og så lige igen - igen -sorry

NIELS RIIS EBBESEN!!!

Hvis du vil ind i varmen med dine gammelmandsfrustrerede selvfordummende meninger/holdninger- bør du starte på ny med dit aktuelle navn!. Sut nu venligst på den, før du ko0mmer igen med nok en omgang vrøvl!!!.

Og når du så starter - bør du være langt mere ydmyg overfor alle andres indlæg herinde, da du selv indtil nu, ligger absolut i bunden af, hvad man kan acceptere af menneskelig tilgang til noget som helst!.

Nu kender jeg så godt dit problem, så du er selvf. ikke i stand til, at efterkomme dette!. Men jeg føler da med dig, og du har min største sympati Thumbs Up
Mvh - Kim


Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 16:47
Citat: leif P

Kim K.

Bryder mig bestemt ikke om måden du omtaler andre på i dit indlæg.., tossen-demens-klovn   

Hvis nogen gerne vil være anonyme er det ok for mig.., når de ellers holder en sober tone.



Leif P


Hårdt mod hårdt!

Beklager meget - men desværre har VI med en gammel utroligt irriterende vrøvlende genganger at gøre, der ikke lader sig røre udfra almindelig pæn argumentering!. Han starter som oftest med personlig nedværdigelse af alle de personer (bl.a. mig) der ikke er enige med hans maniodepressive sludder!.

Mange af dem der ikke har fulgt hans dramatiske selvødelæggende fremfærd, vil som en naturlig respons prøve at forsvare ham, hvilket selvf. ikke er ok udfra et øjebliksbillede!.

Hvis den slags personer ikke kan få modstand pga. at nogle (som dig desværre), vil de hurtigt overtage hele sitet, og det vil være en kæmpe katastrofe for alle  - beklager men nødvendigt :)

Håber du kan stå distancen. I krig og ? gælder de fleste ?

Mvh. - Kim
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 17:15
Hej Ove Leif,
Tak for dit indlæg, og på nogle områder kan jeg let følge dig i din argumentation om, at det er ok at være anonym. Det kan fint være muligt og uskadeligt, så længe man ikke debaterer emner, hvor holdnigerne har en karakter som ligger indenfor hvilken fluestang skal man nu købe og hvor lang skal den være Smile Det hvor det går galt for mig er når det bliver politisk, altså hvor vi taler om lovgivning, holdninger og moral.

DERFOR er det også således at man ikke kan få et debatindlæg i aviserne UDEN at man lægger ikke blot navn til, men også adresse og evt. tilhørsforhold (ex. fmd for en forening, politisk parti ell.). Altså man kan let googles, findes osv.

Denne politik fra redaktørene sikre, at dem der skriver ikke "går i byen for andre" og der dertil kan sikres, at hvis der skulle opstå spørgsmål om injurerende ting, kan sætte den helt rigtige navn og adresse på vedkomende som ytrer sig. (Udgiveren har et personligt ansvar for at det der bringes i avisen, eller som her en site ikke er injurerende. Faktisk kan Lars Aagaard her retsforfølges hvis nogle føler sig krænket på 123.nu....)

At der så i ny og næ smutter nogle igennem dette nåleøje, er jo noget vi må leve med. Også her på sitet.

Lad mig give dig et eksempel på hvornår det kan gå galt;

En anomym profil, som er gode venner med en bestemt grejhandler, kan slippe afsted med at tale grimt om dennes konkurrent. Er det godt ?

Eller en anonym profil, at slippe afsted med at chikanere profiler (ude anden form for indhold end chikane) som ikke er anonyme, og det uden at blive genkendt. Er det godt ?

Jeg synes derfor det er godt, at man her på sitet opgiver sit navn og tilhørsforhold, så kan man nemlig med god samvittighed have de holdninger man ønsker, men så står man også selv på mål for disse holdninger. Fair og ok.

Den omtalte og navnkundige Niels Riis Ebbesen, som også hed Lars Jeppesen og et par andre nu slettede profiler, har hidtil kunne slippe afsted med tilsvininger af navngivne personer, bla. Kim Korskjær som ellers er kendt for at skrive både begavede, filosofiske og firnurlige indlæg, som netop er med til at højne kvaliteten af dette forum, også selv om man skulle være uenige med ham.

Og så midt sidste spørgsmål. Kunne du forestille dig hvilken form for debat der kunne være her, hvis vi alle var anonyme og kunne skrive lige hvad vi ønskede os, uden at skulle stå personligt til regnskab for de holdninger man kunne udtrykke ?

DERFOR synes jeg ikke at man skal være anonym, HVIS man blander sig i debatten og udtrykker holdninger Smile

Forsat god dag fra

Niels Åge Skovbo
Århus



Redigeret af niels åge skovbo - 15 Aug 2014 kl. 18:30
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 17:26
Jow Jow. Skal nok stå distancen, kender godt til Hr Riis, fra gamle indlæg..,syntes nu aldrig han blev personlig omkring det han skrev, men jeg kan selvfølgelig huske forkert.

Man kunne jo også vælge at ignorerer ham, indtil han står frem med det rigtige navn!   

Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 18:22
Hej Niels Åge.

Som jeg skrev.., (hvis der bliver holdt en god-tone) har "jeg" ikke noget imod, at nogen vælger den anonyme vinkel.

Det mener jeg så ikke at Kim K. var, præcis på det punkt.., altså i god-tone, syntes det er meget krænkende ord han bruger i sit svar!

Og nej., vil nok blive et særligt ok. forum hvis vi alle var NN.

Men det er vi, jo så heller ikke., står altid ved det jeg skriver ., meen, ka´ da godt ta´ fejl., ind imellem   

Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 19:09
Ove Leif Petersen

Så nu brokker du dig til en anden over min "tone" til en tredje?

Måske det er din egen opdragelse der har haft lidt mangler ?

Og desuden: Hvad er lige krænkende ord, og i forhold til hvad? Når man flere gange bliver svinet/nedgjort af en person, skal man så fortsat kalde ham for søde ting?

Hvis du ikke kan tåle lugten i bageriet - ?

Argumenter venligst tydeligt i stedet for, at tage ubehagelige ord ud af kontekst!. Så vil alle jo nemt kunne finde ord - i alle indlæg som de ikke bryder sig om!.
Mvh. - Kim
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2014 kl. 20:38
Jeg vil også være med som "rigtig mand".Big smile
Udstyr - kort skydehoved, badebukser, T-shirts, en lille time i vandet d. 11.8
En rigtig "undermåler" på knap 3kg. nedlagt på 1½m afstand med et perfekt skud


Fiskeri - tja måske, jagt - tja måske... spændende, enormt.  Man kan jo med harpun selv vælge hvad man skyder efter modsat fiskeri med krog, hvor størrelse på fisken ikke kan vælges og mængden af undermålsfisk kan være i overtal.

/J




Redigeret af Jørgen S - 15 Aug 2014 kl. 20:56
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down