Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grønlandshavnen Aalborg

 Besvar Besvar
Forfatter
kasper ø Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
crossover

Tilmeldt:: 21 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér crossover Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Grønlandshavnen Aalborg
    Sendt: 07 Sep 2010 kl. 11:39
Jeg har flere steder set omtale af fiskeri ved grønlandshavnen i Aalborg. Ved hvor det ligger, men er ikke sikker på jeg forstår hvor det er folk fisker i dette område, eftersom hele området er dækket med skilte med ingen adgang. Nogen der ved hvor det er der fiskes ved grønlandshavnen?

Evt. tips om andre fiskepladser ved limfjorden nær Aalborg, modtages selvfølgelig også gerne :)

på forhånd tak.
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 12:19
Du skal køre ad Rørdalsvej langs med Grønlandshavnen og når denne ender så går der en vej til venstre der hedder Savannevej (ude for enden ligger bla Skanska Asfalt).  Se evt på maps.google.dk og se lige øst for havnen.
 
For enden af denne vej er der en bom(som også kan ses på luftfotoet), hvor man parkerer og så går man de sidste 1-200meter ned til fjorden., Her skal du så sørge for at fiske mod øst og ikke ind mod havnen, da Romdrup å render ud inde i den vig der er lige før havnen og der er derfor et fredningsbælte man skal tage højde for.
 
Men som sagt...det hele kan ses meget tydeligt hvis du tager luftfotoet på maps.google.dk.
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nesloone

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nesloone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 12:25
Jeg mener at have hørt det er ulovligt at fiske der og er det ikke privat område ?
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 12:27
Til top
kasper ø Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
crossover

Tilmeldt:: 21 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér crossover Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 12:27
Det er netop også det jeg tænker på. Der er jo skiltet med "adgang for uvedkommende" på alle sidevejene som går mod fjorden der ude.
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 13:05
Hvis man holder sig til kun at køre ud til bommen og fiske mod øst, så har jeg aldrig oplevet problemer.
 
Skiltene med adgang forbudt er mest møntet på at man så vil kunne ramme de som vil køre ræs derude på de brede veje fredag/lørdag aften.
 
Har mødt folk fra Aalborg havn flere gange og de siger intet til at man holder derude og fisker - det er jo trods alt udenfor selve havnen og der er intet andet derude udover en sti, som også de lokale der bor i området bruger til gåture.
 
Man skal bare sørge for, at man ikke holder et sted, hvor det kan være til gene for nogen.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 13:50
Citat: crossover

Det er netop også det jeg tænker på. Der er jo skiltet med "adgang for uvedkommende" på alle sidevejene som går mod fjorden der ude.
Adgang forbudt for uvedkommende --- det gælder på de enkelte grunde - det gælder ikke på selve vejen (eller ude på dæmningen), da den jo er offentlig ... medmindre der er skiltet med; privat vej(/område) - færdsel forbudt. 
 
 
Til top
Leif Lindstrøm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Leif2102

Tilmeldt:: 06 Sep 2010
Geografisk: Tylstrup
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Leif2102 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 14:23

Gode fiskepladser i limfjorden nær Aalborg , kan jeg ikke rigtig finde, har en del gange været på fjorden lidt øst for cement fabrikken og fiske på den nordlige side af fjorden, men uden resultat. har da mulighed for at fiske fra kajak. Så tips til gode fiskepladser søges. Big smile

Til top
aksel jakobsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
aksel jakobsen

Tilmeldt:: 12 Nov 2008
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aksel jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 14:42
du kan fiske fra enden af sten diget og mod øst , hele diget er fredningsbælt
det er dog meget blød bund derude så er du advaret :-)
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 18:38
nær Aalborg hvor langt er det
Til top
kasper ø Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
crossover

Tilmeldt:: 21 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér crossover Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 20:56
nær aalborg for mig er cykelafstand da jeg er fattig studerende :P Det vil sige 15-20 km afstand fra Langagervej ca. (meget begrænset afstand.. I know..) :)
Til top
aksel jakobsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
aksel jakobsen

Tilmeldt:: 12 Nov 2008
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aksel jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 21:08
har set der er en folder nede i almas med steder omkring fjorden man kan fiske
 
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2010 kl. 10:28
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2010 kl. 16:19
Hej - du kan give mig et ring på 61263458, så skal jeg give dig nogle pladser tæt på Aalborg.

Jan
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2010 kl. 13:42
hvordan er fiskeriet i fjorden for tiden, nogle som har haft heldet med sig??

regner med jeg skal en tur til fjorden i weekenden, da vejret ser ud til at være til fiskeri fra sydsiden i fjorden..

men hvor skal man køre hen, hvis man vil fiske mellem Aalborg og Egense, er det stadig grønlandshavnen der er stedet så Confused

og er det ude øst for savannavej der snakkes om der er blød og træls bund, eller mig der blander tingene sammen i denne tråd..

og til trådstarter, beklager jeg låner din tråd..
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2010 kl. 15:06
Et af de steder i Limfjorden, hvor jeg har haft lidt held om efteråret, har været Fjordskolen, specielt morgen og aften. Ellers kunne renderne ved Egense måske være en mulighed, men den østlige del af Limfjorden er ikke så nem om efteråret. Jeg har endnu et tip meget tæt på Aalborg, men så skal du sende mig en mail på jbs@fiskpaaflue.dk eller ringe til 61263458.

Jan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down