Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vingestrips?

Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Status: Offline
Beskeder: 1772
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vingestrips?
    Sendt: 07 Mar 2026 kl. 12:56
Jeg har ikke bundet laksefluer på krog, i snart små 10 år, men jeg vil give det en chance igen. Mine tanker er, at få udnyttet de mange forskellige typer skind, som jeg har liggende, men vil skære dem ud til vingestrips. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad man i dag mener er korrekte mål på vinge strips til krogfluer, her søger jeg vingelængde kontra krog evt. med hale længde, og så hvor bred vingestrippen laves ved nedbinding. Mit gamle måleskema siger vingelængde til halens spids, eller blot krog længde, hvis der ikke er hale på, strip bredde 6 mm. Er det helt tosset? Byd bare ind, jeg er selvfølgelig klar til ændringer, især med erfaringer fra det praktiske fiskeri. Jeg har til eget fiskeri udelukkende brugt rørfluer til eget praktiske fiskeri. samtidig kunne jeg ønske at vide om vingestrips bindes på uden støttende undervinge, jeg har før brugt lidt stivere hår, til at støtte vinge strips, men det kunne være, at den støtte i dag ikke er nødvendig.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down