Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Venstre udskyder miljømål

 Besvar Besvar
Forfatter
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Venstre udskyder miljømål
    Sendt: 09 Feb 2011 kl. 08:07
Kære alle !
Endnu et eksempel på hvem Venstre holder mest af, naturen eller landmændene
Sympatisk tankegang at ville bevare arbejdspladser, det bakker jeg helt op omkring, men på lang sigt er det ikke nogen sikring af arbejkdspladser.
Alene hvis vi kan gøre det bedre / smartere vil vi kunne bevare arbejdspladserne.
Og nu beværger jeg mig ud i spåkoneri, lur mig om reglerne for løsgående søer bliver udsat også, således de ikke skal gennemføres pr. 1 jan. 2013 ?
Vi må se, men dyrevelfærd, og miljø er da med al tydelighed ikke det der holder regeringen vågne om natten.
Go' debat.
Og Løkke, få så det valg udskrevet inden flere ulykker rammer landet. 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 08:52
Ja, det er ganske beskæmmende at høre konen udtale sig i radio og TV.
 
Hun tager klart landbrugets side på bekostning af det miljø, hun som minister er sat til at forvalte.
 
Gad vide om hun kan få en sag på halsen for brud på forvaltningslovenOuch?
 
Man kan kun håbe.......
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 09:17
I en anden tråd her på sitet, har der været debateret meget omkring, at liberale også har et godt miljø syn og vil naturen det godt.
Nu må det da igen igen, være slået fast med syvtommer søm, at denne regering på ingen måde har interesseret sig for miljøet. Biodiversiteten falder drastisk. 90 % af det salte nærmiljø er stærk negativ påvirket af landbrugets kvælstof- og fosfor udledning. Tre ud af fire søer her i landet har det så skidt, at de langt fra opfylder regualtiverne. Landmændene demonstrerer for at få lov til at fortsætte med at forurene i uhyrlig grad. Alt imens forskerne, biologerne råber vagt i gevær og vi andre blot kan side og kigge på, at landbruget igen er lykkedes med at få de liberale til at vælge side til et erhverv, som kun bidrager med 6% til den nationale export...!

Den såkaldte "Grøn Vækst" plan som regeringen søsatte for et par år siden, var en klar GRATIS billet. Den var helt og aldeles et resultat af EU´s vandrammedirektiv, som regeringen på en snedig måde forsøgte at gøre til deres EGEN. Ingen INGEN selvstændige initiativer for miljøet har vi set fra regeringen. INGEN. Selv det må de liberale og især begavede liberale her i forumet erkende.

Nu står så tilbage om det vil lykkes at få en reel miljødebat til, at være en del af temaerne i den kommende valg. Jeg håber det, men frygter også at vi kommer til at snakke efterløn ene og alene.

Forsat god debat.

Niels Åge Skovbo
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 09:18
Indrømmet hun skuffer også mig. Hun er datter af en lystfisker, men har åbenbart ikke haft tid til at opdrage hende ordentligt.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 10:11
Hej Henrik
Jeg tror farmand er enig med hende, man kan jo bare tage udenlands for at fiske.
For man har jo alle de tidligere ministerkolegaer, samt diverse Lords til at invitere.
Og hvis man er en fattigrøv så burde man finde en anden hobby.
Gnæk Gnæk
(skrevet i ironi)
Michael
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 10:40
Ja, nu har jeg jo ikke noget i mod rige og flittige, dygtige mennesker. Hvis jeg var i Uffes bukser, ville jeg da selvklart også benytte mig af de kontakter jeg havde rundt om i verden.
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 10:44
Citat: niels åge skovbo

I en anden tråd her på sitet, har der været debateret meget omkring, at liberale også har et godt miljø syn og vil naturen det godt.Nu må det da igen igen, være slået fast med syvtommer søm, at denne regering på ingen måde har interesseret sig for miljøet. Biodiversiteten falder drastisk. 90 % af det salte nærmiljø er stærk negativ påvirket af landbrugets kvælstof- og fosfor udledning. Tre ud af fire søer her i landet har det så skidt, at de langt fra opfylder regualtiverne. Landmændene demonstrerer for at få lov til at fortsætte med at forurene i uhyrlig grad. Alt imens forskerne, biologerne råber vagt i gevær og vi andre blot kan side og kigge på, at landbruget igen er lykkedes med at få de liberale til at vælge side til et erhverv, som kun bidrager med 6% til den nationale export...!Den såkaldte "Grøn Vækst" plan som regeringen søsatte for et par år siden, var en klar GRATIS billet. Den var helt og aldeles et resultat af EU´s vandrammedirektiv, som regeringen på en snedig måde forsøgte at gøre til deres EGEN. Ingen INGEN selvstændige initiativer for miljøet har vi set fra regeringen. INGEN. Selv det må de liberale og især begavede liberale her i forumet erkende.Nu står så tilbage om det vil lykkes at få en reel miljødebat til, at være en del af temaerne i den kommende valg. Jeg håber det, men frygter også at vi kommer til at snakke efterløn ene og alene.Forsat god debat.Niels Åge Skovbo


Jeg er for såvidt enig, men vil fastholde at det er liberalisterne du taler om og ikke de liberale
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 10:59
Hej Henrik
Helt sikkert!
Dog må man håbe at vælgerne vil vågne op, og give miljøet en chance.
Jeg prøvede at skrive et indlæg før sidste valg, om at man måske skulle vælge mere med hjertet end pengepungen.
Svarene var at jeg nok var en rød dumrian, selv om jeg ikke skrev vilket parti man skulle vælge. Det interessante var at miljøbevarelse blev sat til at tilhøre rød blok.
Da så Karen blev miljøminnister skrev flere at nu blev det bedre, og at man kunne vente en forbedret miljøpolitik, da hun jo var datter af en lystfisker, dengang skrev jeg at det mente jeg ikke, igen var jeg en rød dumrian. (Selv om jeg aldrig har reklameret for noget parti)
Når nu vi skal til valg den 12 April så husk det!
mICHAEL 
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 11:00
Citat: santa

Hej Henrik
Helt sikkert!
Dog må man håbe at vælgerne vil vågne op, og give miljøet en chance.
Jeg prøvede at skrive et indlæg før sidste valg, om at man måske skulle vælge mere med hjertet end pengepungen.
Svarene var at jeg nok var en rød dumrian, selv om jeg ikke skrev vilket parti man skulle vælge. Det interessante var at miljøbevarelse blev sat til at tilhøre rød blok.
Da så Karen blev miljøminnister skrev flere at nu blev det bedre, og at man kunne vente en forbedret miljøpolitik, da hun jo var datter af en lystfisker, dengang skrev jeg at det mente jeg ikke, igen var jeg en rød dumrian. (Selv om jeg aldrig har reklameret for noget parti)
Når nu vi skal til valg den 12 April så husk det
Michael 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 11:06
Citat: santa

Når nu vi skal til valg den 12 April så husk det!
mICHAEL 
 
Er der udskrevet valgShocked ?
 
 
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 11:44
Nul
Jeg er bare synskWink
Michael
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 11:47

Hmmm - konen mener vel det er nemmere at skændes med EU istedet for sit eget bagland - ikke mindst i et valgår. Desuden ved hun og hendes, at 90% af landets vælgere stemmer efter egen pengepung og ikke ret meget andet !

Confused
Heinz


Redigeret af tackler - 09 Feb 2011 kl. 12:31
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down