Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JACK RAPID WOBLERE

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1773
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: JACK RAPID WOBLERE
    Sendt: 20 Apr 2026 kl. 17:25
Jeg har været i gemmerne og fundet et billed af Jack Rapid Woblerne og deres varianter. Jeg har op gennem årene fisket rigtig meget J.R. og fanget rigtig mange flotte ørreder, på især den gamle garage model i 12g. (NR 1) og den lille i 6g. (NR 2), og kunne godt tænke mig at erhverve NR. 1 og 2 igen. Er der nogen, som har disse 2 woblere liggende, og evt. har lyst til at sælge? Den 12g. er støbt i en sort støbemasse, og den lille 6g. er støbt industrielt. Farverne i den 12g. er ikke så vigtig, men konturen og gennemløbs hullerne skal være intakte. På forhånd tak. Mvh Per Karlsen.


Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2026 kl. 11:52
Jeg har sendt dig en hilsen på FB-opslaget.

Kontakt Erik Hansen.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1773
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2026 kl. 12:09
Hej Willy.

Jeg har for snart længe siden kontakte Erik Hansen over FB, men han har ikke meldt tilbage.

Desuden er det ikke de gamle 12g. Erik laver, det var dengang, en helt speciel form Kent Andersen havde lavet, med den fejl at den 12g. var en del tyndere, end de Stive Erik, der kom efter, men det er netop de woblere, fra dem form, som har den helt rigtige gang i vandet.

Der ligger stadig nogle derude, men folk tror det er guld de handler med, og ja de priser, jeg hidtil har skulle tage stilling til, er helt udenfor min rækkevidde, rent økonomisk.

Det jeg søger, er woblere til praktisk fiskeri, ikke til en samling.Chokeret

Mvh
Per Karlsen.
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2026 kl. 08:51
Har du kontaktet Kent?
Måske har han et par i gemmerne.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1773
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2026 kl. 09:07
Kent Andersen har ikke den specielle type J.R. 12g. mere. Stive Erik i moderne udførsel, er videreudviklet af opfinderen Erik Hansen, men de woblere, som efterfulgte den gamle garage model i 12g. har ikke samme gang, eller vægt i de ny typer.

Reelt, skal den gamle model nok findes ude i blandt folket, som enten bruger dem eller samler på den. Formen de i sin tid blev lavet i, var en fejl fra K.A., det var for tynde, og jeg tror ikke man kan få wobleren til at virke i dag, da støbemassen var sort, i blandet kobber eller støbejerns spåner. 

Original J.R 12g. går forrygende, og jeg og min omgangskred, har virkelig fanget fisk på dem. Dem jeg søger er til praktisk fiskeri, ikke samling, så de priser der ligger på 200 - 300 kr. pr. stk. er ikke noget for migWink

Mvh
Per Karlsen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down