Det kunne være oplagt at spørge til om ikke det var en god ide at opsøge de pladser I fiskede på i sin tid. Så kunne I ligeledes dvæle ved de minder I har derfra.
I kunne også opsøge Århus Havn ved Isbjerget og det grønne fyr. Der plejer at være mange små flade og ind imellem større fisk. Der vil I også kunne komme i kontakt med flere andre arter hvis heldet er dertil.
Med jolle har jeg med års mellemrum fisket ud for Ebeltoft og altid oplevet det som godt. Men der skal ledes lidt efter fiskene. Når der findes skal man blive der. Jeg har oplevet at der løbende kommer flere flere og flere fisk til. Som om at man finder deres trækruter.
Kan vist ikke nævne flere gode fladfiske spots. Selvom det lader til generelt at så længe man kommer lidt ud kan lade sig gøre en del steder at finde flade. Men fra land er det efterhånden mange år siden at det gik voldsomt tilbage. Dog er der en stor tendens til at de trækker ind til land om aftenen og i skumringen. Så jeg tror det kan lade sig gøre flere steder end man lige aner. Men sjældent for de fleste at fiske flade på det tidspunkt. Fladfisk fra land har jeg også oplevet ved Fornæs Fyr. Men i maj og ved anden lejlighed som her senere på sommeren var der ingen. Men flot og dejligt område der altid er et besøg værd. Dette sted er også kendt for havørred og evt. multer.