Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cap Verde inshore fiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Møldrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
moldruper

Tilmeldt:: 03 Jul 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moldruper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Cap Verde inshore fiskeri
    Sendt: 20 Okt 2023 kl. 16:35
Hej
Er der nogen der har erfaring med inshore fiskeri på Cap Verde. 
Hvilket grej skal man medbringe?
Skal kunne være i en kuffert.
Kun for hyggefiskeri, ikke hardcore.
Tænker kystgrej eller lign. ikke tunge hjul, stænger eller agn.
Kom frisk med nogle bud.
Skal lige tilføjes i nærheden af Santa Maria.
Mvh.
Per


Redigeret af moldruper - 20 Okt 2023 kl. 16:37
Til top
Per Møldrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
moldruper

Tilmeldt:: 03 Jul 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moldruper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2023 kl. 16:36
Skal lige tilføjes i nærheden af Santa Maria.



Redigeret af moldruper - 20 Okt 2023 kl. 16:36
Til top
Per Møldrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
moldruper

Tilmeldt:: 03 Jul 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moldruper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2023 kl. 16:21
Der er godtnok ikke mange tilbage herinde til at forsøge med et svar. Approve

Til top
Kenneth Dexter Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kdexter

Tilmeldt:: 23 Nov 2006
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kdexter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2023 kl. 14:09
Hej Per
Jeg kender ikke øerne fra andet end hvad jeg har googlet mig frem til, og det ser jo virkelig interessant ud med fiskeri fra kysten. Jeg overvejer selv en tur, men nok først i 2024-25, det ser jo nemt og ligetil ud. Spændende fisk som jacks, african pompano, hajer og alt muligt direkte fra kysten. Jeg forestiller mig du skal op i noget 80-150 gr 9" stænger eller #10 med fluestangen.  
Mvh 
Til top
Per Møldrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
moldruper

Tilmeldt:: 03 Jul 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moldruper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2023 kl. 09:21
Jeg har også selv googlet mig til en masse.
Tager en #8 fluestang og en 10 fods kraftig kyststang med. Det hele ska være i kufferten, så det er begrænset hvad der kan komme med derned.

Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fisher

Tilmeldt:: 11 Dec 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2023 kl. 09:40

Inshore Experience - Fishing Cape Verde på facebook , ser spændende ud. 

glæder mig til at høre hvordan din tur er gået , kan måske selv overveje en tur der ned , ser også økonomisk overkommeligt ud.

Til top
Per Møldrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
moldruper

Tilmeldt:: 03 Jul 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moldruper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2024 kl. 16:40
Hej
Hjemkommet fra turen. Alm. kystgrej til HØ kan man ikke bruge dernede. Snakkede med en englænder som fiskede. Han havde prøvet forrige år 2022 og intet fanget. Jeg fangede heller ikke noget sidste år 2023. Havde nogle forsigtige hug på bombade og flue, men ingen fangst. Det, man åbenbart fisker med dernede, er rejer, blæksprutter og anden madding, altså baitfishing og det giver fisk. 
Mindre stænger til baitfishing og kraftigere stænger til inshore eller kystfiskeri efter hajer. Glem alt om HØ-grej.
Apropos fluefiskeri efter bonefish, som også findes dernede, så fandt jeg ikke nogle bugter med vand til sight-fishing.
Jeg var kun turist på Sal og der er muligvis andre af øerne, hvor HØ-grejet kan kom til sin ret.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres